Ja det er en fantastisk motorcykel, den er ikke hurtig den kan ikke styre, det er jo fantastisk, man er ikke i tvivl om at man er i live, god ide med en cykeltur til malerklemmen, så kan du jo prøve en drengedrøm fra 1977 og lige den der Suxzuki det var da vist en fuser, man skal tilbage til 70erne for at finde herre motorcykler.
Tilbage i firsene bestod kongeklassen i roadracing af 500 kubiks totaktere, det var Yamaha og Suzuki der dominerede klassen. Suzukien havde en 4 cylindret kvadrat motor, i banetrim ca. 200hk til ca. 110 kg, det var og er en særdeles voldsom maskine, der ville være et meget træfsikkert selvmordsvåben for de fleste. Min RG500 var den første mc jeg havde med et vægt/kraftforhold over 1. Den høstede mange sejre, også flere VM sejre gennem 80erne, så en fuser kan man vist ikke lige kalde den, prøv iøvrigt at se hvad de koster de få der er tilsalg.
Det var bestemt i firserne at den store udvikling skete, står du med en cykel fre 1980, det gælder sig både motocross og roadracing, er du chanceløs, har du derimod en cykel fra 1990, har du en konkurrencedygtig maskine.
I 80erne, startede man for alvor med vandkøling, 4- og 5ventilsteknik, monoaffjedring, omvendte forgafler, 3 veldimensionerede skivebremser gerne med 4 eller 6 stempler, brede kraftige stel i aluminium.
Husker tydeligt at jeg i 1984 måtte slippe den dengang svimlende sum af 195.000 kr. for en Honda VF1000R, for pokker da en revolution den var da den blev præsenteret. Året efter kom Kawasaki med deres 900 Ninja, og Suzuki med deres GSX-R 750 med oliekøling.
Men i 1987 kom Yamaha med deres FZR 1000 til "kun" 120.000 kr. hvilken maskine, med fremadhældende motor og faldstrømskaburatorer.
Nå må hellere stoppe her, ellers bliver det sgu et langt foredrag om Motorcyklernes udvikling gennem de sidste 30 år