Hvor meget slør må der være, eller skal der være ved et baghjulleje?
Hvis jeg tager på hjulet kl 12 og 6, kan jeg vippe det nogle millimeter. Det højre lidt mere end det venstre.
Hvordan måler man om det er for meget?
Gert
Slør i baghjulsleje?
du bør tjekke om sløret
du bør tjekke om sløret ligger i baghjulslejet erller om det ligger inde ved trækakslen der hvor stubaxlen går ind i bagtøjet, et par milimeter slub i stubaxlen er helt fint.
-
Hej Piet Tak for svaret. Jeg
Hej Piet
Tak for svaret. Jeg havde den på liften idag, og det lader til at det kun er ved differentialet sluppet er. Der er heller ikke slør, når jeg tager i dækket kl.9 og 3.
Der er lidt mere slup i den højre side, men det er vel max 2-3 mm.
Gert
Tak for svaret. Jeg havde den på liften idag, og det lader til at det kun er ved differentialet sluppet er. Der er heller ikke slør, når jeg tager i dækket kl.9 og 3.
Der er lidt mere slup i den højre side, men det er vel max 2-3 mm.
Gert
-
Når jeg renoverer trailing arms
Når jeg renoverer trailing arms er sløret i baghjulslejerne omkring 0,03- 0,08 mm.
En del mere slør tillades inde ved bagtøjet.
C3

En del mere slør tillades inde ved bagtøjet.
C3
Hvis sluppet (axialt) bliver på
Hvis sluppet (axialt) bliver på mere end 3-4 milimeter på stubaxlen så skal den skiftes for så er hærdningen gået, hvis man ikke skifter den vil den hurtigt blive slebet helt ned til låseringen med potentielt bagtøjshavari tilfølge.
-
Jeg havde et måleur på
Jeg havde et måleur på stubakslen igår, og der var faktisk kun 0,9 mm slub, selvom det føltes af mere, når man tager fat på dækket.
Årsagen til at jeg begyndte at kigge efter slør i bagtøjet, var en relativt kraftig "klunkelyd" når jeg skifter mellem drive og reverse og omvendt.
Jeg talte med Piet om problemet, og han sagde at en årsag kunne være at en af de to gennemgående bolte der holder bagtøjet var løs. Piet havde ganske ret, den ene bolt skulle efterspændes, og klunkelyden er nu helt væk. Tak for hjælpen.
Gert
Årsagen til at jeg begyndte at kigge efter slør i bagtøjet, var en relativt kraftig "klunkelyd" når jeg skifter mellem drive og reverse og omvendt.
Jeg talte med Piet om problemet, og han sagde at en årsag kunne være at en af de to gennemgående bolte der holder bagtøjet var løs. Piet havde ganske ret, den ene bolt skulle efterspændes, og klunkelyden er nu helt væk. Tak for hjælpen.
Gert
Selv tak Gert det er super
Selv tak Gert
det er super at fejlen er fundet og udbedret :)
det er super at fejlen er fundet og udbedret :)
Tilbage til "Teknisk Forum C3"