rocker arms

Alm. snak
mathiasen
Indlæg: 0
Tilmeldt: 9. nov 2005, 19:48

rocker arms

Indlægaf mathiasen » 19. maj 2006, 12:20

Hej i Clubben!

Jeg har fået kig på nogle ROLLER ROCKER ARMS , og er i tvivl om begrebet RATIO.

Mine har 1.5 og man kan få nogle med andre mål, har det betydning for ventilløftet? og kan jeg sætte 1.6 på uden at ødelægge noget?

Mvh Ole

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Re: rocker arms

Indlægaf Piet » 19. maj 2006, 21:34

du kan ikke bare sætte 1.6 på uden at tjekke om din knast/stødstænger,topstykker  kan klare det.

(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Re: rocker arms

Indlægaf (udmeldt) C3 » 19. maj 2006, 21:52

Og jo, det har i høj grad betydning for løftet. Jo længere den del af rocker arm der ligger væk fra stødstangen er, jo større udveksling, og dermed jo større løft. Som Piet skriver kan man i værste fald klemme fjedrene helt sammen, hvorved stødstængerne bukker eller andre ubehagelige ting sker.

C3

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Re: rocker arms

Indlægaf david » 19. maj 2006, 22:52

Hvis det er en standardmotor så bevar 1.5 i udveksling, den formindskede friktionsmodstand giver forbedring nok i sig selv. Den rigtige løsning er at skifte knast, når man giver den en større udveksling bliver rampen også stejlere og det er fjedre mv. ikke nødvendigvis lavet til at håndtere. Bigblock kører med 1.7 som standard ratio.

mathiasen
Indlæg: 0
Tilmeldt: 9. nov 2005, 19:48

Re: rocker arms

Indlægaf mathiasen » 20. maj 2006, 02:41

Tak for svarene.

Hvis jeg sætter 1.5 roller rockers så passer alt vel stadig prefekt sammen , fordelen ved roller rocker er vel en mindre friktion , eller er det  uden mærkbar effekt ?

Mvh. Ole

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Re: rocker arms

Indlægaf Piet » 20. maj 2006, 12:08

Du skal stadig tjekke om der er plads til ventilfjedren med den nye rollerrocker, også med 1.5 løft.


Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 4 gæster