Udskiftning af udrykkerleje

Teknisk relateret snak
(udmeldt) Kristian0707

Udskiftning af udrykkerleje

Indlægaf (udmeldt) Kristian0707 » 21. sep 2008, 22:32

Jeg skal til at skifte koblingens udrykkerleje og vil høre om der er nogen der har prøvet det uden at tage motoren ud.

david

Re: Udskiftning af udrykkerleje

Indlægaf david » 21. sep 2008, 23:40

Hvis det er en c1-c3 skal motoren ikke ud, du kan nøjes med at tage gearkasse tilbage/lidt ned, på billedet kan du se højgearsakslen som udrykkerlejet skal ind over, det er nemt med en standardgearkasse/masser af plads:

usa1#137-841

Indlægaf usa1#137-841 » 22. sep 2008, 00:24

Hej David.
Jeg ved ikke om du kun læser spørgsmål af Teknisk karakter, så nu prøver jeg at fange dig ad denne sti. For her er du altid lynhurtig til at svare, til stor glæde for mange medlemmer.
Men spørgsmål vedr. Lukket Forum er det ligesom om at du bare ignorerer det.
Jeg har ikke en Dyt forstand på computere og aner ikke om det er en kæmpe opgave eller ej, jeg syntes bare at det er underligt at der ikke kommer svar.

Hilsen Flemming.

Roald #606

Indlægaf Roald #606 » 22. sep 2008, 01:00

........................................................................................

david

Indlægaf david » 22. sep 2008, 01:08

Hej Flemming,

Grunden til at der ikke er kommet et svar fra bestyrelsen omkring lukket forum er ganske enkelt at der ikke er fundet en holdning endnu idet ikke alle har givet deres mening til kende/for få til consensus. Jeg kunne selvfølelig vælge at gå autonomt igang med at lave et lukket forum, men det ville jeg helt sikkert få på hattepulen for.

Teknisk set er der intet til hinder for lave et lukket forum i nyt forum regi. Men som sagt skal alle bede om nyt kodeord for at komme igang, her hjælper jeg gerne hvis der er problemer.

Men du har ret Flemming, jeg synes det ';corvettefaglige'; er mere interessant end tråde med pisk og lagkager ligesom jeg stadig godt kan huske da jeg ikke selv vidste så meget som jeg ved idag, en af klubbens vigtigste funktioner er efter min mening at medlemmerne hjælper hinanden bla. med råd og vejledning så får bredt vores viden ud så godt så muligt til så mange så muligt.

Håber svaret er forståeligt ellers må du lige skrive igen.

Mvh David

david

Indlægaf david » 22. sep 2008, 01:16

Hej Roald,

Ja det kan man godt, både på small og bigblock. Hvis man tager gearkassen helt ned behøver man ikke at tage koblingshuset af, det var mere for at vise højgearakslen, jeg mener man med en standardgearkasse kan få gearkassen langt nok tilbage (når kardan er nede og skifter afmonteret) til at skifte udrykkerlejet ved at rykke gearkassen baglæns, på en C3'er er det ihvertfald muligt, på en C2'er lidt mere knebent/kardantunlen er smallere.

/david

Roald #606

re:Udskiftning af udrykkerleje

Indlægaf Roald #606 » 22. sep 2008, 01:33

........................................................................................

usa1#137-841

Indlægaf usa1#137-841 » 22. sep 2008, 10:41

Hej David.
Jo tak, det var bare det jeg ville vide.
Jeg troede bare at hvis det forum lå på ';MIN SIDE'; skulle man jo logge sig ind alligevel for at komme på siden, men som sagt har jeg ingen forstand på det.
Jeg syntes heller ikke om at medlemmerne skal hakke på hinanden, jeg mener bare at der er mange ting vi må kunne diskutere mere privat. bla. hvem der stiller op til bestyrelsen samt forslag til Generalforsamlingen.
Hilsen Flemming.

(udmeldt) Henrik Berg

Indlægaf (udmeldt) Henrik Berg » 22. sep 2008, 12:53

Hej Flemming

Vi kunne også diskutere opskrifter på lagkage og andre spændende ting.
Et stort hurra for det lukket forum.

Henrik

(udmeldt) Kristian0707

Indlægaf (udmeldt) Kristian0707 » 27. sep 2008, 11:36

Hej David

Det er en C3 med en standard gearkasse. Skal jeg demontere kardan - gearkasse - koblingshus. Falder udrykkerlejet så ned når jeg trækker gearkassen/ højgearsakslen tilbage.

Tusind tak for hjælpen, det er en af de fordele vi nye har ved at være med i klubben :) 

Hilsen
Kristian

Tilbage til "Generelt teknisk forum"