Vinterdæk helt off topic

For alt ikke-corvette relaterede emner, cars, billeder, spas o.s.v.
Lykkemark

Vinterdæk helt off topic

Indlægaf Lykkemark » 11. nov 2010, 21:10

Jeg var nede ved min lokale Euromaster og få sat mine vinterhjul på idag, dem havde de passet godt på hele sommeren:)

Medens man nu er der, kan man jo ligesågodt bestille et nyt sæt vinterhjul til fruens bil (de var slidte efter godt 100.000 km) så man stiller sig op på bedste prangervis, selvfølgeligt efter at have konsulteret alle billige dæksider på nettet og man siger:

"Hvor lidt kunne du være så fræk at forlange for et sæt Michelin Alpin bla bla, og jeg skal bare bruge dem i næste uge ?"

Den flinke dækmand kikker på mig og siger:

"Bent, nu er jeg rigtig fræk, du kan få dem om et halvt år, Michelin har skåret 30% ned på leveringerne til Danmark, så dem kan du kikke i vejviseren efter."

"Jamn, øhh jeg skal til syn med den bil og hvaaadd, det hedder dækservice, hvad lægger du egentlig i det ord hva' ?"

Lige pludseligt syntes jeg at mit oprindelige udlæg faldt lidt til jorden, og forhandlingsstyrken røg over på den anden side af skrivebordet.

"Bent du er jo en flink og trofast kunde, derfor kan du komme næste onsdag kl 13, så sætter vi fire Nokian vinterdæk på, medens du nyder en kop kaffe og glæder dig over at du ydermere har sparet en tusse, og hvis du er heldig er dagens avis ledig."

Så står man der, og siger: "tak skal du have for hjælpen".

Så man kan altså også komme ud for "glatføre" på et dæk kontor.

Lykkemark

JHA

Hej Lykkemark Har lige købt hos

Indlægaf JHA » 11. nov 2010, 23:36

Hej Lykkemark

Har lige købt hos Proauto.dk, Continental til fine priser. De var faktisk billigere end hos Daekonline.dk. Fragtmanden nævnte dog at jeg var heldig, idet der nu var op til 1 måneds leveringstid på vinterdæk.

usa1#137-841

Jeg har altid kørt på

Indlægaf usa1#137-841 » 12. nov 2010, 10:20

Jeg har altid kørt på Michelin vinterdæk på min BMW X5 og på Grethes SL 500.
Sidste år skiftede vi til Continental på begge biler, nu kan Grethes bil også klare bakken helt op til huset, selvom der ligger sne, det kunne den ikke før.
Jrg ved ikke hvorfor de sætter så dyre prisliste priser på dæk, de giver jo alle sammen 45-55 % rabat.

Hilsen
Flemming.

(udmeldt) Indy1978

Flemming, som gammel forretningsmand ved

Indlægaf (udmeldt) Indy1978 » 12. nov 2010, 10:39

Flemming, som gammel forretningsmand ved du da godt, at kunden kan få lige den rabat han ønsker, bare det er dig der sætter udgangspunktet....
Håber i nyder varmen - send lidt nordpå
mvh
Søren

(udmeldt) Indy1978

Fik forøvrigt 4 stk 16`

Indlægaf (udmeldt) Indy1978 » 12. nov 2010, 10:43

Fik forøvrigt 4 stk 16` Michelin Alpin A4 på aluruller til fruens C4 (citroen :-() hos Thansen for 5400,- for en uge siden. Måske skulle du prøve der en anden gang Lykkemark...

LasseG436

Michelin var engang et godt

Indlægaf LasseG436 » 12. nov 2010, 12:42

Michelin var engang et godt dæk, idag er det noget af det ringeste man kan købe.

Jeg har iøvrigt komplette sæt vinterhjul liggende til følgende biler der kan sælges billigt.

Volvo V70/S60/S80 på alu
Ford Mondeo på stål
Kia Magentis på alu
Renault Clio på stål
Mercedes E klasse på stål
Ford Focus på stål
Renault Grand Scenic på stål

Claes

Jeg kører også med Continental

Indlægaf Claes » 12. nov 2010, 17:01

Jeg kører også med Continental vinterdæk. De er helt utroligt gode - især når der lægger hvidt sne på vejen. Michelin, har vi på konen's bil - de er intet værd i sammenligningen.

Sidste vinter var der totalt snekaos her ved mig - alle var strandet i vejkanten - min lille sænkede Audi Cabrio med Continentaldæk kørte bogstavelig talt oven på snedriverne i fineste stil. Helt utroligt hvad det kan have at sige med dæk....

(udmeldt) Indy1978

Ja ja drenge. Jøderne kan

Indlægaf (udmeldt) Indy1978 » 12. nov 2010, 20:17

Ja ja drenge. Jøderne kan heller ikke li´palistinenserne og omvendt. Jeg har kørt på Michelin i 30 år og ikke oplevet nogle kvalitets nedgang. Religion er en underlig ting....
FDM har trods alt lige kåret M A4 til sæsonens bedste vinterdæk, så hvis det er så dårligt, ser ikke godt ud for resten.
God weekend :)

LasseG436

Ja ja drenge. Jøderne kan

Indlægaf LasseG436 » 12. nov 2010, 20:54

Ja ja drenge. Jøderne kan heller ikke li´palistinenserne og omvendt. Jeg har kørt på Michelin i 30 år og ikke oplevet nogle kvalitets nedgang. Religion er en underlig ting....
FDM har trods alt lige kåret M A4 til sæsonens bedste vinterdæk, så hvis det er så dårligt, ser ikke godt ud for resten.
God weekend :)

Der sidder på alle dæk et DOT mærke der blandt andet fortæller hvor gammelt dækket er, vi har set 2-3 år gamle michelindæk der var rådne og direkte livsfarlige at køre med. Jeg havde selv en BMW 325 cab, bilen var 2½ år gammel og havde kørt 11.000 km fabriksmonteret med michelin da jeg købte den, Dot nummeret fortalte at dækkene var samme alder som bilen, alle 4 dæk var faretruende rådne og på de 2 af dem var karkassen sprunget.

Vores erfaring som Mekonomen værksted og som daglig dækmontør er at michelin er et ringe dæk efter en kort levetid, uagtet at det klarer sig godt i test når det er helt nyt. Der findes mange gode dæk til forskellige formål, også mange jeg kan anbefale, men på mine egne hverdagsbiler bliver der kun monteret Continental.

Claes

Min praktiske erfaring siger ihvertfald

Indlægaf Claes » 12. nov 2010, 21:38

Min praktiske erfaring siger ihvertfald at Continental'erne er meget, meget bedre end Michelin'erne. En helt anden verden - og jeg ser mig absolut ikke som særligt religiøs- :o

Tilbage til "Snak / off topic"