Scanleasing konkurs

Alm. snak
Benny
Indlæg: 66
Tilmeldt: 10. jun 2005, 01:37

Scanleasing konkurs

Indlægaf Benny » 15. okt 2020, 12:03

Der er sikkert allerede flere som har fulgt med i nyhederne omkring Scanleasing i den sidste uges tid.

Hvad det betyder for dem som har flexleasing og guldkonto hos Scanleasing har jeg ingen ide om, men her er et link til dagens artikkel i Ekstrabladet.

https://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/ ... rs/8328477

Eller tilsvarende hos Finans.dk

https://finans.dk/erhverv/ECE12485812/e ... ctxref=ext

(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Re: Scanleasing konkurs

Indlægaf (udmeldt) C3 » 16. okt 2020, 19:28

Jeg så det i en avis forleden. Trist. Jeg håber at de medlemmer der har leaset hos Scanleasing slipper godt fra det. Jeg var selv mest utryg ved det med at sælge bilen til en kunstig lav pris for at kunne lease billigst muligt. Hvad så i en situation som denne?

Jan

(udmeldt) Hasse
Indlæg: 5
Tilmeldt: 22. jun 2020, 14:57

Re: Scanleasing konkurs

Indlægaf (udmeldt) Hasse » 10. nov 2020, 16:08

Umiddelbart, så vil en kurator selvfølgelig forsøge at få mest muligt ud af boet. Det betyder dog også at eksisterende kontrakter vil fortsætte. Jeg formoder at der vil komme brev til alle leasingtagere fra kurator inden længe.
Kurator har selvfølgelig intet ønske om at stå med en masse "usælgelige" biler, og vil sandsynligvis være glad for hvis man aftager bilen til anden side (eks via en anden leasing partner), eller privat, som jeg ved der er nogen der gør. For kurator, handler det om at få realiseret boets værdier. Det gør han bedst ved at du køber din egen bil.

Hvis der er nogen der har betalt kunstigt meget ned, så er der selvfølgelig en risiko for at kurator vil se det som mulighed at score lidt ekstra på at forsøge at sælge bilen til en højere pris. Men da der er loft over hvor meget man må nedskrive bilen, så kan jeg ikke forestille mig at det er penge nok han kan få ind, til at det kan svare sig at bruge tid og kræfter på at gøre det. Indtægten skal stå mål med udgiften. Jeg kan dog godt forestille mig at en "billig" måde at gøre det på vil være at true med at sælge til anden side hvis man ikke betaler markedsprisen... Men jeg tvivler lidt... Det er ikke god stil at holde kunderne gidsel


Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster