Har brug for råd?

Alm. snak
Thrane

Har brug for råd?

Indlægaf Thrane » 27. sep 2013, 11:18

Jeg er ved at handle en C1 fra 59' hos Buyavette i Atlanta.

Er der nogen der har erfaringer med dem? www.buyavette.com

Mht. fragt så har jeg tilbud fra både Schumacher og Bendix. Schumacher er ca. halvt så dyre som Bendix (20.000 og 40.000 alt inkl.) Jeg har også hørt tale om Lasse Grebart ifm. fragt?

Nogle gode råd er meget velkomne......

På forhånd tak.

Mikkel

Tommy

Handler du bil i den

Indlægaf Tommy » 27. sep 2013, 13:59

Handler du bil i den årgang og prisklasse, skal du med sikkerhed selv over og både se og føle den, stol ikke på nogen, 54 år i USA er lang tid, med de evner de har med hammer og mejsel, samt naturkatestrofer.
Husk en bil i USA er kun en brugsting eller legetøj.

Thrane

Tommy, jeg forstår godt hvad

Indlægaf Thrane » 27. sep 2013, 14:07

Tommy, jeg forstår godt hvad du mener, men har ikke mulighed for at tage derover i øjeblikket. Jeg kender flere Corvette folk som har købt biler i USA uden selv at have set dem "live" på forhånd. Jeg har set billeder og flere videoer af bilen og mener også at et velrenomeret firma må have et vist ry at opretholde.

Når det så er sagt er det jo altid en risiko at købe noget man ikke har set, ikke mindst en bil. Men det er en chance jeg er villig til at tage.

/Mikkel

Tommy

Så vent, du skal jo

Indlægaf Tommy » 27. sep 2013, 14:25

Så vent, du skal jo ikke ud og køre før til næste sommer.

S.Carl

Hej Mikkel. Jeg ville nok

Indlægaf S.Carl » 27. sep 2013, 16:43

Hej Mikkel. Jeg ville nok kontakte et firma/ person der kan gennemgå bilen for dig inden du køber den, se f.eks. http://www.automobileinspections.com/ eller hør Lasse Grebart om han har kontakter. Det koster omkring 400 $ og jeg ville synes at pengene er givet godt ud. Det kan også tænkes at transportfirmaet har en kontakt til en lokal person, prøv at høre Shop USA. Der er mange muligheder men du sover bedre hvis du prøver at tage dine forholdsregler.

Held og lykke - det lyder spændende.

Venlig hilsen
Søren Carl #1012

Thrane

Tak for tippet Søren. Det

Indlægaf Thrane » 28. sep 2013, 22:03

Tak for tippet Søren. Det vil jeg helt sikkert benytte mig af.

Hej Mikkel. Jeg ville nok kontakte et firma/ person der kan gennemgå bilen for dig inden du køber den, se f.eks. http://www.automobileinspections.com/ eller hør Lasse Grebart om han har kontakter. Det koster omkring 400 $ og jeg ville synes at pengene er givet godt ud. Det kan også tænkes at transportfirmaet har en kontakt til en lokal person, prøv at høre Shop USA. Der er mange muligheder men du sover bedre hvis du prøver at tage dine forholdsregler.

Held og lykke - det lyder spændende.

Venlig hilsen
Søren Carl #1012

Lykkemark

Thrane, jeg må istemme med

Indlægaf Lykkemark » 29. sep 2013, 21:37

Thrane, jeg må istemme med koret, tal med Lasse Grebart. Han er så meget i USA, har så mange kontakter.

Lykkemark

Tilbage til "Generelt forum"