69.er klargøring

Alm. snak
Sussi #556

69.er klargøring

Indlægaf Sussi #556 » 23. nov 2005, 00:30

hej vette venner

jeg har i september købt en 69.er convertible , og er nyt medlem i klubbenden

bilen har kørt i  schweiz fra den var ny og bortset fra et par småting er den ellers i orden .jeg har forhørt mig lidt om hvad der skal til for at få den på danske plader, og har fået oplyst at der skal laves seperat gult blinklys bag på i stedet for det røde samt blinklys på forskærmene.er der nogen der har gode forslag til dette uden at skæmmer for meget.

og er der andre ting jeg skal tage højde for

chr.

Dolberg

Re: 69.er klargøring

Indlægaf Dolberg » 23. nov 2005, 00:41

Hvis din 69èr ser ud som fra frabrikken så skal den have blink/bremse lys i de to yderste baglys og baklys/refleks i de inderste.

Da der ikke er krav om baklys på biler fra 69 kan du sætte gule pærer i dine baklys og ændre dit ledningsnet en smule så du får blinklys i stedet. Jeg har et lille diagram der viser hvordan, det er ikke svært.

Mht sideblinkene er der mange der køber et par selvklæbende blink hos THansen eller lign og sætter dem lige over gællerne, derefter er det bare at trække ledninger op til de foreste blink. Hvis du ikke bryder dig om udsendet kan du jo bare fjerne dem efter syn.

(udmeldt) C3

Re: 69.er klargøring

Indlægaf (udmeldt) C3 » 23. nov 2005, 18:39

Enig med dolberg i at den pæneste løsning bagtil er gule pærer i baklygterne. Men fortil er du også nødt til at gøre noget. Positionslys og forreste blink skal skilles ad. Jeg har sat gule pærer i de eksisterende lamper og monteret separate positionslys som på billedet. Det har også den fordel at man kan køre uden klaplygterne oppe. Det er næppe helt lovligt men i praksis fungerer det fint. Jeg har fået den synet med det - men de ekstra lygter skal have karakter af positionslygter. At de så også kan bruges som kørelys er en anden sag.

C3

Tilbage til "Generelt forum"