Fra en svunden tid ;-)

Alm. snak
david

KÆFT.! Hvor ville jeg gerne

Indlægaf david » 23. okt 2009, 19:38

KÆFT.! Hvor ville jeg gerne have været ung dengang...

Men ok, jeg husker da også tilbage på Winnerburger, Spillemaskine og Kim Schumaker i P4 i P1..............

Hmmm.. KÆFT.! Jeg ville gerne have været ung dengang...

Fedt at se de gamle artikler og fedt at høre Jer " gamle " ( ved det kun er udenpå ) og Jeres historier.. DET VAR DA EVENTUELT MATERIALE TIL CCD-NYT.... !?!

Old man hug from Skallerup..

Hvis man skal filosofere lidt og det skal man jo i ny og næ, så var vores 50'er musik, V8'erne og cruisingen måske en modreaktion til punken og andre unge som var til piercinger og farvede hanekamme. Men der skete bla. det i løbet af firserne at der kom mange som synes at en carrygul Toyota Corolla med en 1,6 liters motor er vildt sexet når den laver en brænder på det ene forhjul, altså en masse som ikke forstod kulturen. For man kan vel næppe finde en større kontrast end en kultur som har sit udgangspunkt i San Fernando Valley i Californien med 50'er rock'n roll og V8'ere og japanske biler. V8'erne forsvandt ihvertfald og det har ikke været det samme siden. ;)

Allan#271

KÆFT.! Hvor ville jeg gerne

Indlægaf Allan#271 » 23. okt 2009, 19:50

KÆFT.! Hvor ville jeg gerne have været ung dengang...

Men ok, jeg husker da også tilbage på Winnerburger, Spillemaskine og Kim Schumaker i P4 i P1..............

Hmmm.. KÆFT.! Jeg ville gerne have været ung dengang...

Fedt at se de gamle artikler og fedt at høre Jer " gamle " ( ved det kun er udenpå ) og Jeres historier.. DET VAR DA EVENTUELT MATERIALE TIL CCD-NYT.... !?!

Old man hug from Skallerup..

Jeg er ikke gammel ..... men kunne man scanne de gamle billeder ,eller ej ? :D

Tommy

ja den er god nok

Indlægaf Tommy » 23. okt 2009, 20:04

ja den er god nok "kongen og dronningen" af roskilde som vi blev kaldt var susanne og jeg, jeg fik en bøde for at cruise/at køre for langsomt, vi gik i landsretten og blev frikendt !!

det var Jane Aamund, Asgar Aamunds søster som lavede interviewet:

herregud det er kun 27 år siden, min 71''er T-top med hvid pearl og rød candy og en masse klarlak havde kørt under 20000 km da jeg købte den, den havde stået stille en del år pga en glasfiberskade bagtil, tænk sig at dengang var Vesterbrogade stopfyldt med amerikanske biler hver fredag/lørdag om sommeren, når Tivoli lukkede kl 12 efter fyrværkeriet gik trafikken i stå pga. menneskehavet, røgen steg op og 50''er musikken og lyden af alle V8''erne var ikke til at tage fejl af, those were the days my friend :D

Ser man det, David er jo en rigtig C3 fan 27 år, så ham behøver vi ikke spørge hvilken model der er den rigtige.
Hvad blev der af den hvide 71 David ? har den overlevet de 27 år i Danmark.
Jeg spørger fordi min har 30 år''s Danmarksjubilæum til Nytår.

