Måleapparat!!

Teknisk relateret snak
Padk

Hej Leif. En mobil 4

Indlægaf Padk » 22. okt 2010, 13:06

Hej Leif.

En mobil 4 gas måler kan bruges af alle modeller, og som tidligere skrevet, troede jeg det var en sådan klubben havde købt, men jeg har åbenbart taget fejl.

Padkær

1144-1151

Vedr. målerkøb. Klubben gav Brian lov

Indlægaf 1144-1151 » 22. okt 2010, 13:36

Vedr. målerkøb.
Klubben gav Brian lov til at købe en sådan, jeg kan ikke komme med egentlige data på hvad der er købt da der ikke figurere en faktura på den.

De eneste oplysninger jeg har fra regnskabet er at det er en FAST AF måler, pris kr. 3.100,-.

Gerda #1144

C4JOY1

Hej Padkær og andre Har undersøgt

Indlægaf C4JOY1 » 22. okt 2010, 15:04

Hej Padkær og andre
Har undersøgt sagen og måleren passer til alle corvetter!! Det der mangler er 2 stk. EZ Clamp-On Tailpipe Wide-Band Sensor Mount Kit som koster 61$ stykket. Grunden til at de ikke blev købt med var, at Brian mente han selv kunne lave dem ude på værkstedet.
Hvis der er interesse skal jeg da gerne bestille de 2 manglende clamps så alle kan bruge den.(det må bestyrelsen afgøre)
Til Gerda: Den originale faktura fra USA fulgte med i kassen da Brian afleverede anlægget til Bent, den ligger der muligvis stadig.
venlig hilsen
Leif

Gæst

Der er ingen kvittering i

Indlægaf Gæst » 22. okt 2010, 15:35

Der er ingen kvittering i kassen, kun en to-sidet monteringsvejledning.

Ang. clamps så tror jeg ikke dem man kan købe kan benyttes til alle vore krumme rør. Der skal nok laves noget helt andet og mere snedigt. Der kan forøvrigt tilkøbes en del til bærbar computer, CD med program og beregninger - ledning - en masse andet, så man må sige den er ikke hel komplet.

4396
Vedhæftede filer
sensor.jpg
sensor.jpg (6.3 KiB) Vist 6854 gange

C4JOY1

hej Bjarne Det har jeg heller

Indlægaf C4JOY1 » 22. okt 2010, 17:55

hej Bjarne
Det har jeg heller aldrig påstået, spørgsmålet er om den er brugbar eller ej og om vi kan tilpasse den til alle corvetter, ved at investere i lidt ekstra udstyr, man kunne måske indkøbe lidt flexrør og påsvejse et rør med gevind til sonden og så kan den bruges til krumme rør. Der må være nogle folk i klubben der kan hitte ud af det. Jeg bød iøvrigt ikke ind på denne tråd for at starte en diskussionsklub, men for at være konstruktiv. Om der er en faktura eller ej har vel ikke noget med funktionaliteten at gøre.
Leif

Padk

Hej Leif. Jeg syntes dit

Indlægaf Padk » 22. okt 2010, 19:22

Hej Leif.

Jeg syntes dit tilbud er kanon, og jeg stemmer for - hellere få brugt det fine og dyre apperat, fremfor det blot ligger og samler støv.

Hvorvidt der skal udformes en anden løsning til de med bøjede afgangsrør skal jeg ikke afgøre, men som du skriver - mon ikke der findes en i klubben der kan magte den opgave ??

Ja - Det var et tidligere medlem der fik bemyndighed af bestyrelsen til at købe apperatet - Jeg er sikker på han gjorde det af bedste overbevisning, og med glæde havde oplært mange af os i brugen.

Venlig hilsen
Padkær

Padk

Hej Vette venner. Er der sket

Indlægaf Padk » 11. nov 2011, 11:39

Hej Vette venner.

Er der sket mere i denne sag, eller ligger app. stadig blot og samler støv??

Jeg kunne godt tænke mig at kikke med fingrene, og evt. "udvikle" noget brugbart, såfremt dette ikke er sket.

Er det muligt at apparatet kommer til Vejle på Søndag?

Vette hilsen
Padkær

Gæst

Hej Padkær Der er ikke sket

Indlægaf Gæst » 11. nov 2011, 11:52

Hej Padkær

Der er ikke sket det fjerneste, det ligger blot og samler masser af støv. Jeg har benyttet synshallens anlæg, det kan man gøre for 50 kr og er meget mere præcist. Du kan sagtens få lov at "kikke" med fingrene, det kører nemlig en tur til Vejle på Søndag.

Bjarne

Padk

Hej Bjarne. Tak for et hurtigt

Indlægaf Padk » 11. nov 2011, 12:18

Hej Bjarne.

Tak for et hurtigt svar, og dejligt du gider medbringe det... - Måske det så kan samle støv hos mig et stykke tid...:thumbs:

Padkær

Per

Hej Padkær Så er jeg da

Indlægaf Per » 11. nov 2011, 20:13

Hej Padkær
Så er jeg da klar med en testbil til foråret.
mvh
Steffen

Tilbage til "Generelt teknisk forum"