Hej
Jeg søger gode råd.
Jeg har totalrenoveret min 454-er og monteret 489 kit, men bl.a. ny krumtap, plejlstænger og stempler, og selvfølgelig ny svingningsdæmper og en masse andre nye ting.
Der er fin, ens kompression. Motoren starter fint og tænder på alle cylindere.
MEN...med store vibrationer.
Er der nogle der har en ide om, hvad det kan skyldes?
Mvh Bent
HJÆLP!!!
Re: HJÆLP!!!
De typiske 489 kit er internt afbalanceret, hvis du har monteret den gamle svingningsdæmper/flexplade/svinghjul vil den vibrere meget ?
Alt der roterer er helt nyt,så det er mærkeligt.Det eneste der stortset er genbrugt er blokken og toppene.
Bent.
Bent.
Fik du papirer med bobweight mv. med ? er den internt/externt afbalanceret?
Det kan næsten ikke være andet end en forket sammensætning af dele, forkert svingningsdæmper mv.
Hvis den er internt afbalanceret skal der f.eks ikke være en ekstra klods afbalanceringsvægt, dvs. det skal være til 396/427 og ikke til 454/502, det samme gælder for flexplade/svinghjul.
Det kan næsten ikke være andet end en forket sammensætning af dele, forkert svingningsdæmper mv.
Hvis den er internt afbalanceret skal der f.eks ikke være en ekstra klods afbalanceringsvægt, dvs. det skal være til 396/427 og ikke til 454/502, det samme gælder for flexplade/svinghjul.
havde købt alu svinghjul til min egen 454 da den fik den store tur ,men blev frarådet det pgr. af vibrationer ,som david skriver intern/extern afbalancering . Hvad har du på af svinghjul og svingningsdæmper ?
motordagen kom også omkring dette emne
motordagen kom også omkring dette emne

Hej. Jeg nåede desværre ikke med til motoraftenen.
Delene er købt hos Piet, chevrolet harmonic damper BB , og en centerforce kobling.
Hilsen Bent
re:HJÆLP!!!
hvad med svinghjulet, har du skiftet det, koblingen er neutralt afbalanceret. Mener at Kris havde samme problem med hans 509er
Re: re:HJÆLP!!!
Der er også nyt svinghjul monteret,så det kan vidst ikke være det,
Hilsen Bent
Hilsen Bent
jo det lige det der kan være . Hvad er det for et svinghjul du har monteret Bent ?
Problemet lå i at den nye svingningsdæmper kunne bruges til både intern og ekstern afbalancering, til intern afbalancering skulle den ekstra svingklods lige tages af svingningsdæmperen :)
Tilbage til "Generelt teknisk forum"