Grill samling

Alm. snak
(udmeldt) Indy1978

Tak til Brian og frue Dejlig

Indlægaf (udmeldt) Indy1978 » 27. jul 2009, 11:06

Tak til Brian og frue
Dejlig dag med masser af gas og gode "pøller" Det er som Lykkemark skriver utroligt hvad en tændingsjustering kan gøre.
Vi gør det gerne igen :party:
mvh
Søren

merc

Hej alle. Selv tak for

Indlægaf merc » 29. jul 2009, 21:16

Hej alle.

Selv tak for en hyggelig dag. Vi har jo pølser og sodavand til at lave nogle flere "grillsamlingninger"

:respekt:

-og så til lidt statistik :

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at nu har vi holdt 2 motorjusteringsdage og vi har ca været 15 biler igennem. Der har været ca 5 biler hvor tænding og motorjustering har været meget ude af justering. Såååå hvis den statistik holder, så er der fan... mange biler her i klubben der trænger til at få justeret deres motorer. :gnorsi:

-et ønske kunne måske være at klubben indvisterede i en co-måler, så vi havde en chance for at måle lidt mere????

Mange hilsner Brian og Helle.

Lykkemark

Brian Du skriver at klubben måske

Indlægaf Lykkemark » 30. jul 2009, 10:22

Brian

Du skriver at klubben måske bør investere i en co måler.
Jeg ved ikke hvad sådan er er og hvad den kan gøre, men det behøver jeg jo heller ikke at vide hvis du og andre ved det.:hurray:
CCD er en motorklub og medlemmerne har købt for millioner af kroner automobiler og de skal selvfølgeligt køre så dejligt som muligt. Motoreftermiddage og aftener hvor man mødes over en cola eller kaffe, er lærerige og man får knyttet gode kontakter.

Så fra min side er den sag meget klar, hvad koster det, og hvem tager ansvar for tingene, samt hvordan bredes det bedst muligt ud over hele dk.

Vi må have et motoransvarligt team.(det lød godt ikke ?)

Lykkemark

Roald #606

hvad koster det Har selv

Indlægaf Roald #606 » 30. jul 2009, 10:48

hvad koster det

Har selv været ved at kigge på en til værkstedet (som kan bruges til flere biler) og faldt over denne?

http://www.innovatemotorsports.com/xcart/product.php?productid=16321&cat=261&page=1

Ved ikke om den er god nok men den fylder ikke meget og prisen er heller ikke afskrækkende i forhold til nogle af de værkstedsmålere jeg har set?

bruno-886

Så er spørsmålet bare hvornår

Indlægaf bruno-886 » 30. jul 2009, 11:33

Så er spørsmålet bare hvornår bliver der sådan et møde i jylland
PS kan komme med pølser
:chillpill::thumbs::cheers2:

Shark

Jeg mener der er en

Indlægaf Shark » 30. jul 2009, 12:29

Jeg mener der er en i Gunson kataloget til omkring en tusse?
Om den er noget værd aner jeg ikke...

Karsten

Har selv været ved at kigge på en til værkstedet (som kan bruges til flere biler) og faldt over denne?

http://www.innovatemotorsports.com/xcart/product.php?productid=16321&cat=261&page=1

Ved ikke om den er god nok men den fylder ikke meget og prisen er heller ikke afskrækkende i forhold til nogle af de værkstedsmålere jeg har set?

karstenhorn

Hej alle. Selv tak for

Indlægaf karstenhorn » 30. jul 2009, 12:30

Hej alle.

Selv tak for en hyggelig dag. Vi har jo pølser og sodavand til at lave nogle flere "grillsamlingninger"

:respekt:

-og så til lidt statistik :

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at nu har vi holdt 2 motorjusteringsdage og vi har ca været 15 biler igennem. Der har været ca 5 biler hvor tænding og motorjustering har været meget ude af justering. Såååå hvis den statistik holder, så er der fan... mange biler her i klubben der trænger til at få justeret deres motorer. :gnorsi:

-et ønske kunne måske være at klubben indvisterede i en co-måler, så vi havde en chance for at måle lidt mere????

Mange hilsner Brian og Helle.

Hejsa

Hvad med at købe en wideband i stedet, en CO måler dur kun rigtigt i tomgang hvor en wideband også kan bruges til max belastning. Den Roald henviser til, har jeg selv i en udvidet udgave som kan datalogge alt muligt ud over AF. Den kan køre flere sonder således at man kan måle nøjagtigt i hvert udstødningsrør. Dertil skal der købes et par adaptere således at man kan montere sonden i enden af udstødningerne. Et super værktøj som man ikke kan undvære hvis man vil trimme sin bil.

Mvh
Karsten Horn

karstenhorn

Så er spørsmålet bare hvornår

Indlægaf karstenhorn » 30. jul 2009, 12:44

Så er spørsmålet bare hvornår bliver der sådan et møde i jylland
PS kan komme med pølser
:chillpill::thumbs::cheers2:

Hejsa

Jeg vil gerne lægget sted til men det er jo ikke så centralt i Jylland(Hjørring). Jeg har et super godt værksted med lift og alt det udstyr som kræves for både at justere benzin og tænding.

Jeg har sågar en Grill som ER samlet :coolgleamA:

Mvh
Karsten Horn

merc

Det kunne godt være sådan

Indlægaf merc » 30. jul 2009, 16:52

Det kunne godt være sådan en....:sifone:

sådan en har jeg selv i min bil men den sidder fast i min indsprøjtning så derfor kan man desværre ikke tage den ud ....

Hvis man køber sådan en kune en en fra bestyrrelsen opbevare den og så kunne man jo låne den når man holder "grillsamlinger"

http://www.fuelairspark.com/Pages/218/ProductsDetailsMeterGasoline.aspx

http://www.compperformancegroupstores.com/store/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=FS&Product_Code=170402&Category_Code=Gas

http://www.compperformancegroupstores.com/store/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=FS&Product_Code=170620&Category_Code=

Brian

Lykkemark

Jeg synes det vejer tungt

Indlægaf Lykkemark » 30. jul 2009, 20:36

Jeg synes det vejer tungt at grillen er samlet:hurray: Karsten

Hjørring er vel meget centralt for det Nordjyske og så kan der vel komme een mere på banen for det Midt/Sønderjydske og hvad med Fyn ? Det der er vigtigt er, at du ved noget og kan give det videre, så må menigheden tage til Hjørring hvis de vil køre ordentligt.

Nu skal det lige foreligges bestyrelsen omkring evt indkøb af den CO fætter og så kan den jo blive postet/bragt rundt til motorarrangementer.

Der er i min optik ikke skyggen af tvivl om at motor/tekniske arrangementer skal have et kraftigt løft. Folk køber for formuer dele, som efterfølgende viser sig at være forkerte/forkert mix til det faktiske behov. Der prioriteres heller ikke altid rigtigt når det drejer sig om væsentlige deles kvalitet.

Der er kun een måde at få rettet op på det på og det er ved at opprioritere motor/teknik siden af CDD og her må vi så trække på dem der rent faktisk ved hvad de roder med, således at vi kan få flere folk der ved hvad de roder med.

Hvergang man lytter bliver man lidt klogere.

Lykkemark

Tilbage til "Generelt forum"