Jeg er pt. i fuld sving med at bygge min 1954 C3100 op helt fra bunden og syntes jeg ville dele lidt billeder med jer.
Projektet indebærer alt lige fra konstruktion af en ny ramme som er godkendt af de danske myndigheder til custom design/fremstilling af løsdele
Jeg ved godt at dette ikke lige er en Corvette men det er dog lidt Corvette relateret da hele undervognen på bilen er bygget med aluminiums dele fra C4&C5.
(iøvrigt et vandvittingt stort arbejde at polere en hel undervogn op så man kan spejle sig i den)
Der kommer en bunke lirede effekter på bilen som man ikke normalt ser, heller ikke på custom biler men alt er i dialog med Preben Egelund fra Færdselsstyrelsen så der kommer tekniske beregninger og datablad på alt, desuden bliver bilen tekninsk årgangsbestemt samt fremstillet til testkørsel.
Et lidt anderledes projekt
Et lidt anderledes projekt
- Vedhæftede filer
-
- 25072010006.jpg (89.15 KiB) Vist 7682 gange
-
- 25072010.jpg (89.99 KiB) Vist 7682 gange
-
- 25072010002.jpg (79.72 KiB) Vist 7682 gange
Kære Piet Det ser godt nok
Kære Piet
Det ser godt nok spændende ud, og jeg er sikker på at den bliver flot.
Men sig mig en gang, er et sådant projekt ikke forbundet med en "papirmølle" af enorme dimensioner ?
Hvordan med eventuel afgift etc ?
Når jeg ser noget sådant på et billede, forstår jeg bedre hvorfor jeg er blevet sat til at male vinduer. ;-(
Lykkemark
Det ser godt nok spændende ud, og jeg er sikker på at den bliver flot.
Men sig mig en gang, er et sådant projekt ikke forbundet med en "papirmølle" af enorme dimensioner ?
Hvordan med eventuel afgift etc ?
Når jeg ser noget sådant på et billede, forstår jeg bedre hvorfor jeg er blevet sat til at male vinduer. ;-(
Lykkemark
-
Fedt Piet, flot projekt. Jeg kommer
Fedt Piet, flot projekt.
Jeg kommer ud og ser den en dag det passer.
Er det fordi det er en veteran truck at det tilsyneladende er nemmere end en veteran perosnbil at 'boltre sig'? Altså fordi afgiften alligevel er nul kr.
C3
Jeg kommer ud og ser den en dag det passer.
Er det fordi det er en veteran truck at det tilsyneladende er nemmere end en veteran perosnbil at 'boltre sig'? Altså fordi afgiften alligevel er nul kr.
C3
Ja det ser sgu flot
Ja det ser sgu flot ud, respekt herfra, og man behøves ikke engang handsker, det skulle da lige være for ikke at sætte fedtfingre på.
Men jeg kommer lige til at spørge om de der 2 afgreninger af udst, lige før baghjul, er det A når den skal larme meget og B (bagud) når skal sige mindre.
Der er også denne mulighed at du kan varme bagdækkene op med udst. gas.
Glæder os til at følge projektet.
Erik
Men jeg kommer lige til at spørge om de der 2 afgreninger af udst, lige før baghjul, er det A når den skal larme meget og B (bagud) når skal sige mindre.
Der er også denne mulighed at du kan varme bagdækkene op med udst. gas.
Glæder os til at følge projektet.
Erik
-
Hej Piet. Det ser fedt
Hej Piet.
Det ser fedt ud. - Men hvad med mine fælge.
Det er efterhånden laaaanngt tid siden, at du låvede mig, at de ville komme.
Slå lige på tråden.
Mvh Allan #983
Det ser fedt ud. - Men hvad med mine fælge.
Det er efterhånden laaaanngt tid siden, at du låvede mig, at de ville komme.
Slå lige på tråden.
Mvh Allan #983
-
- Geografisk sted: Ålsgårde
- Kontakt:
Det ser edderma'me godt ud,
Det ser edderma'me godt ud, det der.
Jeg er også meget nysgerrig mht papirarbejdet. Det må være et helvede, årgangsbestemmelse og det hele.
I USA så jeg bl.a. et projekt, hvor man havde bygget en Corvette C2 karos på en C5 bund. Det er jo kun fantasien, der begrænser den slags projekter. Men jeg har ikke energien til at slås med de danske myndigheder (og sikkert heller ikke evnerne til at bygge det)...
Jeg tror, vi er mange, der gerne vil høre lidt nyt om projektet engang imellem. Held og lykke herfra ;-)
VH Oluf #1169
Jeg er også meget nysgerrig mht papirarbejdet. Det må være et helvede, årgangsbestemmelse og det hele.
I USA så jeg bl.a. et projekt, hvor man havde bygget en Corvette C2 karos på en C5 bund. Det er jo kun fantasien, der begrænser den slags projekter. Men jeg har ikke energien til at slås med de danske myndigheder (og sikkert heller ikke evnerne til at bygge det)...
