Mere GF 2008

Alm. snak
Brugeravatar
Finn #105

Mere GF 2008

Indlægaf Finn #105 » 22. sep 2008, 02:14

Det er da en forfærdelig bunke bredsider der bliver tildelt CCDs bestyrelse i disse dage. Er det mon helt fortjent? Har bestyrelsen gjort det så dårligt i det forløbne år?

Aldrig har klubben haft så mange medlemmer.

Aldrig har der været så mange træf.

Aldrig har der været så stor deltagelse ved klubbens træf.

Bestyrelsen anklages for ikke at kunne blive enig om noget som helst. Er sagen ikke bare, at vi er enedes om noget som nogen medlemmer er uenige i? Det er vel en bestyrelses ret. Hvis man er uenig i bestyrelsens beslutninger har man selvfølgelig ret til at kritisere, men er det særlig konstruktivt at beskylde os for at varetage egne interesser samt at påstå at bestyrelsen har spillet fallit? Kunne man ikke med rette forvente, at personer som til dagligt driver større forretninger udtrykte sig lidt mindre bombastisk.? Det ville nok gavne diskussionsniveauet.

I bestyrelsen diskuteres mange emner. Blandt disse også emner som medlemmerne introducerer på forum. Senest forslaget om en bus helt eller delvist betalt af CCD fra Sjælland  til generalforsamlingen i Vejle i november. Nogle bestyrelsesmedlemmer var for, andre var imod. Præcis som holdningen blandt klubbens øvrige medlemmer. Et flertal i bestyrelsen var imod. Derfor faldt forslaget. Er det udemokratisk? Er det angribeligt? Er det en forkert beslutning? Måske, men så må I jo vælge en anden bestyrelse. Helst en som altid tager de rigtige beslutninger. Beslutninger som alle 700 medlemmer er 100% enige i! Er det utopi eller hvad?

Jeg kom ind i bestyrelsen fra min plads som suppleant, da to medlemmer af bestyrelsen valgte at gå en dag i august. Da var diskussionen lige startet omkring efterårsmønstringen på Sjælland. Bestyrelsen blev i en mail præsenteret for et ?tilbud? om et arrangement som blandt andet omfattede et rullefelt. Der var nogle få dage til at træffe en beslutning. Arrangørerne skulle bruge 20.000 kr. De skulle have besked indenfor få dage om vi ville tildele de 20.000 eller ej. Bestyrelsen tilbød det almindelige tilskud på 100 kr. pr. deltager. Derudover blev det foreslået at bevilge 5.000 kr. til rullefeltet. Ved fx 60 deltagere var det således blevet til i alt 11.000 i tilskud. Bestyrelsen fandt, at det var rimeligt at deltagerne ved dette træf som ved alle andre CCD-træf betalte en del af udgifterne selv. Har I nogensinde været med til et CCD-træf hvor klubben har betalt rup og stup? Nej, vel. Men arrangørerne blev så ophidsede over denne beslutning at man straks aflyste arrangementet. Derefter blev forum igen brugt som platform for beskyldninger mod bestyrelsen for uduelighed og partiskhed. Fordi det nu havde ramt et arrangement på Sjælland benyttede man lejligheden til at forsøge at gøre det til et spørgsmål om øst og vest. Intet kunne være mere forkert. Hvis det ser ud som om de bedste træf finder sted i Jylland kan det ikke forklares ved hjælp af CCDs tilskudspolitik.

Man sammensætter på generalforsamlingen en bestyrelse, som i det kommende år skal forvalte klubbens midler samt træffe de overordnede beslutninger vedrørende klubbens drift. Gør din indflydelse gældende: mød op til generalforsamlingen. Lad dig vælge ind i bestyrelsen eller vælg et medlem ind som du har tillid til vil varetage dine interesser.

Og når du så er kommet ind i bestyrelsen så husk: du får ikke en pind for det og det tager en masse af din fritid. Til gengæld kan du sole dig i ros og anerkendelse fra dine elskede medlemmer.

Vi ses til GF 2008.

Finn

Allan #983

Re: Mere GF 2008

Indlægaf Allan #983 » 22. sep 2008, 09:01

Hej Finn.

Sådan - Aldrig har jeg været mere enig.

Allan

Lysmand

Indlægaf Lysmand » 22. sep 2008, 10:07

Godt skrevet !  

/Thomas..

usa1#137-841

Indlægaf usa1#137-841 » 22. sep 2008, 10:47

Tak for dit indlæg Finn, det kunne ikke siges mere tydeligt.

Hilsen Flemming.

bruno-886

Indlægaf bruno-886 » 22. sep 2008, 11:52

super så kan de lære det

k651

Indlægaf k651 » 22. sep 2008, 13:14

Hej Finn

Rigtig godt indlæg, jeg sidder selv i en bestyrelse, og kan nikke gendkendende til det.

MVH-KIM 651

merc

Indlægaf merc » 22. sep 2008, 13:41

Hej Finn.

Jeg er til dels enig, men når vi når ned til afsnittet ang. træf på Sjælland, bling der hopper kæden af.

