Revnet motorblok - øv

Teknisk relateret snak
Martedal
Indlæg: 0
Tilmeldt: 28. apr 2007, 23:50

Revnet motorblok - øv

Indlægaf Martedal » 22. jan 2010, 21:46

Hej Vette freaks.

Disse revner fundet på blokken i min nysamlede motor.
Der findes vist kun et eneste ord og det er ikke pænt at skrive her.

Nogen der har set lignende eller har et godt bud på årsagen




Martedal

janscorvette#738
Indlæg: 6
Tilmeldt: 3. maj 2007, 20:34
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Hej Martedal ! Prøv det her http://diamant.ph/en/produkte/ det

Indlægaf janscorvette#738 » 22. jan 2010, 21:56

Hej Martedal !
Prøv det her
http://diamant.ph/en/produkte/
det er godt

Hilsen Jan

Lykkemark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. mar 2007, 23:26

Martedal, det kræver vel en

Indlægaf Lykkemark » 23. jan 2010, 00:34

Martedal, det kræver vel en fagmands bedømmelse, Hvad med Roskilde Cylinder Service ? Bare et forslag.

Lykkemark

Martedal
Indlæg: 0
Tilmeldt: 28. apr 2007, 23:50

Martedal, det kræver vel en

Indlægaf Martedal » 23. jan 2010, 09:27


Martedal, det kræver vel en fagmands bedømmelse, Hvad med Roskilde Cylinder Service ? Bare et forslag.

Lykkemark


Jeg har spurgt fagmænd, men de svar jeg får er ikke de samme, derfor håbede jeg at en i klubben måske havde set/oplevet noget tilsvarende.
Det er opklaring af årsag jeg er på jagt efter, en ny blok er allerede sat igang.

Tommy
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. aug 2003, 02:52

Dette er bare noget der

Indlægaf Tommy » 23. jan 2010, 11:55

Dette er bare noget der sker, men som regel pga for hurtig varme udvikling eller for dårlig køling, vi ser det på vore daglige brugsbiler når campingvognen bliver spændt efter og der står Italien på programmet, så sker det man når Hamburg og nu vil motoren ikke mere, fordi den har kørt med 5-6 grader højere motor temp end den normalt gør.

Rigtig mange kører rundt med et revnet topstykke eller blok men holder tæt, indtil ovennævnte sker, men Tyske Tunap har et produkt der lukker revnerne permanent, hvis utætheden er fra et vandkammer og det virker.

jan 924-1056
Indlæg: 0
Tilmeldt: 28. apr 2008, 21:43

Hej Martedal Det er noget rigtigt

Indlægaf jan 924-1056 » 25. jan 2010, 17:12

Hej Martedal
Det er noget rigtigt L!!! at finde ud af, min 454 havde samme problem sidste år, der var bare udvendigt lige under topstykket, så det var ikke til at se for mannifolden.
Der gik alt for megen tid og penge, ny køler, blæser,Toppakninger.ventilstyr, mm . før jeg fandt ud af hvad der var galt.
Vi prøvede noget tryllemiddel som skulle virke, det gjorde det bare ikke, så efter lidt hårde forhandlinger med fruen fik jeg købt en helt ny maskine. Og den dur.
Mvh Jan 924

Tommy
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. aug 2003, 02:52

Det er nu ikke noget

Indlægaf Tommy » 25. jan 2010, 20:20

Det er nu ikke noget at gå helt i spåner over, idag kan det svejses.

Martedal
Indlæg: 0
Tilmeldt: 28. apr 2007, 23:50

Måske kan det svejses, men

Indlægaf Martedal » 25. jan 2010, 21:32

Måske kan det svejses, men præcis som jan så har jeg valgt at gå efter en ny blok, jeg vil ikke chancen den med en reparation, jeg er udelukkende på jagt efter en mulig forklaring/årsag til revner og håbede at en eller anden i klubben havde set dem magen til.

Tommy
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. aug 2003, 02:52

Altså, når det er mekanik

Indlægaf Tommy » 25. jan 2010, 22:03

Altså, når det er mekanik vi har med at gøre, er det et spil i lotteriet, Lamburghini kasserer hver tredje nystøbte blok pga revner, da de gennemlyser hver eneste blok, så hvilken garenti har man for at den nye blok som ikke er gennemlyst, er revnet igennem efter et par år, jeg vil personligt vælge en svejsesøm til 1000kr frem for en rep til omkring 25000kr, årsagen til revnen kan læses tidligere i tråden, husk kæden er ikke stærkere end sit svageste led.

Om der er andre der har haft revner samme sted tvivler jeg på, da der så vil være tale om konstruktionsfejl, som så ville være alm kendt.

kurt T H
Indlæg: 3
Tilmeldt: 19. dec 2003, 17:14

Hej Martedal Uden at være

Indlægaf kurt T H » 26. jan 2010, 20:22

Hej Martedal
Uden at være specialist på v 8 motorer mener jeg disse revner er i bunden af dine topstykkebolte på blokken,,disse revner kan komme hvis man ikke får pustet evt olie eller vand op af hullerne før man sætter topstykker på og spænder boltene,hvis der er vand eller olie i hullerne og man spænder boltene til ,får man overtryk når man varmer motoren op og derved rever som disse ,,,,,, måske et svar

Kurt T H


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster