Steeroids.

Teknisk relateret snak
(udmeldt) C3

Steeroids.

Indlægaf (udmeldt) C3 » 6. maj 2008, 21:58

Speeddirect har jo fået postordre firma nu.

Jeg overvejer bl.a. at købe denne gusset.

Se nærmere på http://cmc.speeddirect.com/AMAZING/items.asp?Cc=BKTS&iTpStatus=0&Tp=&Bc

Se #560-92214

Men ER beslaget stærkere end de gamle? Det ligner det jeg har fra ca. 2005 til forveksling.

Grunden er at jeg vil flexeriet til livs.

Desuden overvejer jeg et nyt sæt kardanled. Med ny aksel. Jeg spurgte dem om de nye aksler passer ordentligt i støtte lejet. Men fik ikke et klart svar. Nogen der har købt disse?

Akslen har nu splines hvilket må siges at være en forbedring. U-joints ser også anderledes ud. Men virker det?

Der er en anelse slør i det gamle jeg har, især p.g.a. at støttelejet ikke passer præcis på akslen.

C3

Piet

Re: Steeroids.

Indlægaf Piet » 6. maj 2008, 22:36

Der er stadig slør imellem støttelejet og  pinden med stråler på.

Når motoren er tændt og der er tryk på servoen har jeg dog ikke skyggen af slør i mit system.

Gæst

Indlægaf Gæst » 6. maj 2008, 22:38

Hvorfor forstærker du ikke bare de eksisterende beslag ? Det gjorde jeg. NUL flex efterfølgende. Både billigere og nemmere :-)

Mvh Smipe

(udmeldt) C3

Indlægaf (udmeldt) C3 » 6. maj 2008, 23:10

Du har nok ret smipe, det var bare nemmere hvis man kunne købe et færdigt. der virker.

Svejsede du nogle ribber på. En slags trekant forstærkninger? Har du et billede?

C3

Gæst

Indlægaf Gæst » 8. maj 2008, 20:23

Svejsede er så meget sagt. Der blev svejset en forstærkning på rammen i højre side. Derefter blev der boltet et buet jernbeslag (5mm tykt)) på et boret hul nederst på det eksisterende højre beslag. Den anden ende af jernbeslaget blev boltet fast til den svejsede forstærkning på rammen. Det vil sige der er kun placeret en forstærkning ved det højre beslag, som forstærker i begge retninger. Ret simpelt og det virker. Ingen flex overhovedet. Det er derefter malet sort som resten. og kun en kender vil kunne se det ikke er originalt. Måske jeg skulle tage patent på ideen :-)
Hvis jeg kan finde ud af det, smider jeg lige et billede. Ellers kan jeg måske maile et.

Mvh Smipe

(udmeldt) C3

Indlægaf (udmeldt) C3 » 8. maj 2008, 21:12

Jo tak. Jeg havde nu tænkt mig at forstærke venstre side. Men højre er vel ligeså godt.

Se min mail i medlemslisten.

C3

Tilbage til "Generelt teknisk forum"