Første projekt færdigt [billeder]

Alm. snak
Lars #510

Første projekt færdigt [billeder]

Indlægaf Lars #510 » 21. okt 2007, 14:13

Mit ny erhvervede bremse kit, ankom fra michigan, og selvom de mekanisk er renoveret, bar de visulet præg af brug, og ikke mindst lidt tid på et lager.

Sådan så de ud da de ankom.

Efter et par dage med rengøring, kulgeblæsning, rengøring, priming, lakering, og ikke midst super nørdet håndmaling, er de endt med at se sådan ud. ';Torque red';, så de matcher hash marks og indsugning på LT4 motoren 

Piet

re:Første projekt færdigt [billeder]

Indlægaf Piet » 21. okt 2007, 14:46

Mmmmmm lækre sager, det ser godt ud Lars.

Gæst

Re: Første projekt færdigt [billeder]

Indlægaf Gæst » 21. okt 2007, 17:05

Heey Lars

Ser fint fint og lækkert ud...sådan!!

mathiasen

Indlægaf mathiasen » 21. okt 2007, 23:18

Hej Lars.

Det er fine sager du har fået lavet. Jeg syntes du skal male willwood over igen og så male LARS510 på dem, så bliver de rigtig fine. Iøvrigt har jeg selv tænkt på bedre bremser !!!!!! 

Mvh Ole

Lykkemark

Indlægaf Lykkemark » 22. okt 2007, 01:21

Det er flot arbejde Lars. Jeg må lige spørge: ';Er det en specialmaling du bruger , og hvad heddder den i givet fald'; ?

På forhånd tak

Lykkemark

postmand-728

Indlægaf postmand-728 » 22. okt 2007, 10:10

Hej Ole

Tankens magt er stor, men jeg vil foreslå, at du får mulvarpeskindet op af lommen for at få bedre bremser på Corvetten. Du skal jo bare huske på, at du så ikke får sandslebet undervognen så tit, hvis bremserne altså virker.

I øvrigt er mit eget lille mekanikerprojekt endelig afsluttet, jeg henter den i dag efter ';kun'; 9 uger på værksted, så vi når forhåbentlig et par ture inden den stilles i vinterhi.

MVH
POSTMAND #596

Lars #510

Indlægaf Lars #510 » 22. okt 2007, 10:50

det er kaliper maling, fra motip. Den fåes både som spray samt alm pensel. Jeg har brugt spray, som bliver pænest hvis forarbjedet er i orden. De er først rengjort, primet, vandslebet, og så 10 lag kaliber maling. De har hærdet i 3 dage og først sådan rigtig hårde nu.
De forskriver selv at en dåse rækker til 4 kalibere. Deres forskrift dækker vidst bare ikke over bremser i denne størrelse... Jeg har brugt en dåse pr. kaliber.... Det skal dpg siges at jeg kun brugte ca. 70-80% af hver dåses indhold, da spray mønstret blev dårligt når den vær nær tom.
Jeg vil i øvrigt anbefale at man køber en pose med ekstra spray hætter, da det er noget meget klistret stads. En frisk hætte til hvert eller hver 2 lag, giver en flot reslutat.

Jeg har afprøvet processen på min 87 corvette, hvor lakken holdte til hård brug i 2 sesonner uden det kunne ses på lakken. Så håber på det samme her.

Gæst

Indlægaf Gæst » 22. okt 2007, 12:29

Hej Postmand.
velkommen tilbage i ';clubben';, ja man blver sku` helt fusteret over ikke at have vetten til at stå i garagen så man kan køre når vejeret og muligheden er til det, jeg prøvede selv at have min på værksted i 4 måneder her i foråret så jeg er helt klar over hvad du har været igennem, men flot at i kom til efterårsmønstringen i Thisted.  og nu er der jo chancer for at du kommer til forårsmønstring i vetten.   mvh. Per.

mathiasen

Indlægaf mathiasen » 22. okt 2007, 15:41

Hej Post.

Din rep. af baghjulslejer er slet ikke slut endnu....

Jeg har lige læst om netop dette emne, og her kommer et kort gennemgang lidt fri oversat fra den amerikanske original !!!!

1. ved skift af lejer lige før sæsonslut er de nye lejepander noget skrøbelige derfor skal du gøre flg.

2. hæv bagvognen op i en vinkel på over 36 grader.

3. hver anden time skal baghjulene roteres 4 omgange i samme retning ( her skal du lige være lidt vågen for der er jo det
med spær at tage hensyn til) så konen skal med ud for at holde imod i den anden side når du drejer.

4. I ulige uger køres der den anden vej.

5. Når temperaturen igen er på ca. 20 + grader er du klar til en ny sæson. Her foreslår bogen så at holde farten under 30 
miles de første 2 til 3 sæsoner. Lidt afhængig af kørestil.

Så nej Steffen du er slet ikke klar over hvor lang tid reperation af et bagleje kan tage når det skal gøres korrekt.
Hvis du mangler flere tek. tips skal du bare spørge , vi skal jo hjælpe hvor vi kan.....

Mvh Ole.

Lysmand

Indlægaf Lysmand » 22. okt 2007, 15:57

Det var god Ole.!! 

Godt at høre at Corvetten er på vejen igen, bare se at komme ud og nyde det gode vejr.! 

/Thomas..

Tilbage til "Generelt forum"