Hej
Et lille teknisk problem som kræver lidt fagligt hjælp, hvis jeg skal ud og køre i weekenden, var lige omme på tanken og fylde op, hjem og gøre klar til aften turen, så vil dyret ikke starte...
Når jeg starter bilen går den i stå med det samme når jeg slipper nøglen, hvis jeg holder ved den og starter bilen og trækker nøglen ganske lidt tilbage, således at starteren ikke fortsætter med at være i indgreb, kan den fint holde sig igang.
Så min logik siger mig, som ikke el kyndig, at det må være tændingslåsen som volder problemmet, den føles ikke til at gå løs eller på anden måde anderledes end den plejer.
Hvordan tager man en tændingslås ud på en årgang 1971, evt. hvor man kan finde noget læsbart om emnet.
Sidder der nogle beslag / kontakter som man kan stramme lidt, eller bør man bare købe en ny først som sidst..
Når må følger ledningerne ned til starteren, var der en ledning som ikke sad ret godt fat, det blev selvfølgelig rettet, men det ændrede ikke på problemet, også her kunne det være rart med noget læstbart, så man kan se lidt og hvor de forskellige ledninger går hen og hvilken farve de har..
På forhånd tak
David # 899
Tændingslås
Bare en justering og du
Bare en justering og du er kørende igen, træksystemet fra nøglen og ned til tændingskontakten slides. Kontakten sidder ovenpå ratstammen ved pedalerne, så du tager de to bolte der holder ratstammen, nu kan du trække ratstammen lidt ned så du kan komme til at løsne de to skruer der holder tændingskontakten,og skubber den 1 - 2mm nedad altså fra rattet ( med mindre den er med tilt rat så skal den op mod rattet ) og det var det.
Tommy.
Tommy.
Hej hej Tak for fremsendte løsningsforslag,
Hej hej
Tak for fremsendte løsningsforslag, det var ikke tændingslåsen som voldte problemet.
jeg fik gravet en masse ledninger frem og der var en enkelt ned til stateren som var knækket, man kunne ikke se det umiddelbart men havde ovennævnte virkning, det er sat en ny på med en loddet samling og jeg er kørende igen.
Men tak for søge muligheden.................
David # 899
Tak for fremsendte løsningsforslag, det var ikke tændingslåsen som voldte problemet.
jeg fik gravet en masse ledninger frem og der var en enkelt ned til stateren som var knækket, man kunne ikke se det umiddelbart men havde ovennævnte virkning, det er sat en ny på med en loddet samling og jeg er kørende igen.
Men tak for søge muligheden.................
David # 899
Tilbage til "Generelt teknisk forum"