Hejsa
Hvem kan hjælpe mig med at få min corvette justeret ?
Tror den køre på choker hele tide, dør når man trukker pedal i bund og kommer der efter igen.
Har imorgen søndag prøveplader på, hvis der er en som er villig til at give en hånd, ville vi være taknemlig.
Bor i Hedensted det er en 1974 L48 med anden knast lagt i . Køre unden 4 Km pr liter. så hvis den bare kunne gå lidt længere ville det være dejligt.
MVH Frank Lesemann
23 43 42 53
Hjælp til Justering
Re: Hjælp til Justering
Hej Frank.
Du er meget velkommen i Viby, så skal jeg dælme skrue den corvette !!!!! Der er kun 60 km så det passer nogenlunde med en tankfuld tur/retur.
Det er også billigere for mig at skrue på din hvis jeg nu skulle ødelægge noget.....og den eneste måde at lære noget på er by dooing, så det kan vi jo begge 2 få gavn af.
Spøg til side, du er velkommen, jeg har fået min egen op på næsten 5km/ l, og har lige købt en tændingspistol hos H. Nyborg, så det ser godt ud for din vogn, hvis du kommer.
Mvh. Ole
Du er meget velkommen i Viby, så skal jeg dælme skrue den corvette !!!!! Der er kun 60 km så det passer nogenlunde med en tankfuld tur/retur.
Det er også billigere for mig at skrue på din hvis jeg nu skulle ødelægge noget.....og den eneste måde at lære noget på er by dooing, så det kan vi jo begge 2 få gavn af.
Spøg til side, du er velkommen, jeg har fået min egen op på næsten 5km/ l, og har lige købt en tændingspistol hos H. Nyborg, så det ser godt ud for din vogn, hvis du kommer.
Mvh. Ole
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 9. apr 2008, 22:50
re:Hjælp til Justering
Tak for det Mathiasen
Har lige haft fat i en arbejdskolega som også skulle have et par svensk nøgler og en knækket skruetrækker, så det må vi lige se først hvad det bringer. ( han har så der kan måles CO 2 og tænding), jeg tror det har noget med det bimetal at gøre der sidder ved manifolden da den ikke lukker op i spjællet når der gives gas.
MVH Frank
Har lige haft fat i en arbejdskolega som også skulle have et par svensk nøgler og en knækket skruetrækker, så det må vi lige se først hvad det bringer. ( han har så der kan måles CO 2 og tænding), jeg tror det har noget med det bimetal at gøre der sidder ved manifolden da den ikke lukker op i spjællet når der gives gas.
MVH Frank
Re: re:Hjælp til Justering
Hej Frank.
Du skal passe på med de fuskere der siger de kan noget med vores gamle fine biler, men du ringer bare hvis I kommer i tvivl undervejs, og held og lykke med bilen.
Mvh. Ole
Du skal passe på med de fuskere der siger de kan noget med vores gamle fine biler, men du ringer bare hvis I kommer i tvivl undervejs, og held og lykke med bilen.
Mvh. Ole

-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 9. apr 2008, 22:50
re:Hjælp til Justering
Hej Mathiasen
Fik lige fat i en som selv har 3 Americaner her i Hedensted,på plader. Det var det store spjæld som var justeret for hårdt. Så efter at det blev løsnet, var vi en tur i det fynske og lege lidt. Så nu er den allerede oppe på 6,1 liter pr. km. og så mangler jeg endda justering af tænding og CO2 så det ser allerede lovende ud.
mvh Lesemann
Fik lige fat i en som selv har 3 Americaner her i Hedensted,på plader. Det var det store spjæld som var justeret for hårdt. Så efter at det blev løsnet, var vi en tur i det fynske og lege lidt. Så nu er den allerede oppe på 6,1 liter pr. km. og så mangler jeg endda justering af tænding og CO2 så det ser allerede lovende ud.
mvh Lesemann
Re: re:Hjælp til Justering
Hej Frank
Hvordan måler du benzinforbruget så præcist fra dag til dag?
mvh
Henrik
Hvordan måler du benzinforbruget så præcist fra dag til dag?
mvh
Henrik
Hilsen
Henrik #1699
C3 1969
Henrik #1699
C3 1969
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 9. apr 2008, 22:50
re:Hjælp til Justering
Hej Nord
1. Fylder tanken helt op.
2. Sætter triptæller på nul.
3. Kører f.eks 80 Mils.
4. Fylder helt op igen.
5. Aflæser bensinstander f.eks 20,1 liter
6. 80 mils x 1,6 = 128 km. : 20,1 liter = 6,37 km pr. liter.
