Hej allesammen.
Er der nogen i dette forum der har styr på en Rochester carburator 4MV ?????? Udover Lars Grimsrud/ Colorado
Har fået monteret en renoveret en af slagsen men den virker ikke optimalt, ved samme lejlighed er der monteret MSD elektronisk tænding på øsen, men ved 60-70 miles føles det som om der er hældt kænguru bensin på.
Sort røg ud af bagenden??
Bilen 1969 350/300 coupe, 4 trins man
Mvh
Jimmy # 637
Rochester.....
re:Rochester.....
Der er desværre langt immellem de folk som har helt styr på kaburatorere generelt, og der bliver kun færre af dem, de renoverede Rochester kaburatorer er for det meste noget gedingent skrammel
Re: Rochester.....
Ifølge Lars er 90 procent af alle karburatorproblemer = tændingsproblemer. Sort røg tyder på at den får for meget, hvilket benzintryk kører du med ved 60-70 miles? nåleventilerne holder ikke til så meget som Holley/Demon. Nu er det jo udenfor sæsonen så du kunne overveje at sende den til Lars, men hvis problemet ligger udenfor karburatoren hjælper det ikke så meget. Jeg har selv gode erfaringer med renoverede Rochesters fra Corvettecentral.
Jeg fandt en tråd på corvetteforum med en som har samme problem, måske det kan hjælpe, hvis man sætter større sekundære rods i vil den få mere mager blanding ved fuld gas/når de sekundære er åbne:
forums.corvetteforum.com/showthread.php
Jeg fandt en tråd på corvetteforum med en som har samme problem, måske det kan hjælpe, hvis man sætter større sekundære rods i vil den få mere mager blanding ved fuld gas/når de sekundære er åbne:
forums.corvetteforum.com/showthread.php
Re: Rochester.....
Svaret er skift til Holley:)
Kender desværre ikke så meget til den typekarburator. Men skriv en mail til Lars i Colorado....
Han er vældig flink, og skriver/snakker Norsk/dansk.
Han vil med garanti tage imod din karburator, renovere den så den passer til din motor, og sende den retur for ingen penge....
Med venlig hilsen Søren
Kender desværre ikke så meget til den typekarburator. Men skriv en mail til Lars i Colorado....
Han er vældig flink, og skriver/snakker Norsk/dansk.
Han vil med garanti tage imod din karburator, renovere den så den passer til din motor, og sende den retur for ingen penge....
Med venlig hilsen Søren
Re: Rochester.....
Du bliver nok nødt til at finde benzintrykket, det kan man gøre ved at montere et t-stykke og så montere måleinstrumentet i forruden(udenfor), ud at køre en tur, hvis der er fint benzintryk/omkring 5 psi ved 60-70 miles skal du igang med at kigge på ';dyserne'; på de bagerste/vacuumstyrede spjæld. Det er imidlertid ikke dyser i alm forstand på en rochester men ';nåle';/pinde som går ned igennem dyserne, den tolerance som er mellem nål og dyse giver blandingen. Det geniale ved det system er at nålene kan have flere trin og det giver fine mulighed for at finde frem til netop den blanding som passer ved forskellige vacuumstyrker/nålene bevæger sig, det er en af grundene til at Rochester hvor oldschool de end måtte se ud giver bedre benzinøkonomi og finere justeringsmuligheder end Demon og Holley.
Du skriver at i har monteret MSD, huskede i at checke det slør som er mellem drevet på strømfordeleren og selve strømfordelerhuset, selv på nye tændinger kan det være helt galt. Hvad er den maksimale advancering? Hvis du sætter tændingspistolen på og kører motoren op til 4000 omdrejninger hvormange grader står den/du skal bruge en dialback tændingspistol/mulighed for at køre tændingen tilbage så du kan se antallet af grader.
En ting du kan gøre uden at ændre noget er at køre den ud i første gear, er det samme symtomer som når du når 60-70 miles i det høje gear?
Du skriver at i har monteret MSD, huskede i at checke det slør som er mellem drevet på strømfordeleren og selve strømfordelerhuset, selv på nye tændinger kan det være helt galt. Hvad er den maksimale advancering? Hvis du sætter tændingspistolen på og kører motoren op til 4000 omdrejninger hvormange grader står den/du skal bruge en dialback tændingspistol/mulighed for at køre tændingen tilbage så du kan se antallet af grader.
En ting du kan gøre uden at ændre noget er at køre den ud i første gear, er det samme symtomer som når du når 60-70 miles i det høje gear?
re:Rochester.....
det lyder umiddelbart somom den får for meget at leve af og det kunne godt være benzintrykket som er for højt/defekt nåleventil. du bliver nok nødt til at lade mekanikeren lave en alm fejlsøgning, det lyder som et helt 'banalt' problem med karburator, benzintilførsel eller tænding, men en erfaren mekaniker burde hurtigt kunne indkredse problemet.
Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster