Jeg vil høre om jeres erfaringer med gearkasser til C3.
I øjeblikket har jeg en gearkasse som egentlig virker, men 'synger' lidt i 2 gear.
På sigt vil jeg gerne have en kraftigere maskine (4-500 hk), men det er fremtid.....
Hvis jeg beslutter at skifte til en ny gearkasse som er lidt fremtidssikret, hvad har i så af erfaringer ?
PS! kan det passe at Forious motorer er steget en del i pris for nylig ?
Jeg har næsten 'slidt en side op' hvor der før var en 383' til ca 34.000.
Den kunne godt friste *GG*
Gearkasseskift
Re: Gearkasseskift
Det er rigtigt at priserne er steget, det er svært at skaffe de motorblokke som blev benyttet før, motorblokke med det højt indhold af nikkel som f.eks. de gamle 010 blokke. Derfor bruges nu helt nye blokke fra GM som dog skal maskinbearbejdes en del inden de kan bruge. Det gælder dog kun budgetmodellerne, M-blokke og alublokke er ikke gået op i pris. Desuden er US lavede krumptapper også kraftigt på vej op pga. diverse retssager samt stigende stålpriser.
Derudover at det en lidt andre type motorer med højere ydelse, se f.eks en 350'er i 2006 modellen, den yder 434 heste!
Men ingen af de solgte motorer er ens, der tilpasses i stor stil så priserne svinger meget afhængigt af til og fravalg og så er der jo lige det med dollaren!
Derudover at det en lidt andre type motorer med højere ydelse, se f.eks en 350'er i 2006 modellen, den yder 434 heste!
Men ingen af de solgte motorer er ens, der tilpasses i stor stil så priserne svinger meget afhængigt af til og fravalg og så er der jo lige det med dollaren!