Varmeapparat på C3

Teknisk relateret snak
jens-919

Varmeapparat på C3

Indlægaf jens-919 » 8. okt 2009, 21:27

Hej !

Er der nogen der har erfaring med at afmontere/afbryde varmeapparatet på en C3. Jeg har en convertible hvor de store flexslanger til fordeling af luften er afmonteret og jeg har i øvrigt aldrig haft brug for varmen. Der er en ventil på kølevandsslangen til varmeapparatet og hvis den er tæt skulle det i princippet ikke give forringet motorkøling. Så jeg vil gerne have et enklere motorrum og færre slanger der kan lække eller springe.

Hilsen
Jens # 624

david

Hej ! Er der nogen der

Indlægaf david » 9. okt 2009, 11:46

Hej !

Er der nogen der har erfaring med at afmontere/afbryde varmeapparatet på en C3. Jeg har en convertible hvor de store flexslanger til fordeling af luften er afmonteret og jeg har i øvrigt aldrig haft brug for varmen. Der er en ventil på kølevandsslangen til varmeapparatet og hvis den er tæt skulle det i princippet ikke give forringet motorkøling. Så jeg vil gerne have et enklere motorrum og færre slanger der kan lække eller springe.

Hilsen
Jens # 624

I princippet kan du nøjes med at sende vandet igennem expansionsbeholderen og retur, det er nemt at lave på en C3'er fordi den i modsætning til C2'eren er med 2 studser, helt at undvære ekspansionsbeholderen som det højeste punkt til efterfyldning ville jeg dog ikke anbefale selvom man ser nogle som køre slange direkte fra manifold til vandpumpe, det kan dog godt give problemer med luft i systemet.

jens-919

Varmeapparat på C3

Indlægaf jens-919 » 9. okt 2009, 12:43

Hej David

Der er ingen expansionsbeholder på bilen og det har ikke givet anledning til problemer.

hilsen Jens

david

Hej David Der er ingen expansionsbeholder

Indlægaf david » 9. okt 2009, 13:27

Hej David

Der er ingen expansionsbeholder på bilen og det har ikke givet anledning til problemer.

hilsen Jens

Så er det vel bare at køre slangen direkte til vandpumpen eller evt. proppe dem af. Eneste problem kan være at motoren ikke kan komme af med luften når højeste punkt er termostathuset.

Morten Hansen

Sådan er det lavet på

Indlægaf Morten Hansen » 9. okt 2009, 20:08

Sådan er det lavet på min motor, og det virker fint

/ Morten

Tilbage til "Generelt teknisk forum"