Ingen bly i benzinen svarer til de glade Gas tider, det der skete var at ventilsæderne forsvandt, dem fik man så skiftet til panser sæder som der er i motorer efter 1970, men som du skriver Erik er det jo ikke mange Km det bliver til i årets løb for vore gamle biler, plus en del af dem har fået nye moderne Topstykker, den største synder er de opløsningsmidler med tæring tilfølge der står og virker 24 timer i døgnet, jeg har set benzin benzinslanger hvor det inderste lag gummi var totalt opløst med tilstopning til følge, men vi kan ikke gøre andet end se tiden an og oplyse hinanden i tide.
Iøvrigt mente jeg du burde læse tråden sådan at Mercedes får mange +++++++++++++++++
Vedr. benzin til Vetten
Ja jeg kommer lige til
Ja jeg kommer lige til at kommentere dit sidste indlæg, men det regnede/håbede du vel også på.
Det med at stjernebilen får mange ++++, havde jeg godt nok luret, og fruen er ganske enig, og så til det tekniske.
Der er jo ikke noget ved at have erfaring og glæde med noget hvis man ikke kan dele det med andre.
Jeg er engang blevet fortalt at støbejernstopstykker ikke har problemer med blyfri eller autogas, som jeg regner med at dine "gas tider" henviser til.
Jeg havde engang i start 80´erne en Fiat 128 van, (med alutopstykke) som fruen pludselig skulle til at køre langt i på arb. samtidig fik jeg et tilbud på et autogas anlæg komplet, og det kostede gratis, så hvorfor ikke prøve det. Jeg var da lidt skeptisk over projektet i starten.
Og det var da kun en stor positiv oplevelse, vi kørte i over 3 år med dette anlæg, og der var aldrig et eneste problem, hverken med gassen eller bilen. Samtidig var det meget billigt at køre, og ingen forurening, så hvorfor det er gledet ud af markedet er da ikke til at forstå, det skulle da lige være den gasbeholder der bagude.
Det med gummislanger der opløses indv. er da et gammelkendt problem, fra bremseslanger, og mange mekanikere har sikkert fået grå hår af hvorfor f..... bremser den godt nok, men vil ikke slippe igen, og calipre er lige renoveret og bremsevæske er ny.
Det er jo sådan at ved tryk udvider slanger sig, og når så br.væske skal løbe retur af sig selv er slangen "klappet" sammen. Og bremseslanger holde jo heller ikke evigt.
Med hensyn til benzinslanger, må de jo så skiftes lidt oftere, og sørge for at have et ekstra benzinfilter lige før karburator/indsprøjtning som forhåbentligt kan opfange de "døde genstande".
Fortsat god weekend.
Det med at stjernebilen får mange ++++, havde jeg godt nok luret, og fruen er ganske enig, og så til det tekniske.
Der er jo ikke noget ved at have erfaring og glæde med noget hvis man ikke kan dele det med andre.
Jeg er engang blevet fortalt at støbejernstopstykker ikke har problemer med blyfri eller autogas, som jeg regner med at dine "gas tider" henviser til.
Jeg havde engang i start 80´erne en Fiat 128 van, (med alutopstykke) som fruen pludselig skulle til at køre langt i på arb. samtidig fik jeg et tilbud på et autogas anlæg komplet, og det kostede gratis, så hvorfor ikke prøve det. Jeg var da lidt skeptisk over projektet i starten.
Og det var da kun en stor positiv oplevelse, vi kørte i over 3 år med dette anlæg, og der var aldrig et eneste problem, hverken med gassen eller bilen. Samtidig var det meget billigt at køre, og ingen forurening, så hvorfor det er gledet ud af markedet er da ikke til at forstå, det skulle da lige være den gasbeholder der bagude.
Det med gummislanger der opløses indv. er da et gammelkendt problem, fra bremseslanger, og mange mekanikere har sikkert fået grå hår af hvorfor f..... bremser den godt nok, men vil ikke slippe igen, og calipre er lige renoveret og bremsevæske er ny.
Det er jo sådan at ved tryk udvider slanger sig, og når så br.væske skal løbe retur af sig selv er slangen "klappet" sammen. Og bremseslanger holde jo heller ikke evigt.
Med hensyn til benzinslanger, må de jo så skiftes lidt oftere, og sørge for at have et ekstra benzinfilter lige før karburator/indsprøjtning som forhåbentligt kan opfange de "døde genstande".
Fortsat god weekend.
Jeg har på det sidste
Jeg har på det sidste oplevet flere gange at bezin er blevet for gammel, sidst var det på min motorstand som havde haft bezin stående i en dunk i ca 6måneder, vi kunne simpelthen ikke starte motoren den skød og spruttede og ville ikke springe igang indtil vi hældte ny benzin på.
Det tyder helt klart på at benzinsammensætningen har ændret sig da jeg aldrig tidligere har haft denne type problem selv med flere år gammel benzin.
Det tyder helt klart på at benzinsammensætningen har ændret sig da jeg aldrig tidligere har haft denne type problem selv med flere år gammel benzin.
-
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 22. jul 2008, 20:34
Det er lidt uhyggelig læsning,
Det er lidt uhyggelig læsning, Piet.
Hvor er det lige man gør af 90 L. "god" benzin, som har stået i tanken vinteren over hmmmmm?
Det er åbenbart sådan en Pest/kolera ting, da man jo risikerer kondens i "gogojuicen" hvis den ikke er fuld....:ack2:
Hvor er det lige man gør af 90 L. "god" benzin, som har stået i tanken vinteren over hmmmmm?
Det er åbenbart sådan en Pest/kolera ting, da man jo risikerer kondens i "gogojuicen" hvis den ikke er fuld....:ack2:
Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst