Vi havde en heftig diskution i går aftes, over næsten en hel kasse øl, og kunne overhoved ikke blive enige.
Når man har haft strømfodeleren af, hvad er så det rigtige at indstille FØR opstart? Lige på 0 grader (alså top) eller ca 8 grader før top, og skal strømfordeler rotoren være lige ved at ramme punktet (tændpunktet) eller midt på tændpunktet.
Tændingsindstilling??
Re: Tændingsindstilling??
Prencipielt ligegyldigt, man skal nok bare ikke både stille den til -8 og sætte rotoren til lidt før tændingspunkt samtidig.
Personligt sætter jeg den til 0 og sætter rotoren lige ud for tændpunktet, i terorien er det ikke hvor tændingen skal være, men det er fint nok til at starte motoren op og så kunne indstille den korrekt.
Fordelen ved det er at det er nemt at huske og det er tilpas 'lige imellem' til at andre faktorere ikke laver problemer, f.eks så betyder tomgangen en del for hvor tændingen ska stå, kaburering har også noget at sige, og på nybyggede motorer aner rman ikke hvordan disse ting er indstillet.
Personligt sætter jeg den til 0 og sætter rotoren lige ud for tændpunktet, i terorien er det ikke hvor tændingen skal være, men det er fint nok til at starte motoren op og så kunne indstille den korrekt.
Fordelen ved det er at det er nemt at huske og det er tilpas 'lige imellem' til at andre faktorere ikke laver problemer, f.eks så betyder tomgangen en del for hvor tændingen ska stå, kaburering har også noget at sige, og på nybyggede motorer aner rman ikke hvordan disse ting er indstillet.
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 6 gæster