Endelig en Corvette i garagen, plus spørgsmål:)

Alm. snak
Wisp

Endelig en Corvette i garagen, plus spørgsmål:)

Indlægaf Wisp » 4. aug 2006, 00:11

Endelig er jeg blevet ejer af en Corvette Stingray fra 72 frisk fra USA. Dejlig maskine:) Men nu vælter spørgsmålene frem.... Har siddet de 2 sidste aftner og bladret dette gode forum igennem. Men er kun blevet mere forvirret...

1. Bilen er produceret i Juli 72, men det er jo ikke Juli næste år den er 35. Det kommer vel lidt an på hvornår den er inregrestreret derover første gang. Hvordan hulen finder jeg ud af det?

2. Lys og lygter. Det er en jungle..... Så vidt jeg forstår, så kan jeg beholde min røde bagblinklygter. Skal montere gule blinklys på siden. Men hvad med positionslys? Dem der sidder i grillen skal jeg vel lave om til hvid glas. Men de blinker jo sammen med blinlyset?!?! Og så kan jeg beholde de gule markeringslys som blinlys til foran....

Bare rolig, der kommer massere af andre spørgsmål:)

(udmeldt) C3

Re: Endelig en Corvette i garagen, plus spørgsmål:)

Indlægaf (udmeldt) C3 » 4. aug 2006, 01:33

Tillykke med Vetten. Du kan formentlig ikke finde ud af hvornår på dato den er registreret 1.gang. Det bruger de ikke i USA. Regn med at få 1.reg.dato 31/12-1972. Så om 1½ år kan den komme på plader.

Mht. blink etc. se bl.a. indlæggene fra omkring 20/5-2006 - men der er mange andre.

C3
Oprettet 20-05-2006 14:59:17
Besked
Hvis det er ligesom på de ældre C3 så skiller men ad ved at klippe en (hvid) ledning der går fra stoplyskontakten til blinkrelæet. Ny ledning trækkes fra stoplyskontakt til stoplygter.
Og bagtil skilles ad ved at klippe ledningerne fra blinksignal til stoplygter.
Jeg har et diagram til ældre C3. Giv evt. en mailadresse.
C3

Mvh

C3

Tilbage til "Generelt forum"