Hej
Når jeg belaster motoren lidt (327 cui, 300 hk), så lyder der en form for ';raslen'; fra motoren, lidt svært at beskrive lyden. Kan dette skyldes tændingsbanken?
Mvh
Roald
Tændingsbanken?
Re: Tændingsbanken?
Hej Roald
Nemlig ja - det er tændingsbanken. Prøv at stille det en grad ned i tænding og kør en tur.. blev ved indtil du kan give fuld skrue og belastning ude den banker.
Er du så kommet så langt ned i tænding at der er helt hen i skoven, skal du se på karburering
/C
Nemlig ja - det er tændingsbanken. Prøv at stille det en grad ned i tænding og kør en tur.. blev ved indtil du kan give fuld skrue og belastning ude den banker.
Er du så kommet så langt ned i tænding at der er helt hen i skoven, skal du se på karburering
/C
-
re:Tændingsbanken?
Hej Claus
takker, det vil jeg prøve. Kan det eventuelt ske at vacuum avanceringen sidder fast? Den har jo stået stille i lang tid.
takker, det vil jeg prøve. Kan det eventuelt ske at vacuum avanceringen sidder fast? Den har jo stået stille i lang tid.
Det kan det godt, prøv at tage dækslet af tændingen og lav undertryk i slangen til vacuumadvanceringen så er det nemt at se hvad der sker. Eller i tomgang tag slangen af og sæt den på igen, hvis der ingen ændring er kan det være vacuumadvanceringen der skal kigges på. Prøv evt. at kigge på det med en tændingspistol af den type der kan drejes tilbage.
-
det har jeg prøvet og der er netop ingen umiddelbar ændring fra når slangen tages af og monteres igen i tomgang. Hvilken ændring bør der ske? Jeg tror hele strømfordeleren får en renovering.
den bør gå roligere fordi den trækker tændingen tilbage, selvfølelig under forudsætning af at du bruger manifold vakum, det som sker er at den trækker tændingen længere tilbage/tænder før, hvis den f.eks. står 15 grader i tomgang uden vakum vil den med vakumadvancering stå 15 grader plus f.eks. 20 fra vakumadvancering altså 35 grader i tomgang.
Tilbage til "Generelt teknisk forum"