Jeg tror, vi er mange, der gerne vil høre lidt nyt om projektet engang imellem. Held og lykke herfra ;-)
VH Oluf #1169
Papir arbejdet er ikke så
Papir arbejdet er ikke så voldsomt som man kunne frygte det er mere finanserne som skal være iorden da 'en teknisk beregning koster 2500.- +moms og der er temmeligt mange svjesninger/samlinger på en ramme.
udgangspunktet for rammen er et stykke af den originale ramme (ca 1m i hver side) som så er strålet sammen med den nye opsætning i samarbejde med Preben Egelund er rammen så beregnet i et PC program som kan simulere stress ol. herefter er siderne på rammen vandstråleskåret ud og boxet sammen.
Grunden til jeg bruger corvettens udervogn er af flere årsager
1. det er nemt at komme til delene.
2. alle delene er godkendt, hvorimod mange aftermarket dele er umulige at få godkendt herhjemme.
3. det er letvægts aluminium
4. prisen på en komplet c5 undervogn er overkommelig.
de begrænsninger som stadig ligger i et sådannet byggeri i Danmark er at bilen skal forblive veteran og hvis du bruger for nye dele så ryger den tekniske årgangs bestemmelse uden for denne kaegori og du kan derved ikke få bilen godkendt.
Der kommer også en merafgift på køretøjet ud fra den tekniske årgangsbestemmelse.
udstødningssystemet er rigtigt nok lavet med elektriske cutouts så jeg kan åbne og lukke for "lyden" i siden kommer de til at blive indbygget i trinbrædderne som en slags sidepipes.
de bageste potter en nogle walker silent flow som kun kunne fås i aluminiseret jern, så de er blevet bygget ind i en rustfi skal.
Du er altid velkommen Jan og det er i andre selvfølgelig også hvis i vil se projektet, planen er at have en komplet rullende undervogn med ud på Viking run om 3 uger.
herfeter skal vi igang med kabinen som skal bygges voldsomt om.
Allan- dine fælge er afsendt og skulle meget gerne ankomme senest i næste uge.
udgangspunktet for rammen er et stykke af den originale ramme (ca 1m i hver side) som så er strålet sammen med den nye opsætning i samarbejde med Preben Egelund er rammen så beregnet i et PC program som kan simulere stress ol. herefter er siderne på rammen vandstråleskåret ud og boxet sammen.
Grunden til jeg bruger corvettens udervogn er af flere årsager
1. det er nemt at komme til delene.
2. alle delene er godkendt, hvorimod mange aftermarket dele er umulige at få godkendt herhjemme.
3. det er letvægts aluminium
4. prisen på en komplet c5 undervogn er overkommelig.
de begrænsninger som stadig ligger i et sådannet byggeri i Danmark er at bilen skal forblive veteran og hvis du bruger for nye dele så ryger den tekniske årgangs bestemmelse uden for denne kaegori og du kan derved ikke få bilen godkendt.
Der kommer også en merafgift på køretøjet ud fra den tekniske årgangsbestemmelse.
udstødningssystemet er rigtigt nok lavet med elektriske cutouts så jeg kan åbne og lukke for "lyden" i siden kommer de til at blive indbygget i trinbrædderne som en slags sidepipes.
de bageste potter en nogle walker silent flow som kun kunne fås i aluminiseret jern, så de er blevet bygget ind i en rustfi skal.
Du er altid velkommen Jan og det er i andre selvfølgelig også hvis i vil se projektet, planen er at have en komplet rullende undervogn med ud på Viking run om 3 uger.
herfeter skal vi igang med kabinen som skal bygges voldsomt om.
Allan- dine fælge er afsendt og skulle meget gerne ankomme senest i næste uge.
-
Jeg er voldsomt imponeret over
Jeg er voldsomt imponeret over det mange af jer kan - ikke kun det her projekt, men også en række andre af de projekter klubbens medlemmer har gang i rundt om i landet. Det er sgu flot at I har tålmodigheden og evnerne til at sætte sådan et puslespil sammen. Jeg har godt nok selv skiftet en smule på min bil og ja jeg nyder det da, men det har aldrig været noget voldsommere end f.eks. en radiator (varmeapparat) på vetten og bare det, tog mig en weekend og der var slanger, små bolte og fjedre her der og alle vegne. Jeg må da godt nok sige at jeg også ELSKER at lave noget selv og føle den tilfredshed der kommer bagefter (for oftest er selvgjort altså velgjort), men jeg tøver alligevel med at kaste mig ud i det, af frygt for at jeg bare løber sur i det midt i det hele, så stor thumbs up for den her slags. Jeg har hverken tid eller nerver til det, men hvor er det fedt at der er nogen af jer der har og som deler det med os andre - flere af den slags projekter tak.
Piet, der er kun 10
Piet, der er kun 10 dage til vikingrun starter, ikke 3 uger
Lækkert lækkert! Imponerende projekt.
Lækkert lækkert! Imponerende projekt.
Tilbage til "Generelt teknisk forum"