Hej med jer
Er der nogen problemer forbundet med at montere 8x17 fælge med 255/50 17 dæk hele vejen rundt på en C3 fra 1973 ?
Dækimporten i Horsens kan " lave " et sæt med American Racing Torq Thrust 8x17 med Hankook 255/50 17 dæk til 13500 kr.
17" fælge
Hej John. Det tror jeg ikke
Hej John.
Det tror jeg ikke bliver noget problem, selv om min vette er fra 1971. Jeg kører med 18" hele vejen rundt. Bag: 255/45-18. front: 245/45-18.
Men jeg tror du måske ville blive gladere for 18" istedet for 17" (men det er jo en smag sag)
Hilsen Søren Kaj.
Det tror jeg ikke bliver noget problem, selv om min vette er fra 1971. Jeg kører med 18" hele vejen rundt. Bag: 255/45-18. front: 245/45-18.
Men jeg tror du måske ville blive gladere for 18" istedet for 17" (men det er jo en smag sag)
Hilsen Søren Kaj.
-
- Indlæg: 78
- Tilmeldt: 15. jan 2010, 11:23
- Geografisk sted: Ålsgårde
- Kontakt:
Hej hej For et par måneder
Hej hej
For et par måneder siden købte jeg 8x17 American racing TT2 fælge til min 1971'er. Der er 275/50-17 bagpå og 245/50-17 foran. Der er fint plads til dem, selv om de forreste lige rører inderskærmen, når jeg drejer alt hvad den kan.
Jeg havde ellers svoret at beholde standardfælgene, men jeg må nu indrømme, at det ser vældig godt ud. På en 17 tommer fælg er der stadig lidt dæk tilbage...
VH #1169 Oluf3996
For et par måneder siden købte jeg 8x17 American racing TT2 fælge til min 1971'er. Der er 275/50-17 bagpå og 245/50-17 foran. Der er fint plads til dem, selv om de forreste lige rører inderskærmen, når jeg drejer alt hvad den kan.
Jeg havde ellers svoret at beholde standardfælgene, men jeg må nu indrømme, at det ser vældig godt ud. På en 17 tommer fælg er der stadig lidt dæk tilbage...
VH #1169 Oluf3996
Hej med jer Er der nogen
Hej med jer
Er der nogen problemer forbundet med at montere 8x17 fælge med 255/50 17 dæk hele vejen rundt på en C3 fra 1973 ?
Dækimporten i Horsens kan " lave " et sæt med American Racing Torq Thrust 8x17 med Hankook 255/50 17 dæk til 13500 kr.
Jeg har et sæt stående i ringsted til 12000 kr.
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 11. nov 2008, 11:14
Har lige sat 255 dæk
Har lige sat 255 dæk hele vejen rundt på en kammerats 69`" de skravede på i den ene side når man drejede helt til højre!!
Hej hej For et par måneder
Hej hej
For et par måneder siden købte jeg 8x17 American racing TT2 fælge til min 1971'er. Der er 275/50-17 bagpå og 245/50-17 foran. Der er fint plads til dem, selv om de forreste lige rører inderskærmen, når jeg drejer alt hvad den kan.
Jeg havde ellers svoret at beholde standardfælgene, men jeg må nu indrømme, at det ser vældig godt ud. På en 17 tommer fælg er der stadig lidt dæk tilbage...
VH #1169 Oluf3996
Hej Mule
Har du 2" offset trailing arms på? Ellers kan det vel ikke lade sig gøre...eller?
-
- Indlæg: 78
- Tilmeldt: 15. jan 2010, 11:23
- Geografisk sted: Ålsgårde
- Kontakt:
Nej, jeg har godt nok
Nej, jeg har godt nok originale trailing arms. Og heller ingen spacers.
Måske har det noget at gøre med indpresningsdybden? Måske er den speciel på mine fælge, jeg ved det ikke...
VH #1069 Oluf
Måske har det noget at gøre med indpresningsdybden? Måske er den speciel på mine fælge, jeg ved det ikke...
VH #1069 Oluf
Nej, jeg har godt nok
Nej, jeg har godt nok originale trailing arms. Og heller ingen spacers.
Måske har det noget at gøre med indpresningsdybden? Måske er den speciel på mine fælge, jeg ved det ikke...
VH #1069 Oluf
Hihi... Nu fatter jeg snart ikke en meter af det her mere :willy_nilly::)
Måske vi lige kan få Piet på banen igen til at forklare, hvordan det
hænger sammen.
Så vidt jeg har forstået vil det at putte 275´er dæk på, svare til at have
10½" på, og det skulle ikke kunne lade sig gøre på en c3, men åbenbart
har Oluf ingen problemer med det. Og mere end 5" i BS vil gøre at man får problemer
med fjedre m.m. Er der nogen, der kan hjælpe, da jeg osse gerne vil ha 17"x 9,5 fælge med 275´er dæk bagpå på min 74ér.:seeya:
Det kan være lidt svært
Det kan være lidt svært at forklare, men jeg skal prøve.
jo højere profilen på dækket er jo mere vil dækket "runde" ved anlægsfladen og jo bredere dækket er jo højere profil selv med de samme numre
altså et 275-50-17 har større rullediameter end et 255-50-17 dæk et 255 dæk er 10" bredt men trædefladen er ikke nødvendigvis 10" det er helt afhængigt af dækkonstruktion samt profilen.
Jeg har monteret 265-35-20 på en 9.5" fælg med 5" backspacing og de kan ikke sidde på min bil uden at jeg laver noget ekstra negativ camber (hældning af hjulet indad foroven) til gengæld kan jeg godt presse 265-45-17 på en 8" fælg med 4" backspacing og få det til at sidde der fordi dækkes kant går kraftigt indad ved trædefladen.
Jeg har sågar set en køre med 295-60-15 på en 8" original fælg. med spacers (bilen sejlede dog rundt på de ballondæk)
problemet med 17x9.5 ligger stadigvæk inde under bilen ved fælgkanten, Oluf kører med garanti på 17x8 med 4" BS.
jo højere profilen på dækket er jo mere vil dækket "runde" ved anlægsfladen og jo bredere dækket er jo højere profil selv med de samme numre
altså et 275-50-17 har større rullediameter end et 255-50-17 dæk et 255 dæk er 10" bredt men trædefladen er ikke nødvendigvis 10" det er helt afhængigt af dækkonstruktion samt profilen.
Jeg har monteret 265-35-20 på en 9.5" fælg med 5" backspacing og de kan ikke sidde på min bil uden at jeg laver noget ekstra negativ camber (hældning af hjulet indad foroven) til gengæld kan jeg godt presse 265-45-17 på en 8" fælg med 4" backspacing og få det til at sidde der fordi dækkes kant går kraftigt indad ved trædefladen.
Jeg har sågar set en køre med 295-60-15 på en 8" original fælg. med spacers (bilen sejlede dog rundt på de ballondæk)
problemet med 17x9.5 ligger stadigvæk inde under bilen ved fælgkanten, Oluf kører med garanti på 17x8 med 4" BS.
Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 1 gæst