Hjemtransport fra USA

Alm. snak
LasseG436

Re: re:Hjemtransport fra USA

Indlægaf LasseG436 » 22. okt 2007, 16:28

Karen & Morten

Når man vælger at dele sine oplevelser i et offentligt forum, positive som negative, er det vigtigt at man får hele sandheden med.

Det er meget vigtigt at både køber og sælger har orden og styr på tingene, dette nedbringer transporttiden, omvendt bliver den væsentlig forlænget hvis det ikke er tilfældet.

Jeg indleverede selv 3 biler samtidig med piet og jan, disse ankommer dog først i uge 46, altså 4 uger senere, forklaringen på dette er at den ene havde jeg købt af en tilsyneladende platugle, det viste sig at der ikke var nogen title til den. Sælger tilbød at skaffe en hvis jeg ville genudlevere bilen til ham. Alle advarselslamper tændte straks, og jeg henvendte mig til svenning, han kunne bekræfte at man sagtens kunne få en ny title uden at medbringe bilen.
Bekymringer nåede det dog ikke at blive til, da svenning sagde at de ville løse alle problemer for mig UDEN ekstra omkostninger som en del af deres service.

Både under nuværende og tidligere transporter har schumacher dk, selv givet mindst en ugentlig opdatering om transportens forløb. Der er en del faktorer der spiller ind i sådan et forløb som shippingfirmaet INGEN indflydelse har på, hvor de også må trække et nummer i køen.

Som mangeårig professionel bilforhandler er schumacher dk, et af de firmaer der har ydet den bedste service på totalløsninger jeg endnu har oplevet.

Jeg forstår at ventetiden kan synes lang når man nu har fået købt drømmebilen, det oplever vi selv når kunder først har underskrevet en slutseddel, og vi må udsætte leveringstidspunkt f.eks. p.g.a. manglende reservedele, det er ligesom at være barn juleaften, og forældrene ikke kan få slugt maden færdig.

Lasse

Brugeravatar
Skak

Re: re:Hjemtransport fra USA

Indlægaf Skak » 22. okt 2007, 23:33

Lasse, du har ret.
Vi har talt med Schumacher i dag, og fået at vide, som du også skriver, at der er ting som de ingen indflydelse har på. Ting som bl.a. rederiet suverænt styrer.
Schumacher bekræftede at det er sort uheld, at bilen har stået længe på havnen og at vi (Schumacher eller os) intet har kunnet gøre for at fremskynde processen.

Faktisk gav Schumacher selv udtryk for at nu synes de også, at den her hjemtransport har varet længe nok!

Det oprindelige spørgsmål gik da også alene på, om nogen ku' sige, at man skal huske at gøre et eller andet, som vi ikke har gjort, og at det ville forsinke processen.
Det ser ud til, ud fra Schumacher's og jeres svar, at der ikke var noget vi kunne have gjort eller kan gøre, for at forkorte transporttiden.

Tak for jeres interesse vedrørende dette.

Vi må bare glæde os over, at den anden transport bare har flasket sig til vores fordel. Hurra for det.
Det kan jo også være, at tålmodigheden bliver lidt større, når vi har den første hjemme.
Og ja, vi er som børn juleaften, det varer altid for længe inden det sjove sker.

Hilsen Karen & Morten

Tilbage til "Generelt forum"