Allan#271

Selvfølgelig lever den :patriot:

Indlægaf Allan#271 » 23. okt 2009, 20:35

Selvfølgelig lever den :patriot:

Skallerup#232

Hvis man skal filosofere lidt

Indlægaf Skallerup#232 » 24. okt 2009, 20:07

Hvis man skal filosofere lidt og det skal man jo i ny og næ, så var vores 50'er musik, V8'erne og cruisingen måske en modreaktion til punken og andre unge som var til piercinger og farvede hanekamme. Men der skete bla. det i løbet af firserne at der kom mange som synes at en carrygul Toyota Corolla med en 1,6 liters motor er vildt sexet når den laver en brænder på det ene forhjul, altså en masse som ikke forstod kulturen. For man kan vel næppe finde en større kontrast end en kultur som har sit udgangspunkt i San Fernando Valley i Californien med 50'er rock'n roll og V8'ere og japanske biler. V8'erne forsvandt ihvertfald og det har ikke været det samme siden. ;)

Ja, min far har snakket lidt om de dage, de var ikke så " vilde " herovre i det jyske, men de fulgte med så godt de kunne og som vi stadig forsøger at gøre.. :) " fnis " Han var lidt af sammes støbning og kultur som I var, med 50 'er rock, cowboybukser og redekam i baglommen.. Hmm..... det er han stadig... ;) ;)

Og jeg har en kammerat i Køwenhavn, der er gammel Vesterbrodreng ( han er 65 år i dag ) og var gammel " rocker " der jo betød noget helt helt andet den gang.. Det var noget med cowboybukser og kanerbiler... og crusing i flere timer om natten på Vesterbrogade... Jeg kan sidde i timer og lytte til hans gamle historier, det er fedt syntes jeg... og som han siger, det var først da Bjørn gjorde nogle af de gamle drenge til " engle " at han droppede ud af den del af miljøet.. Men alle miljøer har jo altid mange farver og sider...

Jeg syntes ihvertfald, at det er spændende at høre om og selvom jeg ikke var en del af miljøet dengang, ( jeg var kun vand i min fars noss.... ) kan jeg mærke, at en del af mit hjerte tilhører den livstil og filosofi, der er omkring de gamle amarikanerbiler, hotrods m.v. :)

Mht. til de karrygule riskogere, fandt jeg aldrig ud af hvad det gik ud på.. Ud over at jeg syntes det var noget bøssepis.. ( Ja, undskyld sproget )

V8'erne forsvandt fra Vesterbro, ja, men som jeg også ser det nu, er der ved at sprede sig en kultur ud i det ganske danske land, som jeg tror bliver mere udviklet over de næste år.. Det er den "rockabilly" ( tror jeg det hedder )kultur man ser i Sverige, jeg syntes der er mange unge kvinder / mænd, der i påklædning og stil, mere og mere kopiere den trend og jeg ser flere og flere Hotrod's og kanerbiler på vejene, selv i lille Vejle.. YES.!

Jeg håber virkeligt at der er et par af Jer ( ÆLDRE ) medlemer, der gider at grifle lidt artikler / memoirer / historier sammen om Vesterbrodagene og måske lidt historie om kulturen omkring bilerne / personerne dengang og lave en god artikkel eller to til vores blad... Det hele skal vel ikke KUN gå op i C1 - C6 teknik..

:patriot:

david

Ja, min far har snakket

Indlægaf david » 25. okt 2009, 21:06

Ja, min far har snakket lidt om de dage, de var ikke så " vilde " herovre i det jyske, men de fulgte med så godt de kunne og som vi stadig forsøger at gøre.. :) " fnis " Han var lidt af sammes støbning og kultur som I var, med 50 'er rock, cowboybukser og redekam i baglommen.. Hmm..... det er han stadig... ;) ;)

Og jeg har en kammerat i Køwenhavn, der er gammel Vesterbrodreng ( han er 65 år i dag ) og var gammel " rocker " der jo betød noget helt helt andet den gang.. Det var noget med cowboybukser og kanerbiler... og crusing i flere timer om natten på Vesterbrogade... Jeg kan sidde i timer og lytte til hans gamle historier, det er fedt syntes jeg... og som han siger, det var først da Bjørn gjorde nogle af de gamle drenge til " engle " at han droppede ud af den del af miljøet.. Men alle miljøer har jo altid mange farver og sider...

Jeg syntes ihvertfald, at det er spændende at høre om og selvom jeg ikke var en del af miljøet dengang, ( jeg var kun vand i min fars noss.... ) kan jeg mærke, at en del af mit hjerte tilhører den livstil og filosofi, der er omkring de gamle amarikanerbiler, hotrods m.v. :)

Mht. til de karrygule riskogere, fandt jeg aldrig ud af hvad det gik ud på.. Ud over at jeg syntes det var noget bøssepis.. ( Ja, undskyld sproget )

V8'erne forsvandt fra Vesterbro, ja, men som jeg også ser det nu, er der ved at sprede sig en kultur ud i det ganske danske land, som jeg tror bliver mere udviklet over de næste år.. Det er den "rockabilly" ( tror jeg det hedder )kultur man ser i Sverige, jeg syntes der er mange unge kvinder / mænd, der i påklædning og stil, mere og mere kopiere den trend og jeg ser flere og flere Hotrod's og kanerbiler på vejene, selv i lille Vejle.. YES.!

Jeg håber virkeligt at der er et par af Jer ( ÆLDRE ) medlemer, der gider at grifle lidt artikler / memoirer / historier sammen om Vesterbrodagene og måske lidt historie om kulturen omkring bilerne / personerne dengang og lave en god artikkel eller to til vores blad... Det hele skal vel ikke KUN gå op i C1 - C6 teknik..

:patriot:

Ok lige med hensyn til denne episode husker jeg ganske tydeligt at politiet var blevet træt af at vi altid lå og cirklede ved rådhuspladsen og foran Tivoli så de havde fået den geniale idé at sætte et kamera op på trefod og så tage billeder af alle bilerne når de rullede forbi en for en. Nogen dækkede min bagerste nummerplade med en klud og da jeg holdt ud for kameraet kom en ung og meget ivrig betjent løbende for at fjerne den, desværre for ham holdt jeg lidt ude i fodgængerovergangen for rødt og af hensyn til de mange fodgængere blev jeg selvfølgelig nød til at bakke, betjenten sprang væk fra kørebanen men gik direkte op i det røde felt hvad man godt kan se på billedet af posituren . Men jeg fastholdt at man da ikke træder ud på kørebanen, så det blev kun til en bøde for at køre for langsomt, det var en ny opfindelse. Vi var mange som fik den samme bøde den aften, vi gik videre først til byretten og siden til landsretten hvor dommeren rystede lidt på hovedet og frikendte os. :party:

david

""ja den er god nok

Indlægaf david » 25. okt 2009, 21:19

""ja den er god nok "kongen og dronningen" af roskilde som vi blev kaldt var susanne og jeg""

Ude hos os på A'mar var du nu mest kendt under navnet "Bobby" - efter Bobby Ewing fra Dollars :smilielol5:

Ja man skulle høre meget dengang, misundelsen og forargelsen var stor, kan huske engang hvor jeg havde kørt fra Mantorp til Helsingborg med en nyrenoveret motor (ca 550km) og jeg ville i færgelejet lige checke hvor meget olie den havde brugt. Det blev for meget for en dansker i en riskoger :biggrinjester:, så han åbnede også hjelmen og trak oliepinden til stor morskab for hans venner. :rolleyes:

Allan#271

Indlægaf Allan#271 » 26. okt 2009, 20:17

jlarsen-1095

Custom Car Show i Forum

Indlægaf jlarsen-1095 » 29. okt 2009, 08:50

Custom Car Show i Forum 1985
til min store overraskelser fandt jeg ud af af 1 liter benzin kostede 6 kr. i 1985.
Forsættelse følger fra mit private arkiv.
Ses derude Jørgen, FirstMile.

Skallerup#232

Sejt. :) Hvor er det sjovt,

Indlægaf Skallerup#232 » 29. okt 2009, 08:54

Sejt. :)

Hvor er det sjovt, jeg husker især den ekstreme folkevogn.. ;)

Mvh.

Tilbage til "Generelt forum"