Jeg får udslæt og kløe når jeg høre folk tale om "Ecklers" hest, aka. luftfilteret der giver 45 hk osv osv. Så jeg satte mig fra starten for at jeg ville få lavet effekt måling hver gang en en runde modifikationer er overstået.
I denne omgang var det følgende der stod for skud.
Knast
Tænding
Svinghjul
Omprogramering af ECU.
+ nogle andre små ting, små indringer i indsug etc.
Efter at have leget lidt med motorstyring den senste tid for at optimere opsætningen, er der vist ikke mere at hente for nu.
Effekt målt på baghjulet.
436Hk @ 5955 omdr. Burde være 6200 Omdr. men den går for magert her.
566Nm @ 4385 omdr.
Første måling, den blå linje, blev afbrudt da bilen aktiverede antispin...DOH!:rofl:

Den begynder at gå lidt ujævnt fra 4500 omdr. og op, da den går mager i blandingen . Mine nuværende injector (#28) kan ikke give mere (100% duty cycle) så den står vist på nye dyser til næste runde.:toetap05:
De gamle tal var:
363 Hk og 498Nm
Sidste vinters omgang gav altså 73Hk og 68NM.
Målet var at komme over 400, så nu fortjener jeg og ikke midst min C-80´er noget vel fortjent vinterhi.