Hej
Er der nogen der ved hvordan, man fejl finder på en C4-87, den lyser service engine soon, engang imellem eller hvad der evt. kan være galt?
VH. brian
service lampe
Hvis den kommer en gamg
Hvis den kommer en gamg i mellem, lyder det som en EGR fejl. Typisk en dårrlig temp. sensor til EGR eller valve.
Du kan udlæse fejlen med "papirclips metoden". Mener jeg har beskrevet den herinde engang, prøv at søg. Ellers går jeg til tasterne igen.
Du kan udlæse fejlen med "papirclips metoden". Mener jeg har beskrevet den herinde engang, prøv at søg. Ellers går jeg til tasterne igen.
Hej Lars Jeg synes ikke lige
Hej Lars
Jeg synes ikke lige jeg kan finde noget vedr. en papirclips herinde, vil sætte stor pris på, hvis du vil gentage det.
MVH. brian.
Jeg synes ikke lige jeg kan finde noget vedr. en papirclips herinde, vil sætte stor pris på, hvis du vil gentage det.
MVH. brian.
Hej Brian, kunne se du
Hej Brian, kunne se du har prøvet at ringe, så der var pludselig noget der dimrerede...
Du kan læse koder ud på en TPI (OBD1) corvette uden noget "grej" som følger..
kortslut Pin A og B i dit ALDL stik. Det er her papirclipsen er handy. Selve stikke finder du under rattet. Pin A og B er de øverste i højre hjørne.
Sæt tænding på, start IKKE. Køleblæserene vil starte, hvilket fortæller dig at den er gået i "udlæsnings mode", det er altså godt.
På dit DIC display vil SYS lampen nu blinke i koder. først vil den blike I II, I II, I II. Det oversættes til 12, 12, 12. Det betyder at den nu er klar til at vise de koder der måtte være. Den viser alle koder 3 gange i træk inden den går videre til næste kode. Den afslutter med I II, I II, I II igen når alle koder er vist.
Hav en kuglepen klar når bilen morser til dig.
En kode sekvens kunne se ud som følger:
I II I II I II ( 3 x 12 fortæller dig at den nu er klar til at fortælle gemte fejl i ECU´en)
III IIIII III IIIII III IIIII (3 X 35 er feks. for højspænding på IAC sensor)
Dernkan være mange koder som alle vil blive vist 3 gange
I II I II I II ( 3 x 12 fortæller dig at alle koder er udlæst)
Den starter nu forfra indtil du fjerne papirclipsen fra ALDL stikket.
koderne kan oversættes bla. på denne hjemme side; http://www.troublecodes.net/GM/
Held og lykke:seeya:
Du kan læse koder ud på en TPI (OBD1) corvette uden noget "grej" som følger..
kortslut Pin A og B i dit ALDL stik. Det er her papirclipsen er handy. Selve stikke finder du under rattet. Pin A og B er de øverste i højre hjørne.
Sæt tænding på, start IKKE. Køleblæserene vil starte, hvilket fortæller dig at den er gået i "udlæsnings mode", det er altså godt.
På dit DIC display vil SYS lampen nu blinke i koder. først vil den blike I II, I II, I II. Det oversættes til 12, 12, 12. Det betyder at den nu er klar til at vise de koder der måtte være. Den viser alle koder 3 gange i træk inden den går videre til næste kode. Den afslutter med I II, I II, I II igen når alle koder er vist.
Hav en kuglepen klar når bilen morser til dig.
En kode sekvens kunne se ud som følger:
I II I II I II ( 3 x 12 fortæller dig at den nu er klar til at fortælle gemte fejl i ECU´en)
III IIIII III IIIII III IIIII (3 X 35 er feks. for højspænding på IAC sensor)
Dernkan være mange koder som alle vil blive vist 3 gange
I II I II I II ( 3 x 12 fortæller dig at alle koder er udlæst)
Den starter nu forfra indtil du fjerne papirclipsen fra ALDL stikket.
koderne kan oversættes bla. på denne hjemme side; http://www.troublecodes.net/GM/
Held og lykke:seeya:
Hej lars mange tak, har printet
Hej lars
mange tak, har printet det ud nu, hvis der skulle komme en anden gang. (Det gør der sikkert)
vh. brian #664
mange tak, har printet det ud nu, hvis der skulle komme en anden gang. (Det gør der sikkert)
vh. brian #664
Tilbage til "Generelt teknisk forum"