køb af brugt C6

Alm. snak
(udmeldt) texas
Indlæg: 18
Tilmeldt: 11. sep 2020, 09:17

køb af brugt C6

Indlægaf (udmeldt) texas » 27. sep 2020, 08:41

Hej allesammen, jeg er nyt medlem af klubben og vil købe en C6 cabriolet denne vinter, den skal være fra 2008 og frem, jeg har mange relationer fra Texas og påtænker at hente en hjem derfra, jeg har dog set en 2009, som er hentet fra Dubai og står i jylland, den er lyseblå, ved nogen om det er en original farve?
jeg kan ikke finde nogen oplysninger på stelnummeret? den har display og HUD, men ikke back camera eller navigation? hvad mener i? er der nogen der kender bilen?

Hilsen Texas :D

Brugeravatar
Lars Riggelsen
Indlæg: 71
Tilmeldt: 6. jan 2012, 09:54
Kontakt:

Re: køb af brugt C6

Indlægaf Lars Riggelsen » 27. sep 2020, 20:40

Hej Texas

Velkommen til, For det første vil jeg tage en Carfax fra USA, så man er sikret at den ikke har været skadet derfra. Så skal du være sikker på at den er konverteret til EU med lygterne. Det kan hurtig kost 10-15 + tudsen eller mer. Det er baglygter, Side markering, bliklys på skærmen og positionslys der skal ændres til EU, hvis det ikke er gjort.

Er du i tvivl om farven, kan du bede om et billed af mærket som er i handske rummet som fortæller alt om bilen, som farven og hvilket indtræk den er født med.
Ud fra mærket kan du søge på nettet ang. for læsning af koden.

Back camera er der ikke på disse før C7 USA model, navigation er forskelligt afhængig af udrustning på bilen ligeså padler.

Jeg vil nok kigge i EU, for en, da det kan være bekosteligt med omstilling til EU.
Købe en i USA / Texas er ok da priserne er billigere, og det kan betale sig at lave en omstilling til EU. Men igen en Carfax. (Den kan have været skadet eller været med i en oversvømmelse).

Køb ikke noget der har været igennem østlande, kan have været genopbygget efter skade.

Kig via Sverige hvad der er der, www.blocket.se eller www.bytbil.se eller Allan Holmlund http://dreamfactory.dk/ eller http://vettesmaland.com/

Håber du finder det du søger.

Mvh Lars R.
De bästa hälsningar
Vibeke o Lars Riggelsen.
Medlem 1350
Trelleborg, Sverige.
http://corvetteworldsweden.com/

(udmeldt) texas
Indlæg: 18
Tilmeldt: 11. sep 2020, 09:17

Re: køb af brugt C6

Indlægaf (udmeldt) texas » 28. sep 2020, 18:12

Tak for dit svar Lars, det var pænt af dig, denne blå corvette er toldsynet i DK, så det er vel godt? jeg kan ikke finde noget på vin nummeret, da den åbenbart er solgt som ny i Dubai? den har km og ikke miles, jeg skal se den i morgen, så nu må vi se, jeg vil byde omkring 180-190.000 uden afgift, hvis den er pæn, jeg vil så enten flexlease den eller betale afgiften, jeg gætter på 260-280.000.

Texas

(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Re: køb af brugt C6

Indlægaf (udmeldt) C3 » 4. okt 2020, 12:22

Ja, der var en 'Jetstream Blue' på programmet i 2008. Se den i artiklen her:

https://www.corvsport.com/2008-c6-corve ... tte-colors

Til Lars' udmærkede liste kan føjes til ting der skal laves: lygtevaskere.

Hvis det skal laves efter alle kunstens regler skal der skæres rektangulære huller i kofangeren m.m.

Held og lykke med det kommende køb. Jeg har selv en C6 cab. 2006 fra USA.

Jan

Filli
Indlæg: 15
Tilmeldt: 23. mar 2008, 16:49

Re: køb af brugt C6

Indlægaf Filli » 7. okt 2020, 07:53

Hejsa Texas

Velkommen i klubben
jeg har en C6 årg. 2009 til salg dog kun en Targa
jeg har importeret den fra Dubai i 2018 og kørt i den 3 sæsoner og den har gået 102 000 km
der er lavet det rigtige lys og den har også forlygtevaskere så den er helt klar og lovlig

du kan ringe til mig på tlf. 20196581 hvis du ønsker mere info om bilen

mvh. Filli #821

(udmeldt) texas
Indlæg: 18
Tilmeldt: 11. sep 2020, 09:17

Re: køb af brugt C6

Indlægaf (udmeldt) texas » 9. okt 2020, 07:59

Hej Filli, tak for dit svar, jeg vil have en cabriolet, så hels og lykke med dit salg.

Texas

Filli
Indlæg: 15
Tilmeldt: 23. mar 2008, 16:49

Re: køb af brugt C6

Indlægaf Filli » 12. okt 2020, 12:33

hej

tak for info
du må også have held og lykke med dit køb
Mvh. Filli


Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster