Fiberplade mellem indsugningsmanifold og karburator...

Alm. snak
Great White

Fiberplade mellem indsugningsmanifold og karburator...

Indlægaf Great White » 19. dec 2005, 17:54

Hej,

Er der nogle der ved hvor man køber noget fiberplade...? - som skulle være særlig godt at anvende til at isolere for varmepåvirkningen fra motor/indsug op mod karburatoren ??

Årsag til mit spørgsmål er, at jeg fik den gamle Quadrajet tror jeg karburatoren på 454'eren hed, - udskiftet til en ny Holley 700 sidst på sæsonen, men tilsyneladende er det pga kraftig varmeudvikling i karburatoren, at bilen begynder at gå dårligere og dårligere tomgang når man f.eks kører igennem en by.med flere stop i lyskryds. Ved et enkelt stop i ny og næ efter landevejskørsel, går den fint i tomgang, men det er som om den drukner lidt ved tomgang i bykørsel.

Fiberpladen skulle erstatteden mellemlægsplade mellem karburator og manifold.

Ellers er det da en dejlig forandring der er sket mht. karburatorskiftet :-)

For god ordens skyld skal nævnes at motoren også er mont med uoriginal indsugn.manifold : Edelbrock Streetmaster.

Gode råd modtages med kyshånd !

Mvh Jørn/Great White

Piet

Re: Fiberplade mellem indsugningsmanifold og karburator...

Indlægaf Piet » 19. dec 2005, 20:31

Velkendt problem  med benzin som begynder at koge, der er 2 ting du kan gøre, start med at tjek om din benzintilførselsledning fra benzinpumpe til karburator ligger tæt på indsugningsmanifoldet eller feks ligger op af en af varmeapperat slangerne, dette kan nemt medføre for voldsom opvarming af brændstoffet,  ydermere kan man købe et kit som består af en afskærmingsplade samt en spacer i et compositmateriale som lukekr af for at varmen kan krybe fra manifold til karburator,  hvis det har interesse så har jeg et helt nyt uåbnet af disse kit liggende, består af  spacer, plade, pakning og nye studs.

david

Re: Fiberplade mellem indsugningsmanifold og karburator...

Indlægaf david » 19. dec 2005, 21:17

Udover de udemærkede løsninger som Piet forslår vil jeg for en god ordens skyld nævne at man også med stor held kan montere et varmeskjold i løftergalleriet som kan fås færdiglavet til bigblock, det sænker temperaturen på indsugningsmanifolden markant/koldere indsugningsluft = flere heste/bedre motorgang ligesom et returløb fra karburator også hjælper. Det ultimative er selvfølelig at købe en manifold med luft under karburatorflangen men så kan det knibe med højden i forhold til hjelmen, hvis du kører med headers er den en god ide at vikle dem ind i asbest. De gamle støbejernsmanifolds er også slemme til at holde varmen men her er det sværere at gøre noget.

Tilbage til "Generelt forum"