Hej med jer.
Hvordan sænker man en c3 nemmest og billigst ?
Skærer man en omgang af fjederen og hvad giver det i mm sænkning ? (ønsker ca. 30-50 mm).
Er det muligt at købe et par fjedre til dette formål eller er det en jungle ?
Er der evt. nogle der har noget liggende eller erfaring med dette ?
Hilsen John
HJÆLP !!! Sænkning af C3
Hej. Et coilover kit forrest
Hej. Et coilover kit forrest med justerbar højde og dæmpning. Bagest kan du købe nogle længere bolte, Ecklers part A7038 (20$):
http://www.ecklers.com/corvette-spring-bolts-long-8-rear-1963-1982.html
Jeg vil ikke umiddelbart anbefale at skære af fjederen. Den er fremstiilet så den ligger an på hele endegladen og hvis du skærer af den vil den ligge forkert an. Så hellere nogle kortere fjedre.
Mvh Lars
http://www.ecklers.com/corvette-spring-bolts-long-8-rear-1963-1982.html
Jeg vil ikke umiddelbart anbefale at skære af fjederen. Den er fremstiilet så den ligger an på hele endegladen og hvis du skærer af den vil den ligge forkert an. Så hellere nogle kortere fjedre.
Mvh Lars
Hvis du tager nøjagtig en
Hvis du tager nøjagtig en hel omgang passer fjederen igen, og bilen bliver sænket ca 1 til 1½ tomme (25 - 37 mm)
Hej John Min C3 er sænket
Hej John
Min C3 er sænket efter "skær" en omgang af metoden (det var sket før jeg blev ejer) og det ser i og for sig godt ud, synes jeg selv.
Men når nu man nørkler lidt med bilen, og får lidt nye ideer, så betyder en sådan sænkning altså også et par begrænsninger eller flere.
Nu er det jo ikke sikkert at dine tanker går i retning af mine, men nu kan du jo læse hvad jeg har tænkt, og så kan du jo drage dine egne konklusioner.
Når jeg står og iagttager "damperen", har jeg for lang tid siden besluttet, at uagtet den er så original som den nu er så skal det være "min bil", og med min skal forstås, at jeg gør lige hvad jeg vil med den, for den er min købt og betalt, og jeg skal ikke have andre us biler end den (så har vi det klart).
Se sådan som den er sænket, virker umiddelbart udmærket, men, når nu jeg vil have det store frontspoiler kit på, så får jeg et problem. At have det kit på er i sig selv et problem selv med friske fjedre, er den sænket er det umuligt, selv hvis man søger at "hejse" bilen op via stramning af bagenden ( og så forsvinder det skrå look).
Inden du nu finder vinkelsliberen frem, så husk at skråtstille dine forhjul, og smid så en "belastning" f.eks. naboen og naboens frue ind i automobilet, og se så hvordan verden ser ud udefra.
Ham der
Lykkemark
Min C3 er sænket efter "skær" en omgang af metoden (det var sket før jeg blev ejer) og det ser i og for sig godt ud, synes jeg selv.
Men når nu man nørkler lidt med bilen, og får lidt nye ideer, så betyder en sådan sænkning altså også et par begrænsninger eller flere.
Nu er det jo ikke sikkert at dine tanker går i retning af mine, men nu kan du jo læse hvad jeg har tænkt, og så kan du jo drage dine egne konklusioner.
Når jeg står og iagttager "damperen", har jeg for lang tid siden besluttet, at uagtet den er så original som den nu er så skal det være "min bil", og med min skal forstås, at jeg gør lige hvad jeg vil med den, for den er min købt og betalt, og jeg skal ikke have andre us biler end den (så har vi det klart).
Se sådan som den er sænket, virker umiddelbart udmærket, men, når nu jeg vil have det store frontspoiler kit på, så får jeg et problem. At have det kit på er i sig selv et problem selv med friske fjedre, er den sænket er det umuligt, selv hvis man søger at "hejse" bilen op via stramning af bagenden ( og så forsvinder det skrå look).
Inden du nu finder vinkelsliberen frem, så husk at skråtstille dine forhjul, og smid så en "belastning" f.eks. naboen og naboens frue ind i automobilet, og se så hvordan verden ser ud udefra.
Ham der
Lykkemark
Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster