Hvis man skal filosofere lidt og det skal man jo i ny og næ, så var vores 50'er musik, V8'erne og cruisingen måske en modreaktion til punken og andre unge som var til piercinger og farvede hanekamme. Men der skete bla. det i løbet af firserne at der kom mange som synes at en carrygul Toyota Corolla med en 1,6 liters motor er vildt sexet når den laver en brænder på det ene forhjul, altså en masse som ikke forstod kulturen. For man kan vel næppe finde en større kontrast end en kultur som har sit udgangspunkt i San Fernando Valley i Californien med 50'er rock'n roll og V8'ere og japanske biler. V8'erne forsvandt ihvertfald og det har ikke været det samme siden. ;)
Ja, min far har snakket lidt om de dage, de var ikke så " vilde " herovre i det jyske, men de fulgte med så godt de kunne og som vi stadig forsøger at gøre.. :) " fnis " Han var lidt af sammes støbning og kultur som I var, med 50 'er rock, cowboybukser og redekam i baglommen.. Hmm..... det er han stadig... ;) ;)
Og jeg har en kammerat i Køwenhavn, der er gammel Vesterbrodreng ( han er 65 år i dag ) og var gammel " rocker " der jo betød noget helt helt andet den gang.. Det var noget med cowboybukser og kanerbiler... og crusing i flere timer om natten på Vesterbrogade... Jeg kan sidde i timer og lytte til hans gamle historier, det er fedt syntes jeg... og som han siger, det var først da Bjørn gjorde nogle af de gamle drenge til " engle " at han droppede ud af den del af miljøet.. Men alle miljøer har jo altid mange farver og sider...
Jeg syntes ihvertfald, at det er spændende at høre om og selvom jeg ikke var en del af miljøet dengang, ( jeg var kun vand i min fars noss.... ) kan jeg mærke, at en del af mit hjerte tilhører den livstil og filosofi, der er omkring de gamle amarikanerbiler, hotrods m.v. :)
Mht. til de karrygule riskogere, fandt jeg aldrig ud af hvad det gik ud på.. Ud over at jeg syntes det var noget bøssepis.. ( Ja, undskyld sproget )
V8'erne forsvandt fra Vesterbro, ja, men som jeg også ser det nu, er der ved at sprede sig en kultur ud i det ganske danske land, som jeg tror bliver mere udviklet over de næste år.. Det er den "rockabilly" ( tror jeg det hedder )kultur man ser i Sverige, jeg syntes der er mange unge kvinder / mænd, der i påklædning og stil, mere og mere kopiere den trend og jeg ser flere og flere Hotrod's og kanerbiler på vejene, selv i lille Vejle.. YES.!
Jeg håber virkeligt at der er et par af Jer ( ÆLDRE ) medlemer, der gider at grifle lidt artikler / memoirer / historier sammen om Vesterbrodagene og måske lidt historie om kulturen omkring bilerne / personerne dengang og lave en god artikkel eller to til vores blad... Det hele skal vel ikke KUN gå op i C1 - C6 teknik..
:patriot: