første køretur

Alm. snak
(udmeldt) Henrik Berg

første køretur

Indlægaf (udmeldt) Henrik Berg » 8. apr 2009, 10:22

Hej

Jeg var ude og trille min første tur i 3 mdr. Jeg fornemmer at den ligger godt i svingene efter alt er skiftet ud. Udstødningen rasler en del, når man åbner for kræfterne i kroppen. Fra 0 til 5 km i timen på under 10 sek.
Nå men det hele bliver nok bedre, når der kommer motor i.
Det er sku for sejt hvis Hanne skal skuppe hele vejen over til forårsmønstring vest, hun bliver så sur, når jeg siger mere fart, mere fart
der udover vil hun holde pause efter 10m i mindst 5 minutter. Det kan jeg bare ikke overskue, det bliver til 26400 pauser eller til 2200 timer hvor hun puster ud. Ialt vil turen tage 2288 timer med 8 timer kørsel om dagen og det bliver til 286 dage for at komme til Jylland. Så jeg håber på at min nye motor bliver klar.

Henrik:auto::sifone::sifone:

(udmeldt) C3

Hej Jeg var ude og

Indlægaf (udmeldt) C3 » 8. apr 2009, 10:40

Hej

Jeg var ude og trille min første tur i 3 mdr. Jeg fornemmer at den ligger godt i svingende efter alt er skiftet ud. Udstødningen rasler en del, når man åbner for kræfterne i kroppen. Fra 0 til 5 km i timen på under 10 sek.
Når men det hele bliver nok bedre, når der kommer motor i.
Det er sku for sejt hvis Hanne skal skubbe hele vejen over til forårsmønstring vest, hun bliver så sur når jeg siger mere fart, mere fart
der udover vil hun holde pause efter 10m i mindst 5 minutter. Det kan jeg bare ikke overskue, det bliver til 26400 pauser eller til 2200 timer hvor hun puster ud. Ialt vil turen tage 2288 timer med 8 timer kørsel om dagen og det bliver til 286 dage for at komme til Jylland. Så jeg håber på at min nye motor bliver klar.

De nye 26'' hjul med lavprofil dæk kører vel godt?

C3

Gæst

Hej Jeg var ude og

Indlægaf Gæst » 8. apr 2009, 15:19

Hej

Jeg var ude og trille min første tur i 3 mdr. Jeg fornemmer at den ligger godt i svingende efter alt er skiftet ud. Udstødningen rasler en del, når man åbner for kræfterne i kroppen. Fra 0 til 5 km i timen på under 10 sek.
Når men det hele bliver nok bedre, når der kommer motor i.
Det er sku for sejt hvis Hanne skal skubbe hele vejen over til forårsmønstring vest, hun bliver så sur når jeg siger mere fart, mere fart

Hej Berg!

Se lyst på det...du får en kone i rigtig god form...:)

Arme og ben på størrelse med en elefants....med mindre i skiftes så du også får lidt motion..
Et dertil unavngivet sted vil jeg stå med både video og fotoapparet og forevige jer..:coolgleamA:

/Henrik

(udmeldt) C3

Hej Berg! Se lyst på det...du

Indlægaf (udmeldt) C3 » 8. apr 2009, 18:41

Hej Berg!

Se lyst på det...du får en kone i rigtig god form...:)

Arme og ben på størrelse med en elefants....med mindre i skiftes så du også får lidt motion..
Et dertil unavngivet sted vil jeg stå med både video og fotoapparet og forevige jer..:coolgleamA:

/Henrik

Min bemærkning om de nye 26'' hjul med lavprofildæk gik egentlig mest på at det må være sjovere at cykle en tur sammen, fremfor at skubbe Corvetten rundt i det vestsjællandske.

C3

(udmeldt) Henrik Berg

Hej Jan Der tager du

Indlægaf (udmeldt) Henrik Berg » 8. apr 2009, 22:02

Hej Jan

Der tager du helt fejl, der er ingen mennesker der tager cyklen hvis man kan køre vette

Henrik:sifone:

Skallerup#232

Hej Jan Der tager du

Indlægaf Skallerup#232 » 10. apr 2009, 18:57

Hej Jan

Der tager du helt fejl, der er ingen mennesker der tager cyklen hvis man kan køre vette

Henrik:sifone:

Hørt.!!!:coolgleamA:

Lykkemark

Idag fik "dampmaskinen" også årets

Indlægaf Lykkemark » 10. apr 2009, 19:51

Idag fik "dampmaskinen" også årets første tur.
Turen gik til Stege i hyggeligt tempo, højt solskin.

Der blev indtaget en veltillavet brunch i Glascafe'ens baghave, fedest.

På tilbagevejen efter en is i færgemandens hus, blev der gjort holdt ved et lille privat loppemarked (læs: ting der burde have været på lossepladsen).
En håndværkerlignende herre (på en langfredag) på den anden side af gaden siger til sin makker, med en pause i muringen, "se den blærerøvsbil" pegende på "dampmaskinen":cuss:
Konen peger over på murermandens LT71 Folkevognsrugbrød og siger højt: "se den fattigrøvskasse".:sifone:
Mureren vender sig om, vi smiler, sikke en dejlig dag.:)

Men ingen roser uden torne, forlygterne lyser ikke, men alle andre lamper virker grrrrrrrr. Hvor leder man først i fuglereden ?

Lykkemark

Roald #606

Idag fik "dampmaskinen" også årets

Indlægaf Roald #606 » 11. apr 2009, 08:31

Idag fik "dampmaskinen" også årets første tur.
Turen gik til Stege i hyggeligt tempo, højt solskin.

Der blev indtaget en veltillavet brunch i Glascafe'ens baghave, fedest.

På tilbagevejen efter en is i færgemandens hus, blev der gjort holdt ved et lille privat loppemarked (læs: ting der burde have været på lossepladsen).
En håndværkerlignende herre (på en langfredag) på den anden side af gaden siger til sin makker, med en pause i muringen, "se den blærerøvsbil" pegende på "dampmaskinen":cuss:
Konen peger over på murermandens LT71 Folkevognsrugbrød og siger højt: "se den fattigrøvskasse".:sifone:
Mureren vender sig om, vi smiler, sikke en dejlig dag.:)

Ha! gad jeg godt have set

Men ingen roser uden torne, forlygterne lyser ikke, men alle andre lamper virker grrrrrrrr. Hvor leder man først i fuglereden ?

Lykkemark

Alle fire? Dårlig headlight switch måske?

Se det fra den lyse side, i det mindste sprang du ikke et bremserør lige som jeg gjorde, heldigvis skete det i værkstedet. Bubba havde udsskiftet bremserøret og sat det nye så tæt på koblingslinkagen at den med tiden gnubbede hul på røret. Im gonna kill you Bubba:cuss:

Lykkemark

Det var fodkontakten der teede

Indlægaf Lykkemark » 11. apr 2009, 19:17

Det var fodkontakten der teede sig Roald.

Lykkemark

Tilbage til "Generelt forum"