Far"s dag tøf-tøf

Alm. snak
Lykkemark

Far"s dag tøf-tøf

Indlægaf Lykkemark » 5. jun 2008, 19:43

Grundlovsdag + Far';s dag + Solskin + alene hjemme + vette = En dag med muligheder.

Lolland-Falster Veteranbilklub havde i dagens anledning (Den Nationale Køredag) skruet et arrangement sammen der var lavet som et stjerne møde. Det sådan at forstå at Nakskov folkene efter samling kørte til Maribo og disse to ';byer'; kørte i samlet trop til Saxkøbing.

I den ende hvor jeg bor, samledes man i Stubbekøbing. Nogle havde valgt at starte fra Bogø og sejle med den lille gamle færge IDA .

til mødestedet. Gamle biler og træfærge, det oser jo lidt af nostalgi.

Vi samledes så på kajen og kikkede, kommenterede, spurgte og så iøvrigt så begavede ud som det nu var muligt.

Da der var blevet samlet en snes biler gik turen i samlet kortege til Nørre Alslev og videre derfra over Eskildstrup til Nykøbing Falster hvor man derefter skulle køre til Saxkøbing for at møde de øvrige.

';Dampmaskinen'; har svært ved kortegekørsel med 45 km/t, jeg lå lige bag en Lloyd 600, dens størrelse gør at man bliver skeløjet, men dampmaskinen bliver rigtigt varm og det uagtet at jeg har flået termostaten ud for lang tid siden.

Jeg er ikke medlem af veteranbilklubben og bliver det nok heller ikke, men det var et hyggeligt initiativ, men nok lidt for meget ';Morfar'; til mig.

Her er så Nykøbing F samlingen:

Her sluttede arrangementet så for mit vedkommende, så har man prøvet det.

Lykkemark

John #817

re:Far"s dag tøf-tøf

Indlægaf John #817 » 5. jun 2008, 19:48

Jeg er sikker på, at hvis du havde 5hk mere, så kunne du komme forbi den Lloyd 600.

(udmeldt) Henrik Berg

Re: re:Far"s dag tøf-tøf

Indlægaf (udmeldt) Henrik Berg » 5. jun 2008, 21:46

Hej

Det er ok at køre med andre veteranbiler af den kaliber. Varmeproblemet kommer du over med at kører baglæns, vetten kan nemt følge med, og varmeproblemet er løst. Samtidig kan du nemt se den bil der køre bagved.

Henrik

KSondergard

re:Far"s dag tøf-tøf

Indlægaf KSondergard » 5. jun 2008, 23:14

God ide Lykkemark, jeg synes godt Corvette kan blade sig lidt mere med 'de andre'. Morfar eller ej, så er det hyggeligt at møde andre med samme hobby som een selv.

Når jeg har fundet min Corvette så vil jeg også deltag i alle de Corvette arrangementer jeg kan nå og har tid til, PLUS alle 'de andres' arrangementer også :0)

Mvh
Kent

Tilbage til "Generelt forum"