Tænk sig at tro at man kan afholde et træf med morgenmad, rullefelt, aftensmad, øl, vin, sodavand og div. andre ting for et beløb af 20.000,- det er umuligt, så selvfølgelig var der da en egenbetaling, men det er jo slet ikke det, det handler om. 
Et flertal i bestyrelsen valgte at støtte mit forslag da 4 var for, 2 for et andet forslag, 1 for et tredje forslag og 1 sagde nej. På trods af flertallet valgte formanden at sige der ikke var flertal?? men at der var flertal for et beløb der sagde 5000,- + 100,- pr pers. Derfor valgte jeg og en anden at udtræde af bestyrelsen, selvfølelig skal en formand følge flertallet.  
Så som du selv skriver i dit indlæg, er der jo ikke altid enighed i en bestyrelse. Yder mere vil jeg meget gerne have dementeret, jeg har aldrig nogen sinde har udtalt mig om, at der skulle være forskel på øst og vest. Jeg har igennem den tid jeg har siddet i bestyrelsen støttet alle de forslag der er kommet ind som jeg mente var positivt for medlemmerne dvs. bla Trustrup hvor jeg oveni købet støttede alle Per`s tiltag for at lave et super træf. Dvs et beløb der ligger et sted i mellem 16.000 - 25.000,- i tilskud. -og det syntes jeg var helt i orden.

Men lad os tage Trustrup træffet, her blev der givet penge til indkøb af køletasker , bustransport af medlemmer og vagter til at passe på bilerne. Det støttede jeg, selvom jeg synes der manglede noget fagligt indhold. Hvorfor man ikke vil støtte en faglig/socialt efterårsmønstring når der er 200.000 kr i klubkassen forstår jeg ikke, når man gerne vil støtte sociale arrangementer, der skal være plads til begge dele.

Det sidste forklare jo, at jeg ikke ser forskel på øst og vest, men jeg har svært ved at forstå at resten af bestyrelsesmedlemmerne bare ser passivt til, mens en formand tilsidesætter flertallet.

Lad os få en bestyrelse som kan arbejde sammen og gi? den fuld gas i det nye år.
Brian

Lysmand

Indlægaf Lysmand » 22. sep 2008, 16:23

Det er godt nok nogle dyre træf I afholder, mindre kan vel også gøre det !!!! 

merc

Indlægaf merc » 22. sep 2008, 17:03

Lysmand

Det træf vi ville have afholdt her, gik i alt sin enkelthed ud på, at jeg forsøgte, at få tilskud til et rullefelt. Et beløb der ville have været mellem 7-10.000,- derudover ville en alm efterårsmønstring give 100,- per person, så det beløb der henvises til på 20.000,- ville selvfølgelig kun været, hvis der kom 100 mennesker, og hvis der kun kom 50 mennesker ville beløbet jo kun blive 5000,- + de ca 7-10.000,- til rullefeltet.
-og da der ikke var andre der havde meldt sig til at afholde efterårsmønstringen, tænkte vi, at det skulle være en lille smule anderledes, da vi ikke havde brugt nogle penge på denne side af sundet i år og ja, vi kunne sagtens have fået noget brugerbetaling på rullefeltet, men da vi ikke havde så meget tid til at slå denne efterårsmønstring op, fordi der ikke var nogle der havde meldt sig til at afholde den, tænkte vi, (og jeg ved godt, at når jeg tænker tilbage, skal man lade være med at tænke.) at hvis ikke jeg, skulle stå med en ekstraregning, hvis ikke folk ville give 200,- for at køre på et rullefelt den pågældende dag, skulle jeg have penge fra klubben af, fordi hvis jeg skulle bestille rullefentet til den dag, skulle jeg bestille det den efterfølgende mandag, så ja, jeg ville påføre klubben en ekstra regning på ca 7-10.000,- ekstra end normalt, hvis man havde holdt en normal efterårsmønstring. Det var der desværre ikke tid tid hvis vi skulle afholde et efterårsmønstring. 

Så hvis du syntes det er nogle dyre træf vi afholder, så er det ikke mig, der skal afholde dem, med så kort varsel. Jeg forsøgte i min bedste mening, men alt er tilsyneladende galt. 

Med disse ord håber jeg på at alt vedr. dette emne er totalt udtømt for diverse spørgsmål. Hvis I ønsker at få dem yderligere uddybet, kan I bare give mig en mail. 

Ydermere, så hvis I syntes at Tulstrup-træffet er blevet for dyrt, kan I jo bare bede Per om at lave en større brugerbetaling, næste gang I afholder træffet. Personligt syntes jeg, at når man holder et træf med tasker, busser og vagter, må folk da selv betale for det eller lade være med at drikke, så man kan køre hjem. Men det er jo så kun min mening og dem er der ca 700 af her i klubben, ikk!!!!!!!!!!!!!

Brian

Bondemand

Indlægaf Bondemand » 22. sep 2008, 17:05

HÆÆÆ Thomas
Det er ikke helt fair det du skriver jeg tror nu nok at der har været flere træf som har været dyrer, men da de har været planlagt længer tid i forvejen, har der været større mulighed for at finde sponsore/midler. Jeg tror nok at dette var et forsøg på at stable et træf på benende fordi ingen havde meldt sig til af afmønstre sjælland på behørig vis.
Men nu skal det heller ikke blive en gang mudderkastning omkring hvor dyre træffende har været i år men blot glæde os over hvor gode de var, og om der kommer lige så mange gode træf næste år.
Hilsen Bondemand

Tilbage til "Generelt forum"