Hejsa
Jeg synes min 77'er går med vel mange omdrejninger i forhold til fart. Det er en Automatgear.
5000 rpm giver ca. 80 km/t i 3' gear. Lyder det ikke som en noget lav gearing?? Det giver jo et godt optræk i byen, men alligevel!
Nogen der har erfaringer med det. jeg har søgt på nettet, men ikke rigtig fundet noget relevant.
Omdrejninger versus hastighed
hejsa min 75 med smallblock og
hejsa
min 75 med smallblock og automatgear går med ca. 2500 omdr ved 80 kmt
mvh Kent
min 75 med smallblock og automatgear går med ca. 2500 omdr ved 80 kmt
mvh Kent
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 18. jan 2012, 18:55
Mojn Carsten, Min 73´ ligger tæt
Mojn Carsten,
Min 73´ ligger tæt på Kent´s
M.v.h. Henrik
Min 73´ ligger tæt på Kent´s
M.v.h. Henrik
Den er alt for lavt
Den er alt for lavt gearet til almindelig landevejs kørsel, jeg har prøver lidt forskellige gearinger og det er ret nemt at skifte til højre bagtøjsgearing.
http://www.club-corvette.dk/forums/showthread.php?t=36559&page=2&p=50056#post50056
http://www.club-corvette.dk/forums/showthread.php?t=36559&page=2&p=50056#post50056
Jeg kan anbefale et bagtøj
Jeg kan anbefale et bagtøj med udveksling 3.08:1 evt. fra Duntov motors (pris ca. 11.000 kr incl. forsendelse). Jeg havde 4.11:1 på før og det var ulideligt.
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 10. maj 2011, 15:39
Jeg kan anbefale et bagtøj
Jeg kan anbefale et bagtøj med udveksling 3.08:1 evt. fra Duntov motors (pris ca. 11.000 kr incl. forsendelse). Jeg havde 4.11:1 på før og det var ulideligt.
Hvad motor har du i din Corvette?
Jeg overvejer at monterer 2,72:1 i min 72'er, men den er også med en 454'er og overvejer p.t. at genopbygge den gamle blok som en stroket 496'er og har derved godt med moment til at trække den store klinge.
Jeg skal ikke kører race, men cruiser 95 % af tiden. Jeg vil gerne have omdrejningerne langt ned ved almindelig motorvej med 120-130 km/t
/Ole
Jeg har en frisk 383
Jeg har en frisk 383 og synes at en bagtøjsudveksling på 3.08 kombineret med den originale 4 trins gearkasse giver et godt kompromis mellem acceleration og crusing m.m. Mvh Lars
Hejsa Jeg synes min 77'er går
Hejsa
Jeg synes min 77'er går med vel mange omdrejninger i forhold til fart. Det er en Automatgear.
5000 rpm giver ca. 80 km/t i 3' gear. Lyder det ikke som en noget lav gearing?? Det giver jo et godt optræk i byen, men alligevel!
Nogen der har erfaringer med det. jeg har søgt på nettet, men ikke rigtig fundet noget relevant.
Hej Carsten
Den går jo nøjagtig dobbelt så mange omdr. som en "normal" TH 350/400 gør.
Det lyder lidt usansynligt, at det skulle være bagtøjet alene.
Hvis du skulle fordoble motoromdr. alene i bagtøjet, skulle du vel gå fra en 1: 2,72 til en 1:5,44, det tror jeg ikke findes i almindelig handel
Jeg tror nærmere du kører i 2. gear!
Det er nemt at afprøve, sæt vælgeren 2. gear og ikke i D, og kør 80 km/t hvad siger RPM så??
Tjek af gearolie du ved,
Vandret overflade, driftvarm bil, gearvælger i P, startet motor, og så måler man oliestand.
Mvh
Allan
P.S. en modelopdeling at tekniske informationer er på ønskesedlen
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Hej Allan og Co. Tak for
Hej Allan og Co.
Tak for input.
Jeg har tjekket at den bruge alle 3 gear (den skifter i hvert fald 2 gange). Kom selv lige til at tænke på at det jo evt. kunne være en defekt omdr. tæller om end den virker "stabil" nok, men på den anden side så lyder den som om den har en del omdr. Måske en kombination af defekt omdr. tæller og lav gearing??
Nåh, men der er jo lidt at kigge på. Først skal jeg lige have den gennem toldsyn.
Tak for input.
Jeg har tjekket at den bruge alle 3 gear (den skifter i hvert fald 2 gange). Kom selv lige til at tænke på at det jo evt. kunne være en defekt omdr. tæller om end den virker "stabil" nok, men på den anden side så lyder den som om den har en del omdr. Måske en kombination af defekt omdr. tæller og lav gearing??
Nåh, men der er jo lidt at kigge på. Først skal jeg lige have den gennem toldsyn.
Der er også altid muligheden
Der er også altid muligheden for at sætte en 4trins automatgearskasse (4L60E)i så kan man beholde både det gode optræk og få de lavere omdrejninger med overgearet.
Jeg er selv ved at montere en 6L80 6trins automatgearkasse.
Jeg er selv ved at montere en 6L80 6trins automatgearkasse.
Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster