ADVARSEL forsikring

Alm. snak
Gæst

Hej Mr. Berg! Sådan...fantastisk initiativ.=) Go for

Indlægaf Gæst » 29. mar 2012, 12:21

Hej Mr. Berg!

Sådan...fantastisk initiativ.=)
Go for it!

/HK

Johnny Pace Car

Så har jeg fået priser

Indlægaf Johnny Pace Car » 29. mar 2012, 16:27

Så har jeg fået priser til jer?:hurray:

Helt originale Corvetter til en værdi á 300.000kr koster 1800kr årligt med 3000kr i selvrisiko, så må den bruges til næsten alt, på nær til og fra arbejde.

Uoriginale til en værdi af 300.000kr koster 3600kr årligt med 3000kr i selvrisiko, så må bruges til alt normalt kørsel.
Forsikringsmanden, Michael mener de uoriginale kan laves billigere, jo mindre man værdisætter dem til.

Han vil gerne have at i mailer til ham, michael.kristensen@defrie.net
Årgang
Værdi
Originalt
Uoriginalt

Pøj pøj med det.

Martedal

Det er sku en deal

Indlægaf Martedal » 29. mar 2012, 21:22

Det er sku en deal der er værd at tage, hvis man kan få raketten ind under den ordning

Lykkemark

Johnny Pace så kom dagen,

Indlægaf Lykkemark » 29. mar 2012, 22:21

Johnny Pace så kom dagen, hvor jeg skulle gå over på mit træværksted og finde den gamle løvsav frem, således at jeg kan konstruere, et hjemme alter, med et billede af din bil.

Rigtig mange tak for den oplysning.:patriot:

Lykkemark

Padk

Lolk > Selvfølgelig skal da

Indlægaf Padk » 29. mar 2012, 22:24

Lolk > Selvfølgelig skal da hverken du eller andre bruge sneglepost... - Spørgsmål og viden skal da deles her på forum - det var min pointe.
:hurray:
Jeg ser med glæde at Henrik Berg arbejder i netop dit ønske fra Generalforsamlingen, med at få arrangeret et foredrag med en forsikringsmand.. - Det er da super fedt...

Johnny´s tilbud lyder da absolut også tiltalende - han skal da have en mail...

Spørgsmål: Ved den unge betjent i den pæne blå skjorte hvordan min bil er forsikret, og kan skrive mig (de husker jo så dårligt) såfremt jeg er kommet til at køre på indkøb i Vetten, eller er det kun hvis skaden er ude, at forsikringsselvskabet kan stille spørgsmål min gøren og laden?

Venlig hilsen
Padkær

Lolk

Hej Henrik. Det er rigtig flot,

Indlægaf Lolk » 29. mar 2012, 22:34

Hej Henrik.
Det er rigtig flot, hvis du kan få det arrangeret, super.
mvh lolk

Lolk

Hej Padkær. Tak for din mail.

Indlægaf Lolk » 29. mar 2012, 22:38

Hej Padkær.
Tak for din mail. Jeg er enig med dig, spørgsmål og viden skal ud "til alt folket", der har forum jo sin styrke.
Og det Johnny skriver lyder jo som en drøm.
mvh lolk

Lykkemark

Padkær Nu roder du begreberne sammen:yo:

Indlægaf Lykkemark » 29. mar 2012, 23:04

Padkær

Nu roder du begreberne sammen:yo: bilder jeg mig ind:willy_nilly:

Forsikrer du til at køre med din bil når du vil, hvor du vil, det er en ting.

Din afgift (vægtafgift) til staten Danmark er jo en ganske anden sag.

Du kan ikke lave denne kombination: Veteranvægtafgift + køre som det passer mig hele året, 8 års syn og hvad har vi haft= Den går ikke.

Du kan sikkert lave denne kombination: Normal vægtafgift som alle andre automobiler+ syn som alle andre biler+ forsikring som alle andre biler = så kan du køre hvor du vil og hvornår du vil, der er jo intet nyt i det.

Manden i den blå skjorte reagerer på din vægtafgift/registreringsforhold, at den er synet som veteran, med mange år mellem møde med synsmand og din automobil. Der er ikke nogen snigervej, det siger jo faktisk sig selv.

"Gidseltagning" af synsmænd, for at gøre dem ansvarlige holder ikke en meter foran en dommer, gør man det handler man i "ond tro" og det er et velkendt begreb.

Med andre ord: Vil man have en "daily driver", jamen så er det på "daily driver" vilkår=fuld bon nøjagtigt lige som alle andre mennesker. Kan man få en fornuftig ordning som Johnny angiver, så er det=fedt.
Vil man nyde godt af veteranordningen, så må man indordne sig efter de bestemmelser der er:
Lav veteran vægtafgift+billig forsikring+veteransyn hvert 8 år efter reglerne da din bil blev født, -begrænsninger i udfoldelse og årstid=lave omkostninger.

Lykkemark

Gæst

Ja nu er dette indlæg

Indlægaf Gæst » 30. mar 2012, 09:48

Ja nu er dette indlæg jo ikke lige et forsikrings spørgsmål, men i henhold til ovenstående:

Det lyder ikke godt i mine øre, jeg går netop lige nu og roder med dette. Når bilen er 35 år registrerer forsikringsselskabet at den er veteran og sætter præmien ned, ganske automatisk, ihvertfald GF. Efter en del leden rundt omkring fik jeg den fornemmelse at vægtafgiften også automatisk blev sat ned, selvom den ikke var registret til veterankørsel, men fordi den var 35 år, og jeg forventer da også at den næste er nedsat.

D.v.s. at vægtafgiften er på veteran, - syn er normalt 2 årigt - men man må ikke kører i den som man vil??

Har jeg misforstået noget, - det er først når den bliver registreret veteran, d.v.s. det står på registrerings attesten, med 8 års interval til syn at man næsten ikke må kører i den, eller hvad?.

Jeg kunne nu godt leve med at betale 400 hvert andet år, og så måtte køre i den som jeg vil, på lav vægtafgift og lav forsikring. Bilen er jo iorden, og let at holde iorden, den er aldirig blevet kasseret, og forsikrings policen siger max 6000 km årligt, både som klassisk og veteran. Ikke noget med at man ikke må køre til bageren og andre spidsfindigheder!

Man skal se sig rigtig godt for, det er noget af en Jungle, de er bestemt ikke ens de forsikringer!

Denne er hentet fra Skats Hjemmeside:

Veteranbiler: Når der er forløbet 35 år fra en bils 1. registrering, skal der fra den følgende afgifts periode kun betales afgift med 1/4 af sædvanlig afgift. Det er en betingelse, at bilen fremtræder som ved 1. registrering.

Fra Van-Nues hjemmeside:

Vægtafgiften nedsættes til 25% af den tidligere sats. Dette sker automatisk, når køretøjet bliver 35 år gammelt. Det bliver muligt at registrere biler til veterankørsel og dermed opnå 8-årige synsperioder. Prisen for dette er en begrænsning i brugsmulighederne. Man skal selv få foretaget denne ændring hos Motorkontoret.

Tommy

Man skal selv på motorkontoret

Indlægaf Tommy » 30. mar 2012, 18:19

Man skal selv på motorkontoret og omregistrere til veteran status, og det er gratis, dette kræver ikke syn medmindre bilen er indkaldt, man er selvfølgelig også selv ansvarlig for at bilen er fabriksorginal.

Tilbage til "Generelt forum"