315LB eller 340LB Monospring

Teknisk relateret snak
sfa-786

Motor

Indlægaf sfa-786 » 30. jul 2009, 12:24

Hej David,

Mit svar den 23 Juli er aabentbart gaaet tabt, men motoren er saamaend
monteret.
Den er ok, men det er ikke helt nemt, at faa den elektroniske indspr¢jtning justeret perfekt; Justerer paa det mens jeg k¢rer og man skal jo helst holde
mere ¢je med vejen :-)
Naa, men det er ved at lykkedes nu. Skal bare have fat i et komplet nyt
udst¢dnings system der passer til motoreren. Lige nu er der Super Competition Headers fra Hooker paa bilen + rustfri 2,5" resten af vejen.
Det er bare ikke lavet godt nok. R¢rene skramler mod karosseriet og
Super Competition Header er vist nok for omdrejninger langt ud over en stroker motors formaaen. Saa det skal af.
Det er bare ikke helt lige til, at finde noget der passer helt perfekt...nogen forslag?
Har kigget paa Pypes udst¢dning men de vil kun saelge med lyddaemper i bag og det er med downpipes........et design jeg mener ikke klaeder en sportsvogn, men det er jo smag og behag.

Med venlig hilsen

S¢ren

david

Hej David, Mit svar den 23

Indlægaf david » 30. jul 2009, 14:52

Hej David,

Mit svar den 23 Juli er aabentbart gaaet tabt, men motoren er saamaend
monteret.
Den er ok, men det er ikke helt nemt, at faa den elektroniske indspr¢jtning justeret perfekt; Justerer paa det mens jeg k¢rer og man skal jo helst holde
mere ¢je med vejen :-)
Naa, men det er ved at lykkedes nu. Skal bare have fat i et komplet nyt
udst¢dnings system der passer til motoreren. Lige nu er der Super Competition Headers fra Hooker paa bilen + rustfri 2,5" resten af vejen.
Det er bare ikke lavet godt nok. R¢rene skramler mod karosseriet og
Super Competition Header er vist nok for omdrejninger langt ud over en stroker motors formaaen. Saa det skal af.
Det er bare ikke helt lige til, at finde noget der passer helt perfekt...nogen forslag?
Har kigget paa Pypes udst¢dning men de vil kun saelge med lyddaemper i bag og det er med downpipes........et design jeg mener ikke klaeder en sportsvogn, men det er jo smag og behag.

Med venlig hilsen

S¢ren

hej søren,

jeg ville nok få en smed der gjorde lidt i rustfrit til at rette det til så det ikke går på, selv 3 tommers kan være der hvis det bliver lavet rigtigt, dine headers er noget af det bedste du kan få for penge så også her ville jeg ikke ændre noget, hvis den er lidt død i bunden kan det være der er for lidt modtryk det kan klares ved enten at montere nogle mellempotter eller nogle helt andre potter bagtil og/eller lav en crossover. Hooker har i modsætning til en del af de andre headers firmaer brugt en del penge på at få en god pasform og ens længde primære rør=størst ydelse/bedst motorgang, det er en kunst i sig selv. Jeg har lige skruet på en med hedman keramisk coated, de havde en fantastisk pasform, men rørene var ikke lige lange og de kunne kun tages af i venstre side hvis du løftede motoren op :smash:

Her er et system til smallblock hooker super competion som Dennis lavede:

/david

sfa-786

Hesders

Indlægaf sfa-786 » 31. jul 2009, 10:49

Hej David,

Internettet k¢rer "som de blinde slaas" her off-shore i Qatar. Har fors¢gt at svare et par gange igaar.
Jeg bliver n¢dt til at faa fat i nogle andre headers da keramikken er braendt af. (Skete ved indk¢ring af ny knast, saa laerte vi det....satans), derudover er der banket bule :beatdeadhorse5: i et af r¢rene da de ellers ramler lige ind i en baerekugle.
Afstanden er ikke alverden paa trods af det kirugiske indgreb med hammer, saa gummiet paa baerekuglen ser ikke ud til at "nyde" varmen.
Derudover er der ogsaa blevet skiftet lidt taendr¢rskabel pga. afstands problemer, men det er klaret.
Generelt er der bare ingen plads pga. de voldsomme r¢r, saa jeg skal have fundet noget andet.

Med venilg hilsen

S¢ren Falksen

david

Hej David, Internettet k¢rer "som de

Indlægaf david » 31. jul 2009, 11:55

Hej David,

Internettet k¢rer "som de blinde slaas" her off-shore i Qatar. Har fors¢gt at svare et par gange igaar.
Jeg bliver n¢dt til at faa fat i nogle andre headers da keramikken er braendt af. (Skete ved indk¢ring af ny knast, saa laerte vi det....satans), derudover er der banket bule :beatdeadhorse5: i et af r¢rene da de ellers ramler lige ind i en baerekugle.
Afstanden er ikke alverden paa trods af det kirugiske indgreb med hammer, saa gummiet paa baerekuglen ser ikke ud til at "nyde" varmen.
Derudover er der ogsaa blevet skiftet lidt taendr¢rskabel pga. afstands problemer, men det er klaret.
Generelt er der bare ingen plads pga. de voldsomme r¢r, saa jeg skal have fundet noget andet.

Med venilg hilsen

S¢ren Falksen

Hej Søren

Den må næsten have stået forkert i tænding/blandingsforhold hvis dine headers er blevet brændt af, her er lidt inspiration : http://forums.corvetteforum.com/c3-tech-performance/2371838-pypes-stainless-exhaust-kit-installation-directory.html

og her er et svendstykke i 3 tommer med hooker super competion og endda til bigblock :sifone: :

sfa-786

Hej David, Mange, mange tak for

Indlægaf sfa-786 » 31. jul 2009, 12:40

Hej David,

Mange, mange tak for raad....Det ser godt nok "ondt" ud i 3". Ja jeg kan se at Pypes ikke altid er lykken.
Det stod som den skulle i justeringen, men med elektronisk indspr¢jtning
gaar det ikke med 2200 omdrejninger uden last paa motoren (Staar i "P"), saa efter den overophedning blev vaccum slangen til inspr¢jtning taget af
og saa fik den en noget federe blanding indtil de 20 min var gaaet.

Mvh
S¢ren

Tilbage til "Generelt teknisk forum"