Hej.
Jeg er ikke så stærk til at finde ud af de forskellige koder osv i motornumrene, er der en venlig sjæl der vil hjælpe..
På min Motor er der en lille plade der er popnittet på, med numrene :
Engine code : 8558E
Engine Stock code : 72626
Cylinder Size : 0040
Main Size : .010
Rod Size : 010
Source NO. : 918
OG så er den lille plade under gearstangen ændret, der er lagt en ny over den gamle.. På den gamle står der 8:5:1 Compression, På den nye står der 10:5:1 Compression.
Er der evt. en venlig sjæl der har mulighed for at uddybe dette og fortælle hvad det evt. er for en motor jeg står med. :cheers2:
Med venlige hilsener
Skallerup, Jelling.
Lidt hjælpe til afkodning..
-
Nogen der har et bud,
Nogen der har et bud, eller er det de helt forkerte numre jeg har fat i..
Mvh.
Mvh.
Hej. Jeg er ikke så stærk
Hej.
Jeg er ikke så stærk til at finde ud af de forskellige koder osv i motornumrene, er der en venlig sjæl der vil hjælpe..
På min Motor er der en lille plade der er popnittet på, med numrene :
Engine code : 8558E
Engine Stock code : 72626
Cylinder Size : 0040
Main Size : .010
Rod Size : 010
Source NO. : 918
OG så er den lille plade under gearstangen ændret, der er lagt en ny over den gamle.. På den gamle står der 8:5:1 Compression, På den nye står der 10:5:1 Compression.
Er der evt. en venlig sjæl der har mulighed for at uddybe dette og fortælle hvad det evt. er for en motor jeg står med. :cheers2:
Med venlige hilsener
Skallerup, Jelling.
jeg tror det er en renoveret motor, .010 er første overstørrelse i lejer, dvs. krumptappen er drejet af, selve motoren er boret ,040 det er sidste overstørrelse for stempler til en 350'er medmindre det er en speciel blok eller man sonic-tester for at finde ud af hvor tyk cylindervæggen er.
Prøv at finde bloknummeret/støbenummeret bagerst på blokken og evt. motornummeret foran topstykket på blokken:

prøv evt. at se her hvor man skal finde numrene : http://www.chevy-camaro.com/chevy-camaro-decoding-help.asp
-
prøv evt også at finde
prøv evt også at finde numrene på topstykkerne (sidder under ventildækslerne -> lidt mere arbejde), de giver også lidt et prej om hvad det er for en motor.
-
Kanon.. Tak.. Jeg var ude
Kanon.. Tak..
Jeg var ude og rode i motorrummet og bagerst på blokken sad nummeret : 3970018 ( ELLER : 3970010 )
Forest på blokken sad nummeret : V0329TND ( ELLER : VO529TND )
Jeg prøver lige selv at gennemgå de gængse sider, men hvis en af jer har forslag er jeg meget lydhør.
Mvh. Skallerup.
5 min. Senere.. Fandt ud af på Mortec, at det bagerste mest sandsynligt er 3970010 ( En 350, fabrikeret imellem 69 og 80 ) ....
Jeg var ude og rode i motorrummet og bagerst på blokken sad nummeret : 3970018 ( ELLER : 3970010 )
Jeg prøver lige selv at gennemgå de gængse sider, men hvis en af jer har forslag er jeg meget lydhør.
Mvh. Skallerup.
5 min. Senere.. Fandt ud af på Mortec, at det bagerste mest sandsynligt er 3970010 ( En 350, fabrikeret imellem 69 og 80 ) ....
-
Jeg kan sku ikke rigtig
Jeg kan sku ikke rigtig finde ud af mere.. Tror det er en 200 HK. meeeen.. ikke sikker...
SÅ giv endeligt lyd.. Det med ventildækslet bliver lige en anden dag.. ;)
Mvh.
SÅ giv endeligt lyd.. Det med ventildækslet bliver lige en anden dag.. ;)
Mvh.
-
Kanon.. Tak.. Jeg var ude
Kanon.. Tak..
Mvh. Skallerup.
TND er det interessante.
V 0329 er bare bygge sted og dato.
V=Flint
29/3
Her er en side der måske er bedre end den du har:
http://www.nastyz28.com/chevy-engine-code-stampings.php
Og her:
http://www.nastyz28.com/gm-chevy-codes/chevy-engine-codes-suffix-8.php
Heraf fremgår at TND ikke kendes.
Kan du checke disse 3 bogstaver igen?
C3
-
Flere numre....
Hej..
Så fik jeg taget billeder og skruet dækslerne af..
Håber det kan hjælpe lidt med at afmystificere min motoridentitet.. :thumbs:
Jeg har selv ledt en del, men kan heller ikke finde noget på TND...
Jeg er også meget i tvivl om det tredie tal i motornummeret om det er et 3, 6 eller 8 tal...
Håber at der er en der kan hjælpe..
Mvh. Skallerup. :cheers2:
Tilføjet kl. 1800. VIN : 1Z37T4S422116 - Så vidt jeg kan se skulle den så være født som en 1974 Coupe, 5,7 L82 250 HK. 3 Trins Automat.
Så fik jeg taget billeder og skruet dækslerne af..
Håber det kan hjælpe lidt med at afmystificere min motoridentitet.. :thumbs:
Jeg har selv ledt en del, men kan heller ikke finde noget på TND...
Jeg er også meget i tvivl om det tredie tal i motornummeret om det er et 3, 6 eller 8 tal...
Håber at der er en der kan hjælpe..
Mvh. Skallerup. :cheers2:
Tilføjet kl. 1800. VIN : 1Z37T4S422116 - Så vidt jeg kan se skulle den så være født som en 1974 Coupe, 5,7 L82 250 HK. 3 Trins Automat.
-
Nummeret på topstykkerne passer meget
Nummeret på topstykkerne passer meget godt overens med standard toppe for 1974 vette (det var sådan du har, ikke?) ifølge siden nedenunder.
http://corvettec3.ca/casting.htm
og det er blok nummeret såmænd også, men hvis jeg ikke tager meget fejl så er den blok og toppe brugt i mange forskellige modeller i 70'erne
http://corvettec3.ca/casting.htm
og det er blok nummeret såmænd også, men hvis jeg ikke tager meget fejl så er den blok og toppe brugt i mange forskellige modeller i 70'erne
-
Hej Roald. Tak, ja, det er
Hej Roald.
Tak, ja, det er en 74'er.. Jeg kan se at L48 (late) og L82 numrene matcher hele vejen.. Så jeg er stadig lidt i tvivl om det er den ene eller den anden.. Meeeen, jeg syntes nu heller ikke at den ligge helt på den lade side når jeg kører, så jeg håber på L82, som så er renoveret osv...
Men rigtig fin side du havde fundet der.. :) Jge er stadig lidt mystificeret over det der TND, der står sidst på motornummeret..
Mvh. Skallerup.
Tak, ja, det er en 74'er.. Jeg kan se at L48 (late) og L82 numrene matcher hele vejen.. Så jeg er stadig lidt i tvivl om det er den ene eller den anden.. Meeeen, jeg syntes nu heller ikke at den ligge helt på den lade side når jeg kører, så jeg håber på L82, som så er renoveret osv...
Men rigtig fin side du havde fundet der.. :) Jge er stadig lidt mystificeret over det der TND, der står sidst på motornummeret..
Mvh. Skallerup.
Tilbage til "Generelt teknisk forum"