Jeg køre i forvejen Mc ( fj 1200 Yamaha ) det er en god vane,hver gang man fylder besin på at sætte triptæller på nul ved takning. Så man ikke bliver snydt af ved at den står på reserve. Eller når man køre sydpå, er 200 km mellem hver tankning passende, nogle få steder er der 75 km til næste tank det er ikke sjovt med 5 liter i reserven på sådan en fætter, den går nemlig kun 6 km/l hvis den får kniven, men kan også gå 18 km/l ved konstant 90 km på langtur.
mvh Lesemann
1. Fylder tanken helt op.
2. Sætter triptæller på nul.
3. Kører f.eks 80 Mils.
4. Fylder helt op igen.
5. Aflæser bensinstander f.eks 20,1 liter
6. 80 mils x 1,6 = 128 km. : 20,1 liter = 6,37 km pr. liter.
Jeg køre i forvejen Mc ( fj 1200 Yamaha ) det er en god vane,hver gang man fylder besin på at sætte triptæller på nul ved takning. Så man ikke bliver snydt af ved at den står på reserve. Eller når man køre sydpå, er 200 km mellem hver tankning passende, nogle få steder er der 75 km til næste tank det er ikke sjovt med 5 liter i reserven på sådan en fætter, den går nemlig kun 6 km/l hvis den får kniven, men kan også gå 18 km/l ved konstant 90 km på langtur.
mvh Lesemann
Re: re:Hjælp til Justering
Fin metode som jeg også selv bruger.
Der er dog lige et par fejlkilder at tage hensyn til, nemlig dækstørrelse og speedometer.
De kan begge give en del misvisning. Hvis dækkene har anden størrelse end originalt, vil triptæller vise forkert uanset om speedometer er ok. Det kunne også være omvendt, original dækstørrelse, men unøjagtigt speedometer. Eller begge dele :-)
Man kan dog regne misvisnigen ud ved en god lang tur på motorvejen. Sæt trip tæller på nul og tæl km pæle. Efter x antal km, se hvad trip tæller står på, og regn misvisningen ud. Så har man også en god undskyldning for at køre en tur :-)
Mvh Smipe
Der er dog lige et par fejlkilder at tage hensyn til, nemlig dækstørrelse og speedometer.
De kan begge give en del misvisning. Hvis dækkene har anden størrelse end originalt, vil triptæller vise forkert uanset om speedometer er ok. Det kunne også være omvendt, original dækstørrelse, men unøjagtigt speedometer. Eller begge dele :-)
Man kan dog regne misvisnigen ud ved en god lang tur på motorvejen. Sæt trip tæller på nul og tæl km pæle. Efter x antal km, se hvad trip tæller står på, og regn misvisningen ud. Så har man også en god undskyldning for at køre en tur :-)
Mvh Smipe
Re: re:Hjælp til Justering
Hej Frank.
Godt I fik vognen i topform.
Jeg sad stand by ved tlf hele weekenden, men hvis du ikke vil benytte min expertise, må du så nøjes med de 6.37 km/l.
Jeg kigger ind til en kop kaffe som ';løn'; for min ulejlighed. Arbejder i Hedensted. Så kan jeg da hjælpe med at sparke dæk.
Mvh Ole
Godt I fik vognen i topform.
Jeg sad stand by ved tlf hele weekenden, men hvis du ikke vil benytte min expertise, må du så nøjes med de 6.37 km/l.
Jeg kigger ind til en kop kaffe som ';løn'; for min ulejlighed. Arbejder i Hedensted. Så kan jeg da hjælpe med at sparke dæk.
Mvh Ole
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 9. apr 2008, 22:50
re:Hjælp til Justering
Du skal være velkommmen
Har lige bestilt nye bagdæk GF Goodrich 255/60 - 15 '; hos Ctv- Trading til afhentning på Øen, imorgen. De skal på i bag, da de gamle 225/70 15 '; er sprungen i kassen. Foran beholder jeg nogle forholdsvis pæne 225/70 - 15 på, i samme mærke, så må vi ligge se om det ser helt tovlig ud.
Men kik endelig ind, til en lille tår, ring lige lidt i forvejen på 23434253 så du ikke køre forgæves.
Mvh Lesemann
Har lige bestilt nye bagdæk GF Goodrich 255/60 - 15 '; hos Ctv- Trading til afhentning på Øen, imorgen. De skal på i bag, da de gamle 225/70 15 '; er sprungen i kassen. Foran beholder jeg nogle forholdsvis pæne 225/70 - 15 på, i samme mærke, så må vi ligge se om det ser helt tovlig ud.
Men kik endelig ind, til en lille tår, ring lige lidt i forvejen på 23434253 så du ikke køre forgæves.
Mvh Lesemann
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster