Et lille tip til Jer der leder i US

Alm. snak
(udmeldt) Anders

Et lille tip til Jer der leder i US

Indlægaf (udmeldt) Anders » 17. jan 2004, 03:41

Efter at have vært meget tæt på at lukke en handel forleden, hvor jeg dog måtte se til at bilen blev solgt til anden side, må jeg indrømme at jeg blev lidt træt af at konstant have kontakt med sælgere, som (selvfølgelig) langt hellere vil sælge til en amerikaner frem for end europæer. Årsagen er muligheden for at lave en hurtig kontant handel som ingen ellers ved noget om, eller muligheden for ikke at skulle til at beskrive bilen i detaljer via mails og fotos osv.

Jeg valgte derfor at sige at skal jeg have en bil i denne omgang mens dollaren er lav, så må jeg forsøge en anden metode. Jeg indrykkede derfor en WTB (Ønsker at købe) annonce ind på en nyhedsgruppe. Jeg fik hurtigt svaret fra en i gruppen at et 'finders fee' var løsningen hvis jeg ville have mange svar. Jeg fulgte rådet og indrykkede annoncer i forums og andre grupper. Mine krav er en smule strenge, men jeg ved det kan lade sig gøre indenfor prisrammen og det ser sørme også sådan ud med lidt hjælp fra ussel mammon. Pludselig kom der nemlig gang i den. I min mailbox ligger min. 10 mails fra amerikanere, som har potentielle biler indenfor min prisgruppe. Det er ikke forhandlere. De mails er stort set alle fra medlemmer af amerikanske corvetteklubber, hvor de har et med-medlem der har sin bil til salg eller måske en længere nede af vejen osv. Årsagen til at de skriver er selvf. pga 'dusøren'. Jeg ved ærligt talt ikke hvad de forventer af dollars, men det tager jeg når (læs: hvis) det kommer. Men altså, det korte af det lange er, at hvis du ønsker at købe bil i USA, så er den med finders fee en virkelig kickstarter for, om ikke andet, så en indledende kontakt.

Det var rådet herfra, Ha' det godt! :)

(udmeldt) C3

Re: Et lille tip til Jer der leder i US

Indlægaf (udmeldt) C3 » 20. jan 2004, 11:53

Tak for input. Når min fra LA lander engang i marts vil jeg fortælle lidt om erfaringerne med remote køb.

Men på nuværende tidspunkt kan jeg sige at 'mine' amerikanere ikke havde særlige reservationer. 'Wow - all the way to Denmark' var en af de første reaktioner. De syntes vist at det er spændende at se deres bil få interesse så langt væk fra.

C3

Tilbage til "Generelt forum"