Hej
Min 87 corvette er blevet utæt ved indsugnings-manifolden, ved den bagerste pakning der går på tværs.
Jeg vil gerne spørge, om jeg må bruge flydende pakning, og om det skal være noget specielt, og i så fald skal boltene også have
MVH.brian 664
indsug.pak.c4
-
Det har jeg gjort og
Det har jeg gjort og brugte det sorte stads fra würth. Jeg har også set nogen som helt dropper de tværgående pakninger og ligger en pølse flydende pakning istedet.
til gevind bruger jeg en specifikt gevind tætner (ikke at forveksle med gevind sikring, som navnet antyder kun sikrer mod at lortet går løs)
2930
2931
til gevind bruger jeg en specifikt gevind tætner (ikke at forveksle med gevind sikring, som navnet antyder kun sikrer mod at lortet går løs)
2930
2931
- Vedhæftede filer
-
- tætner.pdf
- (101 bytes) Downloadet 290 gange
-
- rtv.pdf
- (85.5 KiB) Downloadet 304 gange
Du kan få noget der
Du kan få noget der hedder Aluminium Silicone Sealant bl. a. i mærket Victor Reinz. Det benyttes især som Roald skriver til tværgående pakninger, men det kræver du tager toppen helt af. Du kan også benytte det til tætning af utætheder f. eks i hjørnerne af indsugning, afrens GODT for olie og lign. Det holder til 500 grader. Det bedste af det hele er, at du kan købe det ved USA-Autodele, og det er vist ikke langt fra hvor du bor.
Det skulle ikke være nødvendig at give boltene, med mindre du taget toppen helt af, så skal bolte ved vandhullerne have en omgang på gevindet.
Det skulle ikke være nødvendig at give boltene, med mindre du taget toppen helt af, så skal bolte ved vandhullerne have en omgang på gevindet.
Hej Hvad mener du med toppen
Hej
Hvad mener du med toppen er det toppstykkerne? jeg har kun afmont. indsugnings-manifoldet det er bare boltene til det, om jeg bør give dem flydene pakning. Det ser ikke ud til at vandkammerne er i nærheden af boltene El. hvad
mvh. brian
Hvad mener du med toppen er det toppstykkerne? jeg har kun afmont. indsugnings-manifoldet det er bare boltene til det, om jeg bør give dem flydene pakning. Det ser ikke ud til at vandkammerne er i nærheden af boltene El. hvad
mvh. brian
Ja jeg mente selvfølgelig indsugnings-manifoldet.
Ja jeg mente selvfølgelig indsugnings-manifoldet. Ved vandkamrene, er det de yderste bolte ved hvert vandhul yderst. Hvis du prøver at stoppe en finger ned i det yderste vandkammer, og mærker efter så kan du mærke der er hul igennem fra bolten. Disse bolte SKAL have flydende pakning, ellers risikerer du vand der kommer op af bolthullerne. Desuden benyttes flydende pakning rundt om alle vandkamre på begge sider af pakningen, får du lægger pakningen på under indsugnings-manifoldet. I enderne kan du benytte en "pølse" af ovennævnte silikone, husk at komme godt ind i hjørnerne.
At give alle boltene lidt tætningsmasse før de skrues i, det skader bestemt ikke.
At give alle boltene lidt tætningsmasse før de skrues i, det skader bestemt ikke.
-
Jeg går ud fra at
Jeg går ud fra at det er denne pakning, der tales om? Altså den nederst i billedet.
På dette sted plejer jeg at montere den sorte gummipakning OG flydende silicone pakning. Det virker fint. Det behøver såmænd ikke at være specielt varmebestandigt. Der bliver ikke særligt varmt på det sted.
C3

På dette sted plejer jeg at montere den sorte gummipakning OG flydende silicone pakning. Det virker fint. Det behøver såmænd ikke at være specielt varmebestandigt. Der bliver ikke særligt varmt på det sted.
C3
Jeg gjorde som C3, brugte
Jeg gjorde som C3, brugte både gummipakningen og flydende pakning.
Bemærk at der er nogle typer flydende pakninger der virker som lim og nogen der ikke gør det. Det anbefales at bruge den "limende" type her da gummipakningerne er slemme til at blive presset ud. Den Bjarne anbefaler er nok af den type.
Der er to typer af gummipakningerne, dem med tapper til de huller der er i (nyere?) blokke og den type som på C3's billede som har "flapperne". Jeg ved ikke hvilken type der skal bruges i C4'erne...
Husk også at lægge rigeligt flydende pakning på der hvor gummipakningerne møder indsugningspakningerne (der hvor det er rendt ned af blokken på C3's billeder, der skal også noget ovenpå pakningerne her).
Det anbefales iøvrigt også at smøre et meget tyndt lag flydende pakning på rundt om kølevandskanalerne på begge sider af indsugningspakningerne.
Som allerede nævnt skal boltene ved vandkamrene også have flydende pakning.
Gevindene bør også renses inden du monterer manifolden igen, dette for at du skal kunne stole på at den får det rigtige tilspændingsmoment.
P.S. Min er tæt :-)
Bemærk at der er nogle typer flydende pakninger der virker som lim og nogen der ikke gør det. Det anbefales at bruge den "limende" type her da gummipakningerne er slemme til at blive presset ud. Den Bjarne anbefaler er nok af den type.
Der er to typer af gummipakningerne, dem med tapper til de huller der er i (nyere?) blokke og den type som på C3's billede som har "flapperne". Jeg ved ikke hvilken type der skal bruges i C4'erne...
Husk også at lægge rigeligt flydende pakning på der hvor gummipakningerne møder indsugningspakningerne (der hvor det er rendt ned af blokken på C3's billeder, der skal også noget ovenpå pakningerne her).
Det anbefales iøvrigt også at smøre et meget tyndt lag flydende pakning på rundt om kølevandskanalerne på begge sider af indsugningspakningerne.
Som allerede nævnt skal boltene ved vandkamrene også have flydende pakning.
Gevindene bør også renses inden du monterer manifolden igen, dette for at du skal kunne stole på at den får det rigtige tilspændingsmoment.
P.S. Min er tæt :-)
Hej Ja det er lige det.
Hej
Ja det er lige det. Mange tak alle sammen.
mvh.brian #664
Ja det er lige det. Mange tak alle sammen.
mvh.brian #664
Tilbage til "Generelt teknisk forum"