Hej,
Skal man bruge bly erstatning på en alm. 1971 350/270 motor?
/John
Bly erstatning
Re: Bly erstatning
Hmm John
Mon ikke det er lidt af en trossag. Jeg fandt frem til at min motor i tidernes morgen var flikket sammen en kold januarmorgen i 1971.
Da dåbsattesten siger 1971, så skulle Dampmaskinen så pr definition være blyfri. Men da vi sidenhen i tilværelsen som kunder på ejendomsmarkedet, i pengeinstitutter og lignende institutioner har erfaret (hvad vor mor søgte at lære os) nemlig:
';HVIS NOGET LYDER FOR GODT TIL AT VÆRE SANDT, SÅ ER DET DET SIKKERT OGSÅ';
Så tror jeg ikke på at lagrene blev ryddet nytårsaften 1970, så man var klar til en frisk og blyfri start på 1971.
Da vi ved (og det ved vi) at benzin idag ikke er det samme som dengang, så tillader jeg mig den luksus at give OK';s den røde en omgang Castrol Valvemaster oveni. Så ved jeg at jeg har gjort hvad jeg kunne.
Det er mit syn på sagen, gider ikke at spare på 5 øren for at lade daleren rulle.

re:Bly erstatning
Hej Lykkemark,
Jeg er enig med dig, jeg syntes bare at ha' læst et sted, at det var senere end 1971, men jeg kan ikke huske hvor jeg har læst det.
Du skriver du bruger Castrol, jeg bruger Shell, men det er vel ligemeget?
Jeg har ellers brugt Shell 99 oktan benzin, de sidste mange gang, men den sidste tank var 95 oktan, så booster jeg med Castrol booster. Men jeg syntes ikke det virker helt, jeg får til tider tændingsbanken. Det får jeg ikke med Shell 99 oktan.
Så ang. benzin på min motor, så bruger jeg kun Shell 99 oktan for eftertiden.
Ha' det godt i det Syd Sjællandske.
/John
Jeg er enig med dig, jeg syntes bare at ha' læst et sted, at det var senere end 1971, men jeg kan ikke huske hvor jeg har læst det.
Du skriver du bruger Castrol, jeg bruger Shell, men det er vel ligemeget?
Jeg har ellers brugt Shell 99 oktan benzin, de sidste mange gang, men den sidste tank var 95 oktan, så booster jeg med Castrol booster. Men jeg syntes ikke det virker helt, jeg får til tider tændingsbanken. Det får jeg ikke med Shell 99 oktan.
Så ang. benzin på min motor, så bruger jeg kun Shell 99 oktan for eftertiden.
Ha' det godt i det Syd Sjællandske.
/John
Re: re:Bly erstatning
Ligemeget og ligemeget ??
Årsagen til at jeg sværger til Castrol når det kommer til olier og diverse er såmænd meget simpel. Motorer, ædle bilmærker, myriader af gamle biler, udvikling, ideer det har altsammen noget med England at gøre.
Shell';s udviklingsafdeling for drivmidler ligger sjovt nok også i England.
Jeg tror ikke meget på at Shell roder med at skrue en oktanbooster sammen, det ligger alt for langt fra deres corebusiness, ligesålidt som de laver sprinklervædske.
Jeg tror tilgengæld at den overholder de samme normer som den du kan købe hos THansen, det vil sige at den sikkert ikke forskrækker motoren mere end højst nødvendigt.
Men jeg tror tilgengæld mere på, at Castrol som jeg vil kalde for et ';Systemhus'; inden for oliebranchen, altså en virksomhed som indkøber olier, tilsætningsstoffer, mm, og som kan gøre det frit, det vil sige uden at være bundet at en virksomhedspolitik der begrænser indkøbspaletten (som man kender det hos ';de store drenge';), kan have mennesker på deres laboratorier som kan sammensætte produkter, efter normen hvad skal slutproduktet kunne/hvad må det koste, og hvem på markedet har det ';salt og peber'; der skal bruges.
De er også klar over, at de bevæger sig på et marked der i højere grad er indstillet på at betale hvad det koster, i modsætning til Hr. menigmand der er tilfreds med det han kan finde ved et tilfælde, mellem asier,tandpaste og toiletruller, på den lokale tankstation hvor man kan få faglig betjening af naboens fregnede 15 årige Solvej, der tror at en sikring er noget man køber dagen efter på apoteket.

Se lige, internettet er en dejligt ting:
cgi.ebay.co.uk/Castrol-Valvemaster-Lead-Replacement-for-Stag-VW-Austin_W0QQitemZ160277741545QQcmdZViewItem
cgi.ebay.co.uk/Castrol-Valvemaster-Lead-Replacement-for-Stag-VW-Austin_W0QQitemZ160277741545QQcmdZViewItem
Bent,
Kender du denne her?
cgi.ebay.de/Castrol-TBE-Bleiersatz-250ML-Blei-Ersatz-NEU_W0QQitemZ360083477068QQcmdZViewItem
/John
Kender du denne her?
cgi.ebay.de/Castrol-TBE-Bleiersatz-250ML-Blei-Ersatz-NEU_W0QQitemZ360083477068QQcmdZViewItem
/John
John..

Fruen Dorrit (the Lady of the house)

køber sine hårprodukter på nettet fra England, og det er 50% billigere. Jeg er plysset og købte en skælshampoo af mærket Kerestase og smed 190 dask for noget af håndgranatstørrelse hos en dansk frisør, på nettet hos www.lookfantastic.com kunne jeg havde fået det for det halve. (vis den adresse til din kone hvis du tør)

Jeg køber biler, franskbrød, rullepølse men absolut ikke corvetter hvor det er billigst

Lykkemark,
Det link på den tyske Castrol bly erstatning, er det den sammen som den engelske Castrol?
/John
Det link på den tyske Castrol bly erstatning, er det den sammen som den engelske Castrol?
/John
John
Som jeg læser produktbeskrivelserne er produkterne de samme, altså blyerstatning uden oktanbooster.
Så den er fjong.

Perfekt Lykkemark, så køber jeg en kasse med 10-12 stykker i, i Tyskland.
/John
/John
Tilbage til "Generelt teknisk forum"