Jeg har fået fat i en gut i US, der bygger racermotorer på bestilling. Efter mange, -og lange overvejelser, har jeg besluttet at vove pelsen, og købe en af hans. Det er en 350 Cui 310 HP og 453 torque. (vist på simulator, med mine ting på.) Jeg tror min bil bliver en go-cart på epo, med det drejningsmoment. Hvis der er nogle her der er blevet nysgerrig, vil jeg gerne sende buildsheetet. Smid en mail på nbay@jyllingesyd.dk, så sender jeg den tilbage. Det skal siges at der er nogle få ting han ikke vil ud med. Prisen for motoren uden carb, intake, -og tændning er 2.200 Usd, og med transport ca. 2.800 Usd. Jeg har sat den op på smallblock for 2.900 Usd, af hensyn til kursudsving.
Niels
Er det noget der vil noget eller hvad.
-
Re: Er det noget der vil noget eller hvad.
Vil du være sikker i dit motorkøb, og du gerne vil have noget der går som DØD OG HELVEDE..... www.furiousracing.dk det må david være manden for, eller som han også bliver kaldt i Hellbrother kredsen Guru David Snap-On :) :) :)
mvh
kenneth
mvh
kenneth

-
Til David, og Kenneth.
Jeg har været på Furious racing`s hjemmeside, og set en motor (den var solgt) til 26.900. De motorer de har er virkelig (k)ræs, men jeg synes jeg ikke lige de passer til min seddelmappe.
Niels
Jeg har været på Furious racing`s hjemmeside, og set en motor (den var solgt) til 26.900. De motorer de har er virkelig (k)ræs, men jeg synes jeg ikke lige de passer til min seddelmappe.
Niels
-
350 cui og 310 HP lyder jo ikke umiddelbart af ret meget. Men hvordan måler han HP?
Hovedreglen med 'løse' motorer er jo stadig SAE gross, ofte endda med lidt 'snyd' - 'dine' motorer ser umiddelbart billige ud, men meget svært at bedømme uden yderligere oplysninger.
Jeg ser frem til - ligesom redaktøren - at se flere detaljer om disse motorer. Men fint initiativ, måske ligefrem konkurrence til furious? *S*
C3
Hovedreglen med 'løse' motorer er jo stadig SAE gross, ofte endda med lidt 'snyd' - 'dine' motorer ser umiddelbart billige ud, men meget svært at bedømme uden yderligere oplysninger.
Jeg ser frem til - ligesom redaktøren - at se flere detaljer om disse motorer. Men fint initiativ, måske ligefrem konkurrence til furious? *S*
C3
-
Jeg fik lige en mail fra ham der laver disse motorer.
HI NIELS, I DID ANOTHER DYNO RUN BASED ON THE INFORMATION YOU
GAVE ME OVER THE PHONE ABOUT THE PARTS YOU HAVE.
AND HEAR ARE THE NEW NUMBERS. I LIKE THEM! HOW ABOUT 308
HORSEPOWER AND 453 FT. LBS. OF TORQUE. I REALLY LIKE
OUR PARTS COMBINATION!!!!!!!
SCOTIE
Det skal siges, at de dele vi talte om i telefonen drejede sig om carb, indtake -og hedders.
Jeg er ikke den store teknikker, men jeg ved at med et drejningsmoment på 453 FT. LBS. torque eller ca 611 Nm må siges at være nok. Min søn der er lastvognsmekanikker, og har meget stor interesser for muscle cars, siger at 611 Nm er næsten det samme moment som en dodge viper med 10 cylinder. Jeg ved ikke om han har ret, eller ej, men det er der måske nogle her der ved.
Niels
HI NIELS, I DID ANOTHER DYNO RUN BASED ON THE INFORMATION YOU
GAVE ME OVER THE PHONE ABOUT THE PARTS YOU HAVE.
AND HEAR ARE THE NEW NUMBERS. I LIKE THEM! HOW ABOUT 308
HORSEPOWER AND 453 FT. LBS. OF TORQUE. I REALLY LIKE
OUR PARTS COMBINATION!!!!!!!
SCOTIE
Det skal siges, at de dele vi talte om i telefonen drejede sig om carb, indtake -og hedders.
Jeg er ikke den store teknikker, men jeg ved at med et drejningsmoment på 453 FT. LBS. torque eller ca 611 Nm må siges at være nok. Min søn der er lastvognsmekanikker, og har meget stor interesser for muscle cars, siger at 611 Nm er næsten det samme moment som en dodge viper med 10 cylinder. Jeg ved ikke om han har ret, eller ej, men det er der måske nogle her der ved.
Niels
Får du så også motoren på en Cd-rom?...... (-:
Uden at gøre mig til dommer, vil jeg også stille mig noget mere kritisk overfor ham scottie...
Uden at gøre mig til dommer, vil jeg også stille mig noget mere kritisk overfor ham scottie...
-
Jeg kan godt forstå den skepsis der er her. Jeg er da også skeptisk og det er derfor jeg henvender mig til jer, der har forstand på disse ting. Det skal siges at jeg ikke har sendt en penny afsted endnu. Mit problem er om det er rigtigt det han tilbyder mig, og om det nu også holder når , -og hvis jeg vælger dette. Det er da immervæk en slat penge man smider ud af vinduet, hvis der f..... up det hele. (det sammme som at bestille hos enginefactory). Jeg ved ikke om det er det rigtige jeg har gang i.
Niels
Niels