Her er en lille horrorhistorie, så man bedre kan komme i julestemning:
Kører du i en bil med glasfiberkarosseri og en motor, der yder mere end 60 HK, kan det være en god ide at installere en "kardanfanger". Dette for at undgå alvorlige skader på fører og passager, hvis kardanleddet lige efter gearkassen brækker, når man kører.
Der kan så ske det, at den nu frie ende af kardanakslen laver større og større cirkler
(baghjul og kardan bliver jo ved med at dreje rundt) som arbejder sig op gennem glasfiberbunden, sæderne og den del af kroppen, man bruger til at sidde på, av !
Det kan man undgå ved at montere en "kardanfanger" se billeder.
vettejulehilsen lolk
Kardanfanger
Kardanfanger
- Vedhæftede filer
-
- kardanfanger 003.jpg (80.67 KiB) Vist 3990 gange
-
- kardanfanger 002.jpg (71.56 KiB) Vist 3990 gange
Ja Lolk Jeg så også denne
Ja Lolk
Jeg så også denne for et stykke tid siden og tænkte tanker. Tanker lidt a'la hvis denne del af drivlinien fik sit eget liv, hvor meget af bilen ville egentlig forsvinde, og hvor ville du være ?
Tak fordi du mindede om det.
Lykkemark
Jeg så også denne for et stykke tid siden og tænkte tanker. Tanker lidt a'la hvis denne del af drivlinien fik sit eget liv, hvor meget af bilen ville egentlig forsvinde, og hvor ville du være ?
Tak fordi du mindede om det.
Lykkemark
Har prøvet det, min Mercury
Har prøvet det, min Mercury rykkede bunden af under bagsædet, det var spidshjuls akslen der delte sig i to lige efter det bagerste kryds, sker dette i en Corvette tror jeg ikke der bliver meget tilbage.
- Anders #258
- Indlæg: 19
- Tilmeldt: 21. jul 2004, 10:28
- Geografisk sted: Skælskør
...og i forhold til alt
...og i forhold til alt det andet der koster penge til legetøjet, er "safety loops" en særdeles billig forsikring...- de fingernemme kan selvfølgelig selv lave dem, men ellers kan de leveres i paskram fra bl.a. VanSteel:
http://www.vansteel.com/index.cfm?fuseaction=shop.ProductList&SubGroup=1956
Og kan også fåes til half shafts, så de heller ikke kan lave ravage:
Og alt fåes i relevante varianter (manuel / aut. gear og standard / offset T-arm)
http://www.vansteel.com/index.cfm?fuseaction=shop.ProductList&SubGroup=1956

Og kan også fåes til half shafts, så de heller ikke kan lave ravage:

Og alt fåes i relevante varianter (manuel / aut. gear og standard / offset T-arm)
Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst