Maling undervogn

Teknisk relateret snak
olestenbent-975

Maling undervogn

Indlægaf olestenbent-975 » 18. jul 2008, 19:21

Hej med jer!
Har gået og tænkt på at få malet undervognen, den står helt i rå jern uden nogen form for beskyttelse. Bilen er købt i Las Vegas og har kørt i Californien så der er intet rust. Har i malet jeres eller kører i med rammen ubehandlet, den kommer jo kun ud at køre når solen skinner. Nogen vil måske sige at man prøver at skjule et eller andet hvis man maler den.

Med venlig hilsen Johnny

Roald #606

Re: Maling undervogn

Indlægaf Roald #606 » 18. jul 2008, 19:44

jeg bruger noget tynd olie ala dinitrol ml.

(udmeldt) C3

Re: Maling undervogn

Indlægaf (udmeldt) C3 » 18. jul 2008, 21:23

Jeg syntes at det er en rigtig god ide at male rammen. Men det er et krævende arbejde, og meget svært at komme til i alle hjørner og kroge - hvis man ikke har mod på at 'karosseriløfte'. 
Jeg har selv taget en lille 'bid' hver vinter, blandt andet har bagbroen været afmonteret og er blevet pulverlakeret. 

Helt ubeskyttede er rammerne dog ikke. De var malet oprindelig. Men sikkert kun et tyndt lag, der med årene er ved at være væk.

Tectyl o.lign. er efter min mening noget griseri på en Corvette. (Bortset fra indvendig i rammen).

C3

Roald #606

re:Maling undervogn

Indlægaf Roald #606 » 18. jul 2008, 23:26

Tja, men en oliebehandling er sikkert at foretrække frem for ingen behandling, hvis man har tænkt sig at udsætte bilen for det danske vejr :-) Men nej, til show duer det ikke.

hvis man ikke bruger en sprøjtepistol, sviner det heller ikke.

Jeg tørrer rammen over med det helt tynde olie, som er en anelse tykkere end vand og transperant, ikke noget sort tykt stads.

454

re:Maling undervogn

Indlægaf 454 » 19. jul 2008, 13:04

Jeg har tjekket lidt rundt på diverse corvette sider, og fundet det som jeg selv skal bruge på vores vetter. Det heder Brunox. I Danmark er det et firma i Faaborg der leverer varen.

http://www.aquatex.dk/da/rensdesinfektion/produktoversigt/industri/carelabrunoxepoxy/

Tilbage til "Generelt teknisk forum"