Carbon / Kevlar og alumium?
Carbon / Kevlar og alumium?
Brian skal jo have kamp til stregen så jeg går lidt og pusler med tanken om at lave et indsugnings-manifold selv i en blanding af kevlar og aluminium. ER der nogen som har erfaringer med det, kan det holde til vibarationer mv., her er et eksempel:
.JPG)
Hmm David Lars 510, er jo
Hmm David
Lars 510, er jo helt sikkert manden med kulfiberen(og garanteret meget mere matematik end mig), det er ikke min verden, når jeg tænker kulfiber, tænker jeg "flæskesvær's" hårdhed og sprødhed velvidende at i den store bog for "kulfiber lovers" er verden langt større.
Så Lars: På banen med dig.:o:respekt:
I min verden ville jeg starte i den måske lidt mere "mulige verden" og den hedder enten epoxy eller "the wonderful world of polyurethanes".
Hvorfor gør jeg det ?
Jo, sagen er jo den at alt kan laves, hvis man har maskineri, og forme. Jeg kan lave Noahs ark hvis jeg har håndmiksere nok, og nogle forskallingsbrædder.
Man kan lave masser af støbeforme, hvis man har noget glasfiber og noget vandrør + 1 kaffe kande + polyol og isocyanat( man fjerner alt metal når støbning er forbi)
Så David :
1) Skal det holde, og i givet fald, hvorlænge ?
2) Vibrationer ? Hvilken vej (XYZ) tykkelser og øvrig matematik?
3) Understøtning ?
4) Hvad er der i enderne (eksterne ophæng), og disses ophæng, vægte gisp.
Lad os lave det kort: uanset hvilket materiale du vælger, har du ikke adgang til en fræsemaskine, ville jeg vælge: Kobberrør som indermateriale , "slippe den i glasfiber", dele i to dele ligesom en krydder.
Fræse op i overstørrelse, fiksere fugepølse i, støbe og efterslibe. Derefter højglans epoxy.
One of a kind, jeg lavede det på den første Ford Sierra, det var også den første med PU front (kys modtages).
Viljen til at prøve fostrer evnen til at kunne.(sådan har jeg det med computeren)
Bedste hilsner
Lykkemark
ps. Betaler du mere end brian for hjælp?:nopity:
Lars 510, er jo helt sikkert manden med kulfiberen(og garanteret meget mere matematik end mig), det er ikke min verden, når jeg tænker kulfiber, tænker jeg "flæskesvær's" hårdhed og sprødhed velvidende at i den store bog for "kulfiber lovers" er verden langt større.
I min verden ville jeg starte i den måske lidt mere "mulige verden" og den hedder enten epoxy eller "the wonderful world of polyurethanes".
Hvorfor gør jeg det ?
Jo, sagen er jo den at alt kan laves, hvis man har maskineri, og forme. Jeg kan lave Noahs ark hvis jeg har håndmiksere nok, og nogle forskallingsbrædder.
Man kan lave masser af støbeforme, hvis man har noget glasfiber og noget vandrør + 1 kaffe kande + polyol og isocyanat( man fjerner alt metal når støbning er forbi)
Så David :
3) Understøtning ?
Lad os lave det kort: uanset hvilket materiale du vælger, har du ikke adgang til en fræsemaskine, ville jeg vælge: Kobberrør som indermateriale , "slippe den i glasfiber", dele i to dele ligesom en krydder.
Fræse op i overstørrelse, fiksere fugepølse i, støbe og efterslibe. Derefter højglans epoxy.
One of a kind, jeg lavede det på den første Ford Sierra, det var også den første med PU front (kys modtages).
Viljen til at prøve fostrer evnen til at kunne.(sådan har jeg det med computeren)
Bedste hilsner
Lykkemark
Hmm David Lars 510, er jo
Hmm David
Hvorfor gør jeg det ?
Så David :
3) Understøtning ?
Bedste hilsner
Lykkemark
Opgave er "enkel" jeg skal have gjort dette manifold lavere ved at korte "benene" og sætte det sammen igen

Ja David, parallel forskydnig, men
Ja David, parallel forskydnig, men hvorfor, og hvad mister du/forventer du ved i ændringen ?
Tjener det en kvik højrefod ved den grønne lampe ?
Man kan jo også få færdige epoxy blokke (til modelsnedkeri) man kan arbejde i.
Man kan glasforstærke PU og komme op på betragtelige rumvægte. Mulighederne er mange.
Lykkemark
Tjener det en kvik højrefod ved den grønne lampe ?
Man kan jo også få færdige epoxy blokke (til modelsnedkeri) man kan arbejde i.
Man kan glasforstærke PU og komme op på betragtelige rumvægte. Mulighederne er mange.
Lykkemark
Tror ikke helt jeg er
Tror ikke helt jeg er med på hvad dette projekt går ud på? Enlighten me:confused:
Første sprøgsmål må være hvorfor lave det i et komposit? Vægt, stivhed, varmekapacitet eller bare look?
Første sprøgsmål må være hvorfor lave det i et komposit? Vægt, stivhed, varmekapacitet eller bare look?
Tror ikke helt jeg er
Tror ikke helt jeg er med på hvad dette projekt går ud på? Enlighten me:confused:
Det var mest fordi jeg ikke kan svejse i alumium selv, men men måske er det ikke en god løsning så det er nok en alusmed jeg skal have fat i for at få sænket insuget
Hov Hov David, ikke flygte
Hov Hov David, ikke flygte ud af "arenaen":D
Her er en interessant "kulfiberskole" synes jeg i al fald. Så træk en cola op og hold ører og øjne stive en times tid.
http://video.google.com/videoplay?docid=8801536764731290932&q=carbon+fiber
Lykkemark
Her er en interessant "kulfiberskole" synes jeg i al fald. Så træk en cola op og hold ører og øjne stive en times tid.
http://video.google.com/videoplay?docid=8801536764731290932&q=carbon+fiber
Lykkemark
Tilbage til "Generelt teknisk forum"