Køb / import af C5 fra tyskland

Alm. snak
Bondemand

Hej Carsten Det problem med at

Indlægaf Bondemand » 21. mar 2012, 21:12

Hej Carsten

Det problem med at den skifter tilbage til mph igen efter den har været slukket, må være en cpu fejl, eller noget 97-98
Gør, jeg har aldrig oplevet det i 99 modeller og op, og du kan købe pluck and play speedometer med eu visning op
Til 300 km, mener de koster 700 usd.
Eller en fin udlægning af de ting man skal tage med i sin betragtning.
Hilsen Bondemand

Lykkemark

Det var et fint skriv

Indlægaf Lykkemark » 21. mar 2012, 21:37

Det var et fint skriv Karsten

Lykkemark

jrg-1125

Hej Karsten, MANGE TAK for

Indlægaf jrg-1125 » 22. mar 2012, 08:34

Hej Karsten,
MANGE TAK for en super gennemgang, det er lige sådanne informationer man har brug for, når man som jeg står på denne side af et køb og specielt når man ikke selv har teknisk forstand, men gerne vil ha' et overblik over hvad det indebærer af ændringer og økonomien i dem.

Det virker som om rigtigt mange tager bilerne hjem helt fra USA og jeg forstår også godt at udvalget og mulighederne for at finde præcist den bil man gerne vil ha' er meget større derfra...

Men hvis nu man finder den helt rigtige syd for grænsen, og gerne vil sikre sig kvalificeret hjælp til check af at teknik, stand, papirer m.v. er som det skal være inden man putter penge i og tager den hjem. Er der f.eks,. nogen i klubben her der kender til et firma eller person, man kan få til at checke sådanne ting.
Findes der måske en søsterklub hvor man kan få hjælp eller tager man selv at tage på rundtur med en Corvette kyndig mekaniker hjemmefra?

Jeg ser også der findes firmaer herhjemme der (mod betaling) kan sørge for f.eks. gennemgang af bil, hjemtransport til DK, afgift til staten, toldsyn, plader o.s.v., er der sådanne nogen kender til og kan anbefale?

Hej fra Jan

Brugeravatar
C5Nissen
Geografisk sted: Sdr. Bjert

Hej igen Jan Du kan da

Indlægaf C5Nissen » 22. mar 2012, 21:17

Hej igen Jan

Du kan da prøve at kontakte Lasse Grebart, der er ret aktiv her i klubben, og handler med bl.a. Corvetter i Ringsted, eller Claus Garage i Rødovre, der også arbejder i Corvetter- jeg ved ikke om en af disse vil kunne hjælpe dig videre - men det er da en mulighed :-)

Hilsen Karsten
Corvettes-The Bad Boy Toy 8-)

Brugeravatar
Allan#373
Geografisk sted: Thisted

Til Karsten og andre. Det med

Indlægaf Allan#373 » 22. mar 2012, 21:34

Til Karsten og andre.
Det med at den (begynder med) altid at starte med MPH har jeg også prøvet. Min glemte nu også sædememory og spejl-og ratindstilling.
Jeg læste på corvetteforum.com (der kan man godt nok lære mange ting) at det kunne skyldes et svagt batteri!!
Min bare...tænkte jeg, min C5 starter udemærket, hver gang.
men....men jeg købte et nyt batteri, der passer til bilen (+1200,-) og wupti--mine memory problemer var væk. Sådan!

Allan
er i Fredericia stand D 762 heeeele weekenden.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti

jrg-1125

Tak for mere input :-)

Indlægaf jrg-1125 » 23. mar 2012, 08:40

Tak for mere input :-) - jeg henvender mig til Lasse og Klaus og hører hvad de mener ....
Er der slet ingen kontakter til nogen i Tyskland, der måske kunne hjælpe med gennemgang af af teknik m.v. inden køb? Ej heller nogen der kan sig godt eller skidt om nogle af de firmaer herhjemme der skilter med at kunne stå for gennemgang, hjemtranport til DK m.v.?

Jan

jrg-1125

Tak for input fra jer

Indlægaf jrg-1125 » 20. apr 2012, 18:47

Tak for input fra jer her i forum og fra de jeg har talt med telefonen, - nu er der s.. en bil i hus :-)
Jeg var en tur til sydtyskland onsdag med et par af sønnerne i bil for at hente en 2003 targa (rigtig) EU model, lige efter mine ønsker :-)
...og sikke en herlig tur hjem små 1000 km ad de tyske motorveje og sikke en fantastisk bil...

Hej fra Jan

(udmeldt) Indy1978

super tillykke med de nye

Indlægaf (udmeldt) Indy1978 » 21. apr 2012, 00:01

super tillykke med de nye hjul
vi ses på gaden
Søren

jrg-1125

Tak Søren, - det håber

Indlægaf jrg-1125 » 21. apr 2012, 10:19

Tak Søren, - det håber jeg vi gør :-)

Jan