Hejsa .....
Jeg har et problem..min c3 bliver ved med at bremse skævt på højre forhjul.efter at have sat nyt bremsekit på....værkstedet der laver vetten ,blev sendt hjem igen fra synshallen..pga bremser og stelnummer....
Jeg forklarede min mekaniker at der er en bestemt rækkefølge når bremserne skal luftes ud....men nu kan jeg ikke huske den,,????
Er der en her i klubben der hurtigt lige vil forklarer rækkefølgen...?
Synsmanden mente også at der skulle gule blink foran ¨( fremad).er det korrekt....jeg mener at de godt må være hvide..
Hilsen
Michael # 783:rofl:
Håber på et hurtigt svar.....skal til syn imorgen igen!!!!!!
Udluftning af bremser
- Anders #258
- Indlæg: 19
- Tilmeldt: 21. jul 2004, 10:28
- Geografisk sted: Skælskør
Hej Michael Hvilken årgang har du?
Hej Michael
Hvilken årgang har du? Det kan hjælpe for lige at undersøge hvad farve den må blinke med foran.
Mvh. Anders
Hvilken årgang har du? Det kan hjælpe for lige at undersøge hvad farve den må blinke med foran.
Mvh. Anders
Bremser
Hej Michael
Læs lige dette indslag.
problemet var meget simpelt da jeg havde gennemgået hele systemet og ingen fejl fundet, så var der jo kun en ting tilbage, nemlig luft. det er åbenbart meget svært at lufte et bremsesystem ud når det hele har været tømt. Selv efter timevis (og litervis af bremsevæske) af pumpen med bremsepedalen og adskillige bench bleed af hovedcylinder gav overhovedet ingen forskel. Jeg konstruerede sågar en vacuum pumpe og sugede en halv liter ud af de bagerste calipre, stadig uden virkning.
Løsningen kom fra en traktormekaniker som godt kendte det problem. Han lavede en plade med et lille hul i, som han spændte på hovedcylinderen i stedet for låget med en lille skruetvinge. Skruede kompresseren ned på lavt tryk, ca 2 bar, og satte derved tryk på hovedcylinderen. Derefter var det bare at løsne alle luftskruerne en efter en, og der kom meget luft ud, og vupti så var der pedal. Man skal selvfølgelig hele tiden holde øje med at der stadig er væske nok, så det er en god ide at lave pladen af plexiglas. Det der tilsyneladende sker når man lufter ud med bremsepedalen er at luftlommerne flytter sig frem og tilbage pga. af de relativt store rørdimensioner i bremsesystemet
MVH KIM:sifone:
Læs lige dette indslag.
problemet var meget simpelt da jeg havde gennemgået hele systemet og ingen fejl fundet, så var der jo kun en ting tilbage, nemlig luft. det er åbenbart meget svært at lufte et bremsesystem ud når det hele har været tømt. Selv efter timevis (og litervis af bremsevæske) af pumpen med bremsepedalen og adskillige bench bleed af hovedcylinder gav overhovedet ingen forskel. Jeg konstruerede sågar en vacuum pumpe og sugede en halv liter ud af de bagerste calipre, stadig uden virkning.
Løsningen kom fra en traktormekaniker som godt kendte det problem. Han lavede en plade med et lille hul i, som han spændte på hovedcylinderen i stedet for låget med en lille skruetvinge. Skruede kompresseren ned på lavt tryk, ca 2 bar, og satte derved tryk på hovedcylinderen. Derefter var det bare at løsne alle luftskruerne en efter en, og der kom meget luft ud, og vupti så var der pedal. Man skal selvfølgelig hele tiden holde øje med at der stadig er væske nok, så det er en god ide at lave pladen af plexiglas. Det der tilsyneladende sker når man lufter ud med bremsepedalen er at luftlommerne flytter sig frem og tilbage pga. af de relativt store rørdimensioner i bremsesystemet
MVH KIM:sifone:
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 2. jul 2007, 20:19
Hej Michael Hvilken årgang har du?
Hej Michael
Hvilken årgang har du? Det kan hjælpe for lige at undersøge hvad farve den må blinke med foran.
Mvh. Anders
Hej Anders.....
Min c3 er fra 1973...
udluft Bagerste i førerside >
udluft
Bagerste i førerside > bagerste i pass side> forreste i pass side og sidst forreste i førerside
Driller det stadig = luft eller slidt stempel i master
martedal
Bagerste i førerside > bagerste i pass side> forreste i pass side og sidst forreste i førerside
Driller det stadig = luft eller slidt stempel i master
martedal
Ang. bremser Når pedalen løftes efter
Ang. bremser
Når pedalen løftes efter "en udluftning" skal du vente 5 - 10 sekunder inden næste udluftning, da stempler (og klodser) kortvarigt bliver suget tilbage (vacuum i systemet) du kan mærke forskellen på bremseklodserne.
Fjedrene bag stemplerne vil presse klodserne ind mod skiven igen og derved hente ny bremsevæske ind i systemet. dermed ikke være sagt at der ikke kan gemme sig luftlommer i systemet. Jeg købte en bremseudlufter til trykluft (omvendt malerpistol) men jeg synes ikke den er god til at udlufte.
Den er fabelagtig til at suge gammel olie op fra bagtøj .
Blinklys for:
Jeg har fået synet en del Corvetter, alle med hvidt blink fremad (væk med de gule pærer bag de hvide glas) Den nyeste 1974 er også synet med hvidt blink fremad, da det er originalt for bilen, og bilen er veteran. :Angel_anim:
Allan
medlemsinfo
Når pedalen løftes efter "en udluftning" skal du vente 5 - 10 sekunder inden næste udluftning, da stempler (og klodser) kortvarigt bliver suget tilbage (vacuum i systemet) du kan mærke forskellen på bremseklodserne.
Fjedrene bag stemplerne vil presse klodserne ind mod skiven igen og derved hente ny bremsevæske ind i systemet. dermed ikke være sagt at der ikke kan gemme sig luftlommer i systemet. Jeg købte en bremseudlufter til trykluft (omvendt malerpistol) men jeg synes ikke den er god til at udlufte.
Den er fabelagtig til at suge gammel olie op fra bagtøj .
Blinklys for:
Jeg har fået synet en del Corvetter, alle med hvidt blink fremad (væk med de gule pærer bag de hvide glas) Den nyeste 1974 er også synet med hvidt blink fremad, da det er originalt for bilen, og bilen er veteran. :Angel_anim:
Allan
medlemsinfo
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
udluft Bagerste i førerside >
udluft
Bagerste i førerside > bagerste i pass side/QUOTE]
mener at man skal starte med den kaliper som er længst væk fra hovedcylinderen, dvs. bagerst er det passagersiden først og derefter førersiden?
Synsmanden mente også at der
Synsmanden mente også at der skulle gule blink foran ¨( fremad).er det korrekt....jeg mener at de godt må være hvide..
Sørgeligt at din synsmand ikke kender de regler han arbejder ind under.. :-(
Bed ham slå op i sine ringbind, og der vil han se at du godt må have hvide blik og positionslys i front, men IKKE gule...
Ang. bremser Når pedalen løftes efter
Ang. bremser
Når pedalen løftes efter "en udluftning" skal du vente 5 - 10 sekunder inden næste udluftning, da stempler (og klodser) kortvarigt bliver suget tilbage (vacuum i systemet) du kan mærke forskellen på bremseklodserne.
Fjedrene bag stemplerne vil presse klodserne ind mod skiven igen og derved hente ny bremsevæske ind i systemet. dermed ikke være sagt at der ikke kan gemme sig luftlommer i systemet. Jeg købte en bremseudlufter til trykluft (omvendt malerpistol) men jeg synes ikke den er god til at udlufte.
Den er fabelagtig til at suge gammel olie op fra bagtøj .
Blinklys for:
Jeg har fået synet en del Corvetter, alle med hvidt blink fremad (væk med de gule pærer bag de hvide glas) Den nyeste 1974 er også synet med hvidt blink fremad, da det er originalt for bilen, og bilen er veteran. :Angel_anim:
Allan
medlemsinfo
Mvh,
/John
- Vedhæftede filer
-
- PICT3345.jpg (95.01 KiB) Vist 7262 gange
Mvh, /John Hej John Hvad er det for
Mvh,
/John
Hej John
Hvad er det for en kanaljenius du har fået lavet til udluftning af bremser..
ser spændende ud.
kim:sifone:
Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster