Skal have synet og indregistreret min 1966 Corvette convertible snart. Bilen har ikke tidligere været indregistreret i DK.
Bilen har originale sidepipes. Vil det give problemer at få dette godkendt?
Jeg har hørt skrækhistorier om at nogen har skulle lave udstødningen om til enten at gå bagud eller kun udgang i højre side. Er dette sandt?
Hvordan klares dette normalt?
På forhånd tak
Anders
Originale sidepipes og syn - hvordan undgås problemer i synshallen?
-
Re: Originale sidepipes og syn - hvordan undgås problemer i synshallen?
det bør ikke give nogle problemer, især ikke da bilen er veteran .
man kan dog aldrig gardere sig mod en synsamnd som har fået kroppen forkert ud af sengen, men sidepipes er helt lovlige også i danmark, når de er fabriksmonteret/originale så mener jeg ikek de kan forlange noget som helst ang udstødningens hældning i passagersiden.
man kan dog aldrig gardere sig mod en synsamnd som har fået kroppen forkert ud af sengen, men sidepipes er helt lovlige også i danmark, når de er fabriksmonteret/originale så mener jeg ikek de kan forlange noget som helst ang udstødningens hældning i passagersiden.
Dette svar fik jeg af en synsmand som læste det op fra deres bibel.........sidepipes i højre side skal vende ned af ,eller ind under bilen , og støj max. 82 db. målt i en linje på 7 meter fra udstødning (tomgang )
Det er korrekt Allan, men ikke på veteranbiler, her gælder helt andre regler med hensyn til støj og originalt udstyr.
fik synet min egen uden nogen form for støjdæmpning netop pga disse regler.(deres db måler gik i bund)
fik synet min egen uden nogen form for støjdæmpning netop pga disse regler.(deres db måler gik